Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 nov 2024 20:37

Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Porsche Boxster 986 Radio 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Porsche Boxster 986 Radio
Beste,

Nu 1.5 maand na aankoop Porsche 986 begin ik me steeds verder te irriteren aan het feit dat maar 1 kant van de radio het doet:

De radio links voor ( bij hoofdbestuur bij vooruit zijde ) doet het de rest van alle kanten niet… bij instellingen van radio staat alles goed en het geluid verandert niet bij centreren van radio kant. Ookal centreer je het rechts komt het geluid alleen van die hoek. Ik als bestuurder heb er geen last van maar elke x een vriendin die roept ik hoor niks word je niet vrolijk van..

14 jul 2024 23:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Porsche Boxster Radio
Boxen vervangen, kun je tweedehands prima vinden op ebay of bij een Duitse onderdelenzaak (in Nederland ook wel maar in mijn zoektocht bleek in Nederland de ‘er staat Porsche op dus ik vraag maar gewoon een bizar hoge prijs want mensen kopen het toch wel’ gedachte vaak aanwezig te zijn..). Als eerste stap zou ik vaststellen welke boxen het niet doen, daarna via de onderdelencatalogus uitzoeken welk nummer ze hebben en met dat nummer op ebay en via google zoeken naar waar je dit tweedehands het beste kunt halen. Op youtube staan filmpjes hoe ze te verwijderen. Ik heb ze net vervangen in mijn 997, mocht je hulp nodig hebben stuur me maar een prive bericht. Succes!

15 jul 2024 8:58
Profiel
PorscheForum Junkie
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Welkom. Stel jezelf en je Porsche gerust even voor in het daarvoor bestemde topic.

15 jul 2024 9:35
Profiel
PorscheForum Rakker
997.1 Carrera
MRDH
Als het geluid niet verandert ook al verschuif je de balans naar rechts, dan lijkt het mij eerder een probleem met de radio dan met de luidsprekers. Anders zou je verwachten dat het geluid zachter wordt.

15 jul 2024 19:15
Profiel
PorscheForum Rookie
Het geluid komt vanuit 1 kant . De rest van de speakers komt geen geluid :uit de deuren en de passagier ruit kant niks.

Alleen bij de chauffeur zijde tegen de ruit die speaker doet het.

De rest hoor je niks geen zacht geluid gewoon niks bij het aanpassen van de zijde waar het afspeelt maakt het geen verschil .. ik probeerde hem helemaal rechts af te spelen maar alsnog deed het niks.

16 jul 2024 11:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Dus als je de balans volledig naar rechts draait dan komt nog steeds alleen geluid uit je speaker linksvoor? Dat zou toch niet correct zijn.

Lijkt me eerder dat je een probleem hebt met je radio ipv je boxen. Misschien dat eerst goed onderzoeken voordat je nieuwe speakers aanschaft.

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."

16 jul 2024 12:21
Profiel
PorscheForum Rookie
Geluid komt alleen uit links ookal centreer je hem rechts. Ik zal is uitzoeken of er spanning op de andere kant staat of het probleem bij de radio is of bij de box.

16 jul 2024 12:51
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Even de radio uitbouwen en kijken of alles daarachter nog goed vast zit ... stekkers en kabels controleren.

't is even een klusje - maar je zou links en recht om kunnen draaien/verwisselen ... dan weet je of het aan de radio ligt - of aan de bekabeling/speakers voordat je de deurpanelen etc gaat verwijderen.

Je kan natuurlijk ook even met een andere radio testen :wink:

16 jul 2024 15:17
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
Polydeukes schreef:
Welkom. Stel jezelf en je Porsche gerust even voor in het daarvoor bestemde topic.

Niet alleen het geluid uit de radio komt van een kant .... ook de communicatie richting forum :lol:

17 jul 2024 9:56
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 9 berichten ]