Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 nov 2024 4:31

Antwoord op onderwerp  [ 77 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
NPC: 911 & Porscheworld 
Auteur Bericht
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
John4S schreef:
Nogmaals Eric, ik heb geen zin om ieder woord op de weegschaal te laten leggen hier, wat er ook gezegd wordt der wordt altijd weer een quote achteraan geknald met een berg emoticons, en een haaks er op staande reactie.

Kom naar de ALV .....

:idea: Begin er dan niet over en een reactie die je niet aanstaat op deze manier afdoen siert je niet.

Afbeelding

06 dec 2005 21:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Westervoort
Bericht 
Ik kom er niet voor naar de ALV , maar heb wél een idee... ;

D'r zijn meer mensen zoals ER, die door weekend-diensten, het "oproepbaar" moeten kunnen zijn of door andere redenen gewoon iets minder gelegenheid hebben om evenementen te bezoeken. Ook na een jaar asp.lid , aut. volwaardig lid worden is mss te makkelijk.
Ik bedacht deze aanvullende regel ;

Na een bepaald aantal (nader te bepalen) bezochte evt. bestaat ook de mogelijkheid volwaardig lid te worden.

Iemand die hierbij dus bv 3 jr asp. is, maar wel 9 evt bezocht heeft, is in mijn ogen geen eendags-vlieg, dus verdiend beter...

Jurgen , geen lid, dus terecht geen recht van spreken, maar slechts met een idee... :wink:

06 dec 2005 21:23
Profiel
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
Jurgen schreef:
Iemand die hierbij dus bv 3 jr asp. is, maar wel 9 evt bezocht heeft, is in mijn ogen geen eendags-vlieg, dus verdiend beter...:

Nou ja, nu breekt mijn klomp Jurgen, nog geen lid, maar dus wel op de afgelopen jaarvergadering geweest, zo aan jouw reactie te zien.

Ik wordt er stil van.

06 dec 2005 21:29
Profiel
Westervoort
Bericht 
:lol: :lol: ...ben in dat geval blij, dat er iemand hetzelfde idee heeft gehad... :wink:

06 dec 2005 21:34
Profiel
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
EriC4C schreef:
:idea: Begin er dan niet over en een reactie die je niet aanstaat op deze manier afdoen siert je niet.

Dat doet me niks, ik zeg nou eenmaal wat ik denk, en ga niet om de pot heen breien, gewoon recht door zee, dat moet je nou eenmaal tegenwoordig, en dat verlangt de maatshappij.

Ik doe niks af, maar nodig jouw uit om naar de ALV te komen, die is er voor, en jij bent een lid dus de convocatie ligt niet zomaar weldra op je deurmat.

Net als met de politiek, mensen dia altijd weer lopen te zeveren over dit en me dat, maar niet gaan stemmen.

Wil ik een stem laten horen dan moet ik eerst mijn zegje doen, daar waar het hoort.

Dat heet democratie, iets wat er in Nederland en Belgie een verworven recht is.

Het bot overal (anaoniem vanachter je beeldscherm) tegen aan schoppen is me te makkelijk.

Het gaat weer is de hoogste tijd worden dat we er is een biertje bij gaan drinken.

Halleluja.

06 dec 2005 21:38
Profiel
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
Jurgen schreef:
:lol: :lol: ...ben in dat geval blij, dat er iemand hetzelfde idee heeft gehad... :wink:

Dat hadden er velen, daar is een ALV voor.

06 dec 2005 21:39
Profiel
PorscheForum Rakker
993_4S
Bericht 
Jurgen schreef:

is anderhalf jaar geleden (als het geen twee is) al voorgesteld op het BB van de NPC.

06 dec 2005 21:40
Profiel
Westervoort
Bericht 
@John en @-4S...als er al velen dit idee hadden zo'n kleine 2 jr geleden...waarom duurt dit dan zo lang en moet ik nu aan dikke stroop denken... 8) :wink:

06 dec 2005 21:47
Profiel
PorscheForum Rakker
993_4S
Bericht 
Jurgen schreef:
@John en @-4S...als er al velen dit idee hadden zo'n kleine 2 jr geleden...waarom duurt dit dan zo lang en moet ik nu aan dikke stroop denken... 8) :wink:

wellicht omdat de leden het wel best vinden met die aspirantstatus (schiet me zomaar even te binnen) :roll:

06 dec 2005 21:51
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
Ik moet zeggen dat ik er niet echt meer mee kan zitten... In het begin had ik zoiets van "moet ik mijn strepen verdienen ofzo", maar boeiend is het allemaal niet...

Laten we even wel wezen, ten eerste gaat het om de evenementen. Dat de buitenlandse trips niet voor iedereen zijn weggelegd moge duidelijk zijn (ik kan ook niet zoveel vrij krijgen per jaar, en kan de buitenlandse trips niet bekostigen, of WIL ze in elk geval niet bekostigen)... De circuit-evenementen moeten je trekken, een slalom vind ik leuk, maar op het circuit ga ik ff niet meer rijden... Dan blijven de toertochten over, en daar moet je maar net tijd voor hebben...

Dus tja, 5 evenementen in 1 jaar is best veel... Zoals al eerder gezegd, 10 in 3 jaar is beter... En wat heb je dan bereikt? Jawel, een contributie die 30 euro/jaar minder is, meer echt niet... (owkee, je mag stemmen op de ALV ofzo toch?)....

06 dec 2005 22:05
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
964 C2 Coupe 91'
Twenteland
Bericht leuk clubje
Hmmm leuk clubje die NPC...krijg er al helemaal zin in.
Ach ja...een pintje van John doet wonderen,toch :lol:
Zou mij persoonlijk geen bal kunnen schelen of ik A,B,C of D lid
zou zijn. Het gaat er toch om dat je fun met je gemeenschappelijke hobby hebt. Af en toe gelijkgestoