Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 4:13

Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Welk alarm zit er standaard op een Cayman uit 2007? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Welk alarm zit er standaard op een Cayman uit 2007?
Hallo beste Porsche vrienden.

Ik bezit sinds pas een Cayman uit 2007. Mijn verzekeraar kan die met een omnium verzekeren op het aankoopbedrag, maar de verzekering maatschappij vraag een VV2/IA2 alarm op de wagen. Weet iemand welk alarm er standaard op deze wagen zit?

Beste groeten,
Guust

Laatst bijgewerkt door TragaFlorio op 09 aug 2024 18:43, in totaal 1 keer bewerkt.

09 aug 2024 18:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Welk alarm zit er standaard op een Cayman uit 2007?
Welkom. Epische naam….

09 aug 2024 18:18
Profiel
PorscheForum Rookie
Hey Maarten, ja het moest feitelijk "TargaFlorio" zijn, ik heb iets te rap getypt ;-)

09 aug 2024 18:27
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Ik weet niet of er standaard een alarm op een Cayman zit. Denk dat het ook met het land van eerste uitlevering te maken heeft - en wellicht met de aangevinkte opties bij de bestelling :idea:

Ik vermoed dat je van België bent —- maar dat weten we natuurlijk zo als je je even voorstelt in het daarvoor bestemde subforum ;)

…. én ik gok dat je even langs de dealer moet, die dan voor de verzekering op een blaadje zet wat voor type alarm er in je Cayman zit.

09 aug 2024 19:38
Profiel WWW Facebook 
Sint-Niklaas (B)
Zeker weten, een omnium is een typisch Vlaams woord… maar om dat nu te nemen voor een auto van 17 jaar oud lijkt me weggegooid geld.
Vergelijk eens qua premie met een “kleine” omnium? Dan is alles gedekt (glas, brand, diefstal etc) behalve als je zelf schade rijdt.
Naar mijn ervaring doet AXA niet moeilijk over alarm eisen, ook niet voor een cabrio met softtop.

09 aug 2024 20:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Verzekeren is het afdekken van een risico. Jij zal wellicht wel een 'risico' van bijvoorbeeld 30.000 euro willen en durven nemen, en een klein omnium afsluiten. Een ander niet.

De kwaliteit van een verzekering zit m niet alleen in prijs :salut:

13 aug 2024 8:18
Profiel
PorscheForum Junkie
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Ben benieuwd wat @TargaFloriaan er van vindt dat hij er een (bijna) naamgenoot bij heeft :wink:

13 aug 2024 10:25
Profiel
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
SCHADNE! Dat er geen nikcnamebeleid is op het forum om dit soort kopieergerdag te vorokomen! :mrgreen:

13 aug 2024 15:27
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
:mrgreen: :jump: :mrgreen:

13 aug 2024 15:35
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
2.2VTEC schreef:
Zeker weten, een omnium is een typisch Vlaams woord… maar om dat nu te nemen voor een auto van 17 jaar oud lijkt me weggegooid geld.
Vergelijk eens qua premie met een “kleine” omnium? Dan is alles gedekt (glas, brand, diefstal etc) behalve als je zelf schade rijdt.
Naar mijn ervaring doet AXA niet moeilijk over alarm eisen, ook niet voor een cabrio met softtop.

Mja, maar wij wonen tegen het bos en er lopen nu en dan wel eens herten over, zo hebben we er al eentje meegehad, of ook bij diefstal of als je zelf tegen een boom rijd bv.
De verzekering kost wel wat. (1050 euro per jaar, rechtsbijstand, lichamelijke schade etc. inbgr) maar als je hem kwijt bent of hem plooit dan zijn anders je centjes gaan vliegen. Mss is een dekking van 30.000 niet zoveel voor sommige mensen maar voor het verschil van 300 euro ga ik daarop niet besparen. Hier zit ook glas, brand, diefstal, vandalisme en eigen toegebrachte schade in.
Er gaat elk jaar wel een klein percentage af, zon 800 euro per jaar van het gedekte bedrag . Maar dat kan je terug upgraden door een taxatie na 5 jaar te laten doen. Kost (190 euro)

20 aug 2024 19:04
Profiel
Sint-Niklaas (B)
Uiteraard, wie betaalt bepaalt zeggen ze hier op het PF :cheers:

Vandaag een andere daily gekocht, 4 jaar oud, ca. 30K €, gaat ook verder qua verzekering met een beperkte omnium.
Ik rij 35 jaar en nog nooit een ongeval gehad in fout, dat “risico” van eigen schade durf ik wel aan.
Na een aantal x glasbreuk (de mooie wegen in BE :thumleft: - nieuwe auto zit vol met radars en andere stuff qua veiligheid met hun calibratie) en 1 keer een leeggeplunderde nieuwe BMW qua airbag, radio, navigatie etc wil ik dit wel gecovered hebben.

20 aug 2024 22:32
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 11 berichten ]