Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 4:16

Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ] 
Korting Macan EV mogelijk/ervaring(en). 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Korting Macan EV mogelijk/ervaring(en).
Waar gaat het om.
Ben in de markt voor een nieuwe Macan EV, mijn oog is gevallen op de Macan4 en uiteraard een beetje aangekleed via de configuratie online.
Valt altijd toch ff tegen als je een aantal opties aanklikt. komt nu op een bedrag uit van ruim 128k.

Alvorens ik een Porschedealer ga bezoeken was ik benieuwd of iemand al een Macan EV in bestelling heeft staan en of er door middel van korting o.i.d. nog wat aan de prijs te sleutelen viel bij de dealer?

Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

06 aug 2024 11:23
Profiel
Forum Admin
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924S
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Korting Macan EV mogelijk/ervaring(en).
Ik heb geen Macan in bestelling maar heb al 5 auto's bij een dealer gekocht. Korting is altijd mogelijk, maar het is nooit hetzelfde omdat iedere deal anders is. Denk bijvoorbeeld aan:
-Hoe is je relatie met de dealer?
-Hoeveel zaken heb je hen gegund de afgelopen jaren?
-Wat moet je inruilen?
-Wat is de huidige vraag naar het model?

Het gaat 100% om gunnen en daarom is mijn advies om een relatie op te bouwen met je dealer/verkoper en te proberen een deal te sluiten die voor jullie beiden op de lange termijn goed uitpakt. Dan komen jullie er altijd uit. Keihard op percentage korting jagen zou ik niet aanbevelen.

06 aug 2024 11:33
Profiel WWW
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Er gaan geruchten dat o.a. in Duitsland 60% van de garage’s géén EV meer in wil ruilen …

… met wat geduld komt de korting op je Macan EV dan vanzelf ;)

06 aug 2024 16:00
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
ex 993 ex 996
Denk dat je met inruil geen korting krijgt maar waarschijnlijk een mooie prijs voor je Porsche

06 aug 2024 16:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Ik heb een Macan Turbo besteld en mijn neefje heeft tegelijkertijd een Macan 4 besteld. Zoals hiervoor al werd geschreven is een korting in mijn ervaring niet echt in een percentage te vatten. Ik heb mijn Taycan met bijna 200.000km ingeruild en krijg daar (in tegenstelling tot veel berichten hier en in de media) een mooie prijs voor terug. Daarnaast wordt niet moeilijk gedaan over de vraag hoeveel kilometers er nog bij komen voordat de nieuwe auto wordt geleverd. Ook worden de winterwielen in de deal meegenomen. Ik ben al 14 jaar klant bij deze dealer en heb in die tijd zes auto's daar gekocht. Naast de prijs is voor mij de service en de manier waarop ik als klant behandeld wordt ook een belangrijk aspect. Als ik eens iets heb aan de auto's dan wordt dit echt super opgelost zonder dat dan meteen de teller gaat lopen. Dat laat zich moeilijk in geld vertalen.

Bij mijn neef is ook goed meebewogen in de onderhandelingen. Daar speelt dat hij via mij daar is binnengekomen, maar zeker ook dat hij van Audi naar Porsche de overstap maakt. In die gevallen kunnen ze vaak ook wel wat doen. Ook bij hem zit het niet alleen in een korting van een aantal %% maar ook in het meedenken in andere oplossingen.

07 aug 2024 8:40
Profiel
Moderator
PF #57
Duidelijk verhaal Arno. Mooie auto om naar uit te kijken trouwens!

07 aug 2024 10:28
Profiel
PorscheForum Rakker
horn schreef:
Duidelijk verhaal Arno. Mooie auto om naar uit te kijken trouwens!

Thanks. Ben ook zelf heel benieuwd. Zodra ik hem heb zal ik wel even mijn ervaringen plaatsen.

Had al geprobeerd wat foto's te plaatsen van de configurator zoals hij moet gaan worden, maar dat ik mij helaas, ook niet met de aanwijzingen hier op het forum, niet gelukt. Ben daar blijkbaar helemaal niet handig is en ook een beetje lui.

07 aug 2024 12:16
Profiel
Sint-Niklaas (B)
Dat is een erg mooi vooruitzicht :thumleft:

Polydeukes heeft recent gedetailleerd beschreven hoe je een foto plaatst, met die beknopte instructies kan het niet misgaan.

07 aug 2024 12:59
Profiel
PorscheForum Rakker
2.2VTEC schreef:
Dat is een erg mooi vooruitzicht :thumleft:

Polydeukes heeft recent gedetailleerd beschreven hoe je een foto plaatst, met die beknopte instructies kan het niet misgaan.

Ik ga er nog eens naar kijken, maar ik vrees dat je me overschat :mrgreen:

07 aug 2024 14:04
Profiel
PorscheForum Junkie
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Als je de foto's in je persoonlijk album hebt geplaatst, hoef je alleen maar de individuele nummers tussen album-tags te plaatsen. Je vindt dat nummer door de afbeelding in je album te openen en te kijken welk nummer er achter het hekje (#) staat achter titel.

