Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 7:47

Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ] 
nu nog!! Passenrit CH-AT-IT-FR wie heeft een mooi idee 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
991 Carrera S Cabrio 2012 Ex-996.2 Carrera 4 Tip Cabriolet (2002)
Sittard
Bericht nu nog!! Passenrit CH-AT-IT-FR wie heeft een mooi idee
Hallo,

De winter, kloteweer, komt er weer aan. En ik ben nog niet klaar met deze zomer. Zoek eek leuke beschrijving, hoeft zeker niet in detail (route, plaatsnamen, hotels, wegnummers en zo) om nog een solo trip te maken naar de Alpen, Die Pässe, de Meeren, etc. een dag of 5-6, beetje door het weer bestuurd en de drukte.. Doel is "WoW", view Wow, Voertuig Wow, wegen Wow. The Package

Heeft iemand iets dat hieraan voldoet, hoor het graag, ook delen?

En dan, als er nog zo'n gekken zijn die willen en flexibel genoeg zijn, your're Welcome!!

Gr. Leo

24 aug 2024 0:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster 981 2.7 Handbak
Bericht Re: nu nog!! Passenrit CH-AT-IT-FR wie heeft een mooi idee
Sander input eens checken - mooie inspiratie .., nu met BMW Z4.. zie BMW Adepten topic..
viewtopic.php?f=17&t=53494&start=1325
viewtopic.php?f=17&t=57346

Ben net terug, heb een paar tips genomen.. Hahntenjoch & Timmelsjoch is mooie start!! Zal wat foto's laten zien maandag van mijn trip jl.

24 aug 2024 12:07
Profiel
PorscheForum Rakker
997 C2 958 Cayenne 970 Panamera 4 991 C4S X51 971 Panamera ST
Ik ga in september in Zwitserland de passen op, met als uitvalsbasis Andermatt Radisson Blu. Vorige keer een verzamelplek gebleken van roadtrippers met bijbehorende auto's in hotel garage en omgeving. Susstenpas, Grindelwald, Belverdere hotel en meer leuke wegen in de buurt.

24 aug 2024 22:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Sittard
Dank voor de reacties! Ga ze eens bekijken en benieuwd naar de foto’s en verhalen maandag.

24 aug 2024 23:33
Profiel
PorscheForum Rookie
Porsche 991.2 Carrera 4S
Beek
heb een uitgewerkte route liggen Oostenrijk , Italie en terug via Zwitserland kort of lang . pb maar ff grt Philip

25 aug 2024 9:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Ex Boxster 987 S, BMW Z4 Sdrive20i, Ford Mustang Mach-e
Leo,

Die 5 a 6 dagen...is dat terplekke in de alpen of incl heen- en terugreis ? Heb je nog een voorkeur waar/welk land je wilt starten / eindigen ? Rustig rijden (tijd voor lekker lunchen / af en toe stoppen en genieten van de uitzichten) of lekker doorrijden ?. Als ik dit weet kan ik een kort voorstel opschrijven.

Mijn alpen rit 2021 tm 2023 video's staan op https://www.youtube.com/@sandervandewijngaert5716 mocht je inspiratie zoeken.

25 aug 2024 9:59
Profiel
PorscheForum Rakker
991.2 C4 GTS, 944 Safari Ex: Panamera S E-Hybrid
Zaanstad
Ik heb een stuk van de Grand Tour in Zwitserland gedaan en dan vooral in het zuid oostelijke deel pak je veel passen.

25 aug 2024 10:06
Profiel
PorscheForum Rookie
991.1 S Cabrio, ex-987.1S
Heinkenszand
Hier ook een trip richting Italië op de planning over anderhalve week. Onze planning gaat wel verder zuidelijk omdat we een familiebezoek gepland hebben in Le Marche. De heenreis doen wij in drie dagen waarvan dag 2 het "hoogtepunt" is qua passen. We rijden dan vanaf omgeving Basel naar Stresa aan het Logo Maggiore, via de Sustenpass, Gottardpass, Nufenenpas en de Simplon pas. We kiezen er niet voor om dan het rondje over de Grimes en Furka te rijden omdat we richting Italië willen.

Op de terugweg hebben we Bormio als uitvalsbasis gekozen waarvandaan je veel mooie passen kunt rijden zoals Gavia, Mortirolo, Stelvio, Umbrail en de Reschenpass. Op de terugweg proberen we via St. Moritz te rijden om vervolgens via de Silvretta hochalpenstrasse weer richting huis te gaan.

Vorig jaar hebben we de Boxster uitgelaten in de Dolomieten en dat is ook absoluut een paradijs. Mocht je er echt een roadtrip van maken dan zou ik proberen om in één dag richting de Oostkant van de Alpen/Dolomieten te rijden en van daaruit richting het westen te rijden via zoveel mogelijk passen. :drive:

Anyway, mooi vooruitzicht!

