Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 15:34

Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Stuurstang loopt tegen torque tube aan porsche 924 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Stuurstang loopt tegen torque tube aan porsche 924
Goedendag iedereen,

Ik ben momenteel druk in de weer om een 924 weer rijdbaar te maken :drive: . Nu loop ik wel tegen het feit aan dat de stuurstang aanloopt op de torque tube/versnellingsbak. Ik heb alles wat heen en weer gewiebelt maar kan niks duidelijks vinden waardoor dit komt. Heeft iemand nog tips of dezelfde ervaring gehad?
Afbeelding
Afbeelding

02 jul 2024 23:16
Profiel
Forum Admin
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924S
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Stuurstang loopt tegen torque tube aan porsche 924
Hey Thomas,

Ik begrijp je probleem niet helemaal. Je plaatst foto's van je bak, maar je praat over stuurstangen, die op je vooras zitten. Kun je opnieuw uitleggen wat precies je probleem is? Of heb je het misschien over je schakelstang? Helaas kan ik op de foto niet goed zien wat het probleem is. Ik denk echter dat je schakelblokje boven op de bak misschien ondersteboven zit.

Op de onderstaande foto zit hij goed. Ik denk te zien dat de stang bij jou aan de bovenkant zit, en dat zou inderdaad een verkeerde hoek aan je schakelstang geven, waardoor hij mogelijk tegen je torque tube aanloopt.

Afbeelding

03 jul 2024 7:43
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Op de bijgevoegde foto is te zien, hoe de schakelstang op de bak hoort te zijn gemonteerd. Vergeet even de afwijkende vorm met de knie gewrichtjes. Dat is een aanpassing om de vrije slag in de versnellingspook zoveel mogelijk op te heffen.

Afbeelding

03 jul 2024 10:11
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Schakelstang loopt tegen torque tube aan porsche 924
Goedenavond Heren,

Ik weet niet wat ik dacht :shock: ik bedoelde natuurlijk schakelstang.
Om terugkomen op je antwoord Johann. Ik zie niet precies wat er niet aan klopt. Ik heb zojuist nog een foto gemaakt wellicht dat het hier beter op te zien is.
Afbeelding

03 jul 2024 23:52
Profiel
PorscheForum Junkie
Zo te zien zit die schakelstang overbrenging goed. Maar het kan zijn dat er intussen zoveel speling is dat daardoor het mechanisme teveel ruimte heeft en bij het schakelen ergens tegenaan loopt. Ook bij de pook zelf onder de console kan erg veel speling zitten die ervoor kan zorgen dat het ergens aanloopt.

04 jul 2024 0:06
Profiel
PorscheForum Rookie
Goedenavond Heren,

Ik heb gisteren the schakelstang ertussenuit gefriemeld.
Ik heb waarschijnlijk de oorzaak gevonden waardoor de schakelstang tegen de torquetube aan komt.
Afbeelding
Waarschijnlijk dat deze recht zou moeten zijn. Er zit nu een klein knikje in waardoor hij doorhangt als het ware.

07 jul 2024 23:29
Profiel
PorscheForum Junkie
Tja of dat nou een juiste vorm van die schakelstang is weet ik zo even niet. Lijkt me dat zoiets gewoon recht zou moeten zijn. Je vraagt je af hoe dat dan zo is gekomen. Wel fijn dat je de mogelijke oorzaak van het oorspronkelijke probleem gevonden hebt.

07 jul 2024 23:46
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 7 berichten ]