Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 7:02

Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Oldtimer / youngtimer verzekering advies. 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
Bericht Oldtimer / youngtimer verzekering advies.
De laatste jaren rijd ik ongeveer 5000 tot 7000 km per jaar. Dus vaak hobbymatige of recreatieve ritten. Op dit moment is de auto (Boxster uit 2003) volledig verzekerd met 75% no-claim. Zijn er goedkopere altarnatieven qua verzekering wanneer ik de auto maar zo weinig gebruik ? Bij mijn huidige verzekering kan ik m pas goedkoper verzekering vanaf 25 jaar of ouder.

01 jul 2024 7:38
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Oldtimer / youngtimer verzekering advies.
Kuiper verzekeringen
Turien & Co

… op taxatiewaarde vanaf 10 jaar jong.

Zoekfunctie op dit forum geeft wellicht nog meer opties.

01 jul 2024 8:14
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Als kosten een belangrijke rol spelen: informeer bij de KNAC

01 jul 2024 9:59
Profiel
PorscheForum Junkie
Midden-Brabant
Vandaag al bij Minke Sportwagenpolis geinformeerd. Op basis van offerte waarbij een minimaal verschil in premie ( € 10 per maand) en geen eigen risico , rechtsbijstand verkeer incl. en onbeperkt aantal kilometers is deze voor mij niet aantrekkelijk

01 jul 2024 14:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Kijk goed bij de div polissen wat men onder hobbymatig gebruik verstaat, en mn wat daar buiten valt.
Ben weleens benieuwd hier naar ervaringen (positief en negatief) als er echt flink uitgekeerd moet worden. Dat is uiteindelijk wat telt m.i.

01 jul 2024 15:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche Macan S
Bergambacht
Kijk eens op www.sportwagenpolis.nl , ik was destijds verzekerd met een taxatierapport via hun. Polis was toen ondergebracht bij Turien & Co. Succes!

01 jul 2024 17:37
Profiel WWW
PorscheForum Rookie
Ik heb vorige maand mijn 991 uit 2012 kunnen verzekeren als hobby auto onder een klassiekerverzekering bij Turien&Co. Ik rij ook niet meer dan 10k per jaar dus dat was daar geen enkel probleem. Top service!!

01 jul 2024 19:22
Profiel
PorscheForum Rakker
1991 964 carerra 2
Rijswijk
En kijk ook even naar andere voorwaarden zoals nachtclausule, wel/geen 1e recht op het wrak en reparatie met originele onderdelen

02 jul 2024 12:31
Profiel Twitter 
PorscheForum Junkie
Midden-Brabant
Ik heb me zo links en recht wat ingelezen en offertes opgevraagd. Krijg nu de indruk dat mijn auto (<25jr) nog te jong is voor een passende youngtimer all-risk verzekering.

02 jul 2024 13:10
Profiel
M140i
Het meeste geld kun je vaak besparen door de auto niet all-risk te verzekeren. Wat is de meerwaarde van all-risk bij zo weinig kilometers per jaar (bij een Boxster uit 2003)? Wat betaal je nu aan premie?

02 jul 2024 16:52
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
All Risk heeft toch niets te maken met hoeveel km je per jaar rijdt :?:

Ik zou ‘m - zeker als het niet de hoofd-auto is - niet op een bonus malus systeem verzekeren, maar op taxatiewaarde als youngtimer, klassieker of oldtimer.

Voordeel is dat je dan bij schade of totaal verlies geen discussie krijgt over de waarde :idea:

En zoals hierboven aangegeven, kijk even naar de voorwaarden t.a.v. alarm plicht, nachtclausule etc. Deze dingen beïnvloeden de premie vaak behoorlijk.

02 jul 2024 17:22
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Midden-Brabant
erwin996 schreef:
Het meeste geld kun je vaak besparen door de auto niet all-risk te verzekeren. Wat is de meerwaarde van all-risk bij zo weinig kilometers per jaar (bij een Boxster uit 2003)? Wat betaal je nu aan premie?

Ik betaal nu €54 per maand all-risk . Dit met onbeperkt aantal kilometers, geen alarm verplichting (auto staat altijd binnen) en incl rechtsbijstand verkeer. Het verschil met all-risk en beperkt casco is zo minimaal dat ik voor all-risk kies. Vorig jaar een paaltje geraakt bij parkeren, schade was €1100 en werd geheel vergoed. Wel paar tredes terug maar geen terugval in korting :thumleft:

03 jul 2024 9:35
Profiel
PorscheForum Rakker
991 Carrera S Cabrio 2012 Ex-996.2 Carrera 4 Tip Cabriolet (2002)
Sittard
NoBadDay schreef:
Ik heb vorige maand mijn 991 uit 2012 kunnen verzekeren als hobby auto onder een klassiekerverzekering bij Turien&Co. Ik rij ook niet meer dan 10k per jaar dus dat was daar geen enkel probleem. Top service!!

+1! Zelfde type, zelfde bouwjaar, Turien.

03 jul 2024 10:38
Profiel
997 4S cabrio ex 964 cabrio 92 midnight blue
Dat is zeker niet duur 54 euro pond all risk. Ben dan wel benieuwd wat een verzekeraar dan uitkeert bij Total los en of diefstal. Dan krijg je doorgaans dagwaarde . :roll: Zelf ga ik voor taxatie waarde verzekering. Wel stuk duurder.

03 jul 2024 11:40
Profiel
PorscheForum Rookie
968
redriver schreef:
erwin996 schreef:

Ik betaal nu €54 per maand all-risk . Dit met onbeperkt aantal kilometers, geen alarm verplichting (auto staat altijd binnen) en incl rechtsbijstand verkeer. Het verschil met all-risk en beperkt casco is zo minimaal dat ik voor all-risk kies. Vorig jaar een paaltje geraakt bij parkeren, schade was €1100 en werd geheel vergoed. Wel paar tredes terug maar geen terugval in korting :thumleft:
Is alleen wel op dagwaarde. Bij total loss kan je nog wel eens schrikken. Informeer even bij Sjoert Stel bij Advies Verzekerd in Meppel. Ik heb mijn youngtimers altijd daar verzekerd tegen taxatie waarde.

04 jul 2024 10:25
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 15 berichten ]