Zo dus:
Code:
[album]81938[/album]

En dan is dit het resultaat:
81938

Moeilijker is het niet.

07 aug 2024 14:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Als het goed is moeten de foto's nu getoond worden....................

83250 83248 83247 83246 83245

Zo moet ie dus gaan worden, in deze kleur met deze velgen enz.

Met dank aan Polydeukes ......

07 aug 2024 15:47
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Ik heb even een spatie tussen elke foto link gezet.

Als je dat doet, rangschikken de foto's vanzelf t.a.v. de grote van ieders beeldscherm :wink:

07 aug 2024 15:56
Profiel WWW Facebook 
Sint-Niklaas (B)
Velen zullen het saai vinden qua kleuren combo, maar zoiets zou ook mijn spec zijn. Of ik ben ook gewoon saai natuurlijk :D
3 jaar geleden dacht ik, die zwarte wielen van mijn zwarte roadster met zwarte kap knikker ik er direct vanonder voor bronskleurige of iets dgl velgen. Verkoper zei : wacht even en idd, nu ben ik er perfect blij mee.

Je telt vast de dagen af en hopelijk geen vertraging bij de levering :drive:

07 aug 2024 16:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Olaf schreef:
Ik heb even een spatie tussen elke foto link gezet.

Als je dat doet, rangschikken de foto's vanzelf t.a.v. de grote van ieders beeldscherm :wink:

Top. Thanks. Weer wat geleerd.

07 aug 2024 16:27
Profiel
PorscheForum Rakker
2.2VTEC schreef:
Velen zullen het saai vinden qua kleuren combo, maar zoiets zou ook mijn spec zijn. Of ik ben ook gewoon saai natuurlijk :D
3 jaar geleden dacht ik, die zwarte wielen van mijn zwarte roadster met zwarte kap knikker ik er direct vanonder voor bronskleurige of iets dgl velgen. Verkoper zei : wacht even en idd, nu ben ik er perfect blij mee.

Je telt vast de dagen af en hopelijk geen vertraging bij de levering :drive:

Haha Thanks. Klopt dat velen het saai zullen vinden, maar ja ieder zijn meug. Als je dan weet dat mijn 992 Cabrio Zwart / Zwart is dan kan je in ieder geval concluderen dat ik voor wat betreft de keuze kleur van de auto's geen kleurrijk type ben :D Ik vind het gewoon mooi en al opvallend genoeg.

07 aug 2024 16:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Het Gooi, ex 964 C2 Coupe, ex 964 C4 Targa, ex 911T Targa '72 , ex 964 C4 Coupe, ex Tannengrun 996C2
Heb oa Macan en etron die na 5 jaar van 120K nog 30K waard is, vind het lef als je nu een EV durft te kopen hoe mooi ik nieuwe macan vind. Ik durf stap nog niet te nemen
Ex 964 C4 Coupe
Ex 996 C2
991 C2S Sportchrono

07 aug 2024 17:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Olaf schreef:
Er gaan geruchten dat o.a. in Duitsland 60% van de garage’s géén EV meer in wil ruilen …

Enkele maanden terug een 2de hands Mini Countryman hybride gekocht in Duitsland. Mooie wagen, dealeronderhouden, full full option, kortom prachtige wagen.
Wel de man was blij dat er één iemand (een Belg, ik dus) op zijn auto afkwam want hij geraakte de hybride aan de straatstenen niet kwijt in Duitsland. In elk geval heb ik er een mooi koopje aan overgehouden en mijn madam is er heel blij mee.
Ik heb deze hybride enkel maar gekocht omdat ik zonnepanelen heb, gratis opladen dus, de wegentaks in België voor hybrides om te lachen is, en mijn madam toch alleen maar rond de kerk rijd.

07 aug 2024 20:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Ik begrijp alle overwegingen maar soms kies ik voor de emotie boven de ratio. Komt bij dat ik 90% van mijn kilometers thuis kan laden (zeker met de range van de nieuwe Macan) en ongeveer 45.000km per jaar rijd. Als ik er dan weer vijf jaar in rijd net als in mijn Tycan nu, staat er weer 200.000km op. Of ik dat dan met een Cayenne doe of de nieuwe Macan denk ik dat de afschrijving net zo groot is. Dan heb ik met het gratis laden en beperkte onderhoudskosten denk ik nog steeds een goede keuze gemaakt. Maar nogmaals al is dat niet zo dan heb ik er wel een berg plezier en comfort van gehad. Komt bij dat we nu nog helemaal niet kunnen inschatten hoe de toekomst van elektrisch rijden er uit ziet.

Als laatste maar niet minder belangrijk argument geldt voor mij dat ik door zoveel kilometers elektrisch te rijden denk een kleinere en beperktere millieufootprint achterlaat. Ik weet dat daar niet door iedereen zo over wordt gedacht maar dat is dan weer een onderwerp voor een ander topic.

07 aug 2024 20:56
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 18 berichten ]