Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 nov 2024 20:34

Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Nieuwe E-macan 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
M140i
Bericht Re: Nieuwe E-macan
Markiemark schreef:
ArnoM schreef:
Wij rijden een paar keer per maand op en neer naar Maastricht vanuit de regio Den Haag. Als ik daar 'vol' vertrek kan ik met een constante snelheid van 150km naar huis rijden en heb ik bij thuiskomst nog 35% acculading over. Voor mij prima cijfers die waarschijnlijk met de Macan nog beter zijn.

Den Haag Maastricht is ca 225 km, heen en weer 450, en dan nog 35% over. Wow, met hoeveel procent vertrek je dan?

Gezien de bewoordingen "als ik daar 'vol' vertrek" gevolgd door "naar huis rijden" slaat het woord 'daar' op Maastricht. Na 225 km is er dus nog 35% over. :salut:

02 jul 2024 11:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Precies dat. Zou wel heel mooi zijn als ik heen en terug zou kunnen rijden en vervolgens nog 35% over te hebben. Ik blijf het nog steeds een prima score vinden. Uiteraard zijn de omstandigheden hierbij ook van belang. Als ik de hele weg wind tegen heb en het is windkracht vijf of zes, dan haal ik dat ook zeker niet. Ik ben benieuwd hoe de cijfers straks met de Macan zullen zijn. Die heeft volgens de opgave van Porsche een range die 150km groter is dan de opgave van de Taycan. Dat zou dan theoretisch moeten betekenen dat ik het dan wel heen en terug zou moeten redden met die snelheid. In ieder geval is de range van de Taycan mij in de praktijk zeker niet tegengevallen.

Ik merk op het forum veel weerstand en dat begrijp ik ook. Zelf heb ik altijd om het hardst geroepen dat je mij nooit in zo'n 'batterij op wielen' zou zien, maar voor mij dagelijkse kilometers wil ik niet anders meer. Het comfort, de stilte en rust, en daarnaast het sportieve karakter en souplesse, is ongeëvenaard. Dit geluid hoor ik van heel veel liefhebbers (en zo hier en daar zelfs van een eigenaar van een Porschecentrum) die eerst forse weerstand voelden, maar na het ook echt eens geprobeerd te hebben er toch anders tegenaan zijn gaan kijken. Ik heb het geluk dat ik mij ook een 992 4S Cabrio heb mogen veroorloven en dat is voor de funritten met de kap open zeker een hele andere en mooie beleving. Eigenlijk dus in mijn optiek het beste van twee werelden.

03 jul 2024 8:27
Profiel
PorscheForum Rakker
981 Cayman S PDK
Helemaal eens. Echter voorwaarde is dus wel dat je thuis kan laden en eigenlijk ook dat je er een andere (Porsche) naast kan hebben. Als ik maar 1 auto zou kunnen hebben dan werd het hoogst waarschijnlijk geen EV.

03 jul 2024 9:25
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2