Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 6:12

Antwoord op onderwerp  [ 571 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 23  Volgende
Formule 1, Seizoen 2024 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2024
Enguess schreef:
Geruchten nu toch wel heel sterk: Verstappen naar Mercedes, Russell out (waarheen is vraagteken, wie naaat Verstappen dan ook eeen vraagteken), Sainz naar Williams, Oli Bearman naar Haas.

Bearman naar Haas: check.

04 jul 2024 10:59
Profiel
Forum Admin
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924S
Utrechtse Heuvelrug
Max naar Mercedes en Lawson en Sainz naar RB :drive:

04 jul 2024 12:02
Profiel WWW
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
alvin01 schreef:
Weten jullie dat wel zeker?

Ja. ;-)

04 jul 2024 17:32
Profiel
Cayman S
Ik ben echt heel erg benieuwd. Kan me niet indenken dat Red Bull dit er dan bij laat.

René

05 jul 2024 8:08
Profiel
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Hopelijk zijn ze net zo sportief als Max en Lando: zand erover, op naar nieuwe race. Elke keer dat gezeur over anderen. En of Perez eerder nou 1, 3 of 10 plekken naar achter werd gezet, voor het eindresultaat maakte dat bij hem toch niet uit :twisted:

05 jul 2024 8:15
Profiel
Cayman S
Lando kiest ervoor om door te rijden, en daarop volgde een "vitual safetycar". Dit was bij Perez de rede om hem de straf te geven.
Het blijft natuurlijk nog steeds erg vreemd dat ze een regalementenboek hebben zo dik dat als het van papier was je twee mensen nodig had om het te dragen.
Maar bij elke wedstrijd zitten er een paar andere de straffen uit te delen.

Zoals ik al vaker heb geschreven klopt de analyse van Peter Windsor. Max deed er echt niets verkeerd/anders dan alle bochten ervoor.
Je ziet filmpjes terug van gevechten van voorgaande jaren en daar rijdt de persoon welke links zit elke keer ver over de curbstones.
Lando kwam er niet eens in de buurt.

Ik hoop dat de Engelse fans zich flink druk kunnen maken dit weekend. Dan hebben we waarschijnlijk een mooie race met als winnaar Max. Wat mij normaal niets uitmaakt, wie er wint, maar wat er nu allemaal weer eens geschreven en geroepen wordt door de Engelse :ass:

René

05 jul 2024 13:33
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 911 3.2 1987 ex 987.1 S 3.2 2005 981 S 3.4 Boxster
's-Hertogenbosch
Tsja, er moeten krantjes worden verkocht en een relletje helpt daarbij altijd ;-)

05 jul 2024 14:22
Profiel
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Norris is voorbereid...... :mrgreen:

https://www.facebook.com/photo/?fbid=12 ... cale=nl_NL

05 jul 2024 22:04
Profiel
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Dat gaat nog een heel lastig 2e seizoensheflt worden denk ik zo voor Verstappen..... :scratch:

21 jul 2024 19:59
Profiel
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Gebeurde weer genoeg deze race..... :roll: . Ik zag een zwaar gefrustreerde Max (begrijpelijk overigens). Tja, die eerste bocht, verstandig om de plek terug te geven aan NOR, maar daar was gelijk de eerste frustratie. Later de "divebomb" actie op HAM was niet echt slim....

Ook voor Norris was het kennelijk een beetje een bittere pil om te slikken, en de overwinning - terecht- aan Piastri te geven. Kostte het team wel ERG veel moeite om hem te overtuigen.

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."

21 jul 2024 20:49
Profiel
Terecht? Nou…
En Max was te gefrustreerd. Dat is niet goed. Jammer.

21 jul 2024 21:21
Profiel
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Vond de actie van Mc Laren een blamage voor de sport, kan echt niet :oops:
Je team maat voor laten gaan :bang:

21 jul 2024 22:44
Profiel
Bij de pitstops haalde McLaren eerst Norris naar binnen waardoor die een undercut kon doen op Piastri. Toen zeiden ze al tegen Piastri, maak je niet druk, die eerste plek krijg je later terug, we doen dit om Lando te beschermen tegen de opmars van Lewis.
(Piastri zou normaal gesproken - als leider in de wedstrijd- de voorkeur hebben bij de keuze van de pitstop. En had dus, logisch gezien, als eerste naar binnen moeten komen om de leiding te behouden.)