25 aug 2024 21:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Sittard
sandernl schreef:
Leo,

Die 5 a 6 dagen...is dat terplekke in de alpen of incl heen- en terugreis ? Heb je nog een voorkeur waar/welk land je wilt starten / eindigen ? Rustig rijden (tijd voor lekker lunchen / af en toe stoppen en genieten van de uitzichten) of lekker doorrijden ?. Als ik dit weet kan ik een kort voorstel opschrijven.

Mijn alpen rit 2021 tm 2023 video's staan op https://www.youtube.com/@sandervandewijngaert5716 mocht je inspiratie zoeken.

Hi Sander,

Ik heb ongeveer 6 dagen voor de reis, begrijpbare dit niet lang is, misschien tot 8 op te rekken. Dat is uit en thuis. Zo te zien val ik wel in de categorie rustig rijden, zou zeggen dagelijkse pure rijtijd tussen de 3-6 uur. Zou een voorstel zeer waarderen!
Daarnaast ben ik in de winter ook daar maar dan is waarschijnlijk alles wat leuk is gesloten. Zitten dan ik Klosters-Davos.en zou wel wat dagen willen rijden maar ja, sneeuw op de passen en een Carrera S..

Bedankt alvast,

Leo

26 aug 2024 1:15
Profiel
PorscheForum Rakker
5 x lucht gekoeld (1953- 1959-1960-1968-1995) 2 x waterkoker (1950-2021)
Lowlands
9783667102898 Porsche Drive: 15 Pässe in 4 Tagen – 15 Passes in 4 Days - Stef

Waanzinnig boek van drive..

Al een paar keer gebruikt. De methode die wij gebruikten was route beoordelen, dan kijken waar goede eettentjes zijn met viamichelin (bib gourmande jacht en anders TripAdvisor) vlakbij hotel boeken en op pad!

Vooral Italië fantastisch!

26 aug 2024 6:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Wat CRB hier al voorstelt, Andermatt als uitval basis nemen en vandaar elke dag een ronde rijden, dit zelf gedaan eind juni van dit jaar.

Als je je mail adres even in pm geeft kan ik je de GPX bestanden sturen.

Ga volgende week weer de kant op maar dan AT-CH-IT.

26 aug 2024 8:10
Profiel
PorscheForum Rakker
996 C2 coupe mk2
Afgelopen juni ook een paar dagen uitgetrokken om op weg naar Italie wat passen mee te pakken. Mede op aanraden in verschillende topics op dit forum de Hahntenjoch, Timmelsjoch en de passen van de Sella Ronda meegepakt. Die laatste is een rondrit met 4 passen (Passo Sella, Passo Pordoi, Passo Gardena en Passo Campolongo) met heerlijke wegen om te sturen, adembenemende uitzichten en genoeg gelegenheden voor een goede kop koffie of lunch.

Kan ze allemaal zeer aanraden. Ga je geen spijt van krijgen.

Timmelsjoch was pas laat open dit jaar en hebben deze van zuid naar noord gepakt op de eerste dag van opening, onze terugweg. Beneden kon je nog prima doorrijden maar hoe hoger we kwamen hoe mistiger het werd en we op een gegeven moment tussen muren van sneeuw doorreden :shock: . Aan het begin met de 996 achter een 992 tt gereden. Dat was maar van korte duur... Wat gaat dat hard zeg :drive: !

26 aug 2024 9:33
Profiel
PorscheForum Rakker
993 4S, VTX1800N Twente
Ik lees aandachtig mee want volgend jaar, meivakantie, staat voor ons ook een ritje naar de Alpen en Dolomieten op de planning. Afhankelijk welke passen open zijn zullen wij de route gaan plannen.

26 aug 2024 11:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Andermatt is inderdaad goede tip! Heb dit vorige maand gedaan. Radisson blue is tof hotel, vooral omdat het voor een rontonde is, ene kant is duivelsbrug, andere kant Gotthardstrasse, andere kant alpenhochstrasse. Veel autoliefhebbers in het hotel, toen ik er was McLaren 600LT, Delara, gtr3 (RS)’en turbo’s en veel klassieke Porsches en Ferrari’s.
Hotel is fijn, alleen eten kan je beter in het stadje doen (Of jezelf verwennen bij de Chedi ;-)).