Dus, het was terecht dat men Norris later in de race verzocht om die eerste plek terug te geven.

22 jul 2024 6:16
Profiel
Leiden
Maar als Piastri het tempo niet kan bijhouden, moet je als team je plannen herzien.
En Max was duidelijk te gefrustreerd. Beetje verwend geworden door de overmacht van RB...

22 jul 2024 7:08
Profiel
outletvalve schreef:
Bij de pitstops haalde McLaren eerst Norris naar binnen waardoor die een undercut kon doen op Piastri. Toen zeiden ze al tegen Piastri, maak je niet druk, die eerste plek krijg je later terug, we doen dit om Lando te beschermen tegen de opmars van Lewis.
(Piastri zou normaal gesproken - als leider in de wedstrijd- de voorkeur hebben bij de keuze van de pitstop. En had dus, logisch gezien, als eerste naar binnen moeten komen om de leiding te behouden.)

Dus, het was terecht dat men Norris later in de race verzocht om die eerste plek terug te geven.

Racen = zo hard mogelijk rijden om als eerste over de streep te komen.
De rest is flauwekul die er later bij is verzonnen.
Piastri deed het geweldig, maar Norris kon hij niet bijhalen na de stops.

22 jul 2024 7:12
Profiel
Cayman S
Wat ik niet helemaal begrijp is dat Hamilton een straf kreeg voor zijn actie. Men vindt dat hij schuldig is en had kunnen voorkomen dat men elkaar raakte. Dit omdat hij zijn racelijn aanhield.
Norris deed een vergelijkbare actie in Oostenrijk, Max liet hem toen netjes voorbij "glijden". Een paar ronden later raken ze elkaar. Max kreeg hiervoor straf. Terwijl Norris had kunnen voorkomen dat men elkaar raakte en Max precies dezelfde racelijn reed als hij alle rondes ervoor ook had gedaan.

Het wordt echt tijd, maar ja wie roept dit niet al enkele jaren, om een vaste jury neer te zetten welke elke race op een zelfde manier beoordeeld.

En zeker had Max had gewoon ff moeten wachten en dan had hij waarschijnlijk Hamilton wel goed kunnen inhalen.

René

22 jul 2024 8:38
Profiel
Lezen jullie wel wat ik schrijf over de strategie bij McLaren?

Het is een ongeschreven regel dat -binnen het team- diegene die op kop ligt als eerste het recht heeft om te bepalen wanneer hij zijn pitstop maakt.

Als Piastri als eerste naar binnen was gekomen om de undercut van Norris te vermijden dan was hij daarna ook aan de leiding gebleven na de pitstop. En dan had ik nog wel eens willen zien of Norris er langs was gekomen daarna, ik denk het niet.
Dus het "cadeautje" van het team om Norris het recht te geven om als eerste de stop te maken moest later weer geretourneerd worden (zoals afgesproken).

22 jul 2024 8:41
Profiel
Cayman S
Dit is idd een ongeschreven regel. Maar hoe zal men erover denken als Lando op het einde van het jaar 7 punten te kort komt om wereldkampioen te worden en Piastri nog 4x een wedstrijd heeft gewonnen.

Lando is dus waarschijnlijk niet "fietsbel" genoeg om wereldkampioen te worden.

René

22 jul 2024 8:44
Profiel
MY00 schreef:
Wat ik niet helemaal begrijp is dat Hamilton een straf kreeg voor zijn actie.

Nee beiden hebben GEEN straf gekregen:

Citaat:
De stewards hebben een oordeel geveld over het incident tussen Max Verstappen en Lewis Hamilton aan het einde van de GP van Hongarije. Uiteindelijk is er besloten om geen straf uit te delen na de clash tussen de twee kemphanen.

Max Verstappen en Lewis Hamilton kwamen elkaar in de slotfase van de Grand Prix van Hongarije tegen. Verstappen probeerde voorbij te gaan aan de zevenvoudig wereldkampioen voor P3 in de wedstrijd. De twee kwamen echter met elkaar in aanraking, waarbij Verstappen zichzelf over het voorwiel van de auto van Hamilton lanceerde.

De Nederlander remde op het allerlaatste moment, waarbij Verstappen van mening was dat Hamilton bewoog in de remzone. De zevenvoudig wereldkampioen was echter van mening dat Verstappen van veel te ver kwam.

22 jul 2024 8:44
Profiel
Ja dat is bekend, outletvalve.
Zo heeft McLaren dat gedaan - dat kon iedereen gisteren zien en horen. Dat maakt het nog niet logisch. En al helemaal niet als je ook nog in aanmerking neemt dat Norris meer punten heeft dan Piastri. Het was gewoon een onbegrijpelijke, en zeer pijnlijke beslissing van ze.

22 jul 2024 8:45
Profiel
Als Norris aan het eind van het seizoen 7 punten tekort komt dan heb je gelijk.

Nu kan ik het alleen maar zeer waarderen dat McLaren Norris niet "voortrekt" in de hoop dat hij Max nog inhaalt in het rijderskampioenschap. Als Red Bull een beetje zijn best doet (ontwikkeling + pitstopstrategie) moet de voorsprong van 76 punten die Max heeft voldoende zijn om het kampioenschap binnen te halen. Meestal is het team vrij goed in de strategie, gisteren gokten ze verkeerd.

22 jul 2024 9:00
Profiel
Leiden
Vanuit teamperspectief was het gewoon niet logisch wat McL deed. Voor de constructeurstitel maakte het niet uit wie er won bij een 1-2.
Dan kijk je als team vervolgens toch wie er individueel het meeste belang heeft bij maximale punten? En dat is Norris, die bovendien toch 1e rijder bij t team is. En als de nr 2 door een strategische fout van 1 naar 2 is gegaan, los je dat naderhand intern op, en niet op deze voor alle partijen onbevredigende manier. Ik zou als Piastri zo niet willen winnen...

22 jul 2024 9:10
Profiel
Citaat:
En als de nr 2 door een strategische fout van 1 naar 2 is gegaan

Kijken en LUISTEREN jullie niet naar het commentaar bij de race?

Het was geen strategische fout die McLaren maakte. Ze haalden BEWUST Norris eerder naar binnen om hem te beschermen tegen Hamilton :!: Dus als je het fair speelt dan geef je PIA gewoon de eerlijk verdiende eerste plek terug. Petje af teamleiding. :cheers:

Ik luister op F1 tv altijd het Engelstalige commentaar, daar werd het duidelijk uitgelegd :thumleft: misschien moeten jullie dat ook eens luisteren.

22 jul 2024 9:32
Profiel
Lewis was nooit een bedreiging.
Het was een strategische misser. Kan gebeuren.

22 jul 2024 9:34
Profiel
PorscheForum Rakker
997
Friesland
outletvalve schreef:
Citaat:
En als de nr 2 door een strategische fout van 1 naar 2 is gegaan

Kijken en LUISTEREN jullie niet naar het commentaar bij de race?

Het was geen strategische fout die McLaren maakte. Ze haalden BEWUST Norris eerder naar binnen om hem te beschermen tegen Hamilton :!: Dus als je het fair speelt dan geef je PIA gewoon de eerlijk verdiende eerste plek terug. Petje af teamleiding. :cheers:

Ik luister op F1 tv altijd het Engelstalige commentaar, daar werd het duidelijk uitgelegd :thumleft: misschien moeten jullie dat ook eens luisteren.

Dat Engelse is voor mij ook het beste commentaar.
En toch was daar ook enige verbazing omdat LH (nog) geen bedreiging was. Het direct handelen (lees: orders geven) zit er niet in bij MclLaren. te lief nog.
Ik zie meer voordelen bij winst voor Norris dan voor Piastri, los van enige vriendendienst of fair play want we hebben het over de hoogste trede van de autosport.

22 jul 2024 10:06
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 571 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 23  Volgende