Dit was mijn eerste roadtrip met mijn eigen Porsche, had eerder 2 trips gemaakt met een gehuurde 991.2 Targa en 992 cabrio.
Start punt was derfeggental (waar ook een hotel is waar ik de Porsches huurde), vanuit daar eerste keer Grossglockner gedaan (inmiddels vaak geweest), maar vergeet dan vooral Mankei niet (clubhuis van F.A.T. / Ferdinand Porsche ), waar je ook kan slapen.
Bij het bezoekers centrum is nu tentoonstelling met 50 jaar Porsche turbo, vorig jaar 60 jaar 911, dus denk altijd een Porsche exposities (sowieso ook andere autoexposoties), vanuit daar ook Gmünd meepakken, daar klein museum van de 356 maar ook moderne modellen (schuur waar de eerste Porsches werden gemaakt)

2e keer (met de 992) Sella ronde gereden (zoals reeds aanbevolen) absoluut een aanrader. Vanuit Defreggental (wat ook mooi rijden is) kan je via een kleine eenrichtingspass richting de Sella Ronda rijden
(Ene half uur naar boven, volgens half uur naar beneden)

30 aug 2024 11:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Sittard
Wat een fantastische tips allemaal! Makkelijk genoeg materiaal voor meerdere trips. Zie rondje Andermatt en Oostenrijk/Südtirol, westelijke Dolomieten, eventueel Frankrijk nog.
Wilde ook een trip helemaal alleen doen, even vijf dagen mijn vorm van meditatie, met de 911 cabrio over de passen blazen.. Daar zou je ook de autotrein Düsseldorf-Innsbruck (nachttrein met slaapcoupés) kunnen nemen als je geen zin hebt om autobahn kilometers te maken. Iemand dat wel eens gedaan? Of nog verder, tot in Italië?

30 aug 2024 23:59
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2, 981 Boxster S
Gewoon doen inderdaad! Ben vorige week teruggekomen van een 5 daagse trip via het Schwarzwald (1 nacht) en daarna 3 nachten in het Radison Blu in Andermatt. Vanuit daar kun je inderdaad verschillende kanten op en leuke passen pakken. Ook nog een dagje in Italië geweest bij het Como meer en Lugano meer. Tweede keer dat ik in het Radison Blu verbleven ben. Goede uitvalsbasis, mooi schoon hotel, heerlijk zwembad om even tot rust te komen na een dagje sturen in de bergen en niet te vergeten een ruime parkeergarage.

01 sep 2024 20:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Black 993 ex 911 2.7S Targa bj. 77
N-br
Wij hebben 2e week juli een 788 km rit door de Alpen gereden.
Start in Solden ca 200 km p/d gereden (met een lunch stop ca 8 uur onderweg) let wel het zijn heel veel bochten.
Mocht iemand geïnteresseerd zijn, ik heb de route in GPX beschikbaar. Indien gewenst ook de aangedane hotels.

Afbeelding

01 sep 2024 20:55
Profiel
PorscheForum Rakker
997.1 S Coupé, ex 996 MKII
De NPC organiseert vanaf 14 september de Dolemieten rit, hiervoor hebben nu 24 Porsches ingeschreven en ik ben ook van de partij.

https://www.nederlandse-porsche-club.nl ... 2024-2.pdf

Lid worden van de NPC is zo wie zo een aanrader, leuke club met veel activiteiten en zonder bla, bla..

01 sep 2024 21:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Sittard
@mokreb: bedankt en zeker geïnteresseerd in de gpx bestanden.

01 sep 2024 23:49
Profiel
PorscheForum Rookie
991.1 S Cabrio, ex-987.1S
Heinkenszand
Alfred996MKII schreef:
De NPC organiseert vanaf 14 september de Dolemieten rit, hiervoor hebben nu 24 Porsches ingeschreven en ik ben ook van de partij.

https://www.nederlandse-porsche-club.nl ... 2024-2.pdf

Lid worden van de NPC is zo wie zo een aanrader, leuke club met veel activiteiten en zonder bla, bla..

Kan het zo zijn dat ik jullie afgelopen zondag tegen gekomen ben tussen de Bernina en Fluelapass in Zwitserland? Kwam een mooie groep Nederlandse Porsches tegemoet in ieder geval.

Als dat zo was, dan hebben jullie ook fantastische omstandigheden gehad. Ik vond het in ieder geval genieten om open in de sneeuw te rijden!

83347

Ook ben ik benieuwd naar de verhalen van LKPS!

17 sep 2024 21:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster 981 2.7 Handbak
Mooie foto , gaaf zo met die sneeuw achtergrond.. :thumleft:

28 sep 2024 19:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Collectie eenvoudig en effectief: Porsche 911 SC Targa 1980 Jeep CJ7 4 cil. (V8 coming) 1982 Citroën 2CV6 Spécial 1986 Volvo V70R 2.3 1997 (te koop)
Omgeving Eindhoven
Laatst deze video (in 3 delen) van een Belgische vader en zoon gezien op YouTube en die heeft mij in ieder geval geïnspireerd. https://youtu.be/1dI80ks9Res?feature=shared

28 sep 2024 21:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster 981 2.7 Handbak
:thumleft:

Mooie belevenis inderdaad .. Het is ondertussen onze extra vakantie geworden in augustus, 5 dagen is perfect en zo'n 2500 km, klopt wel, zelfde ervaring .. ! Beetje spartaans met een classic Porsche wellicht , maar gaaf !

28 sep 2024 21:44
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 23 berichten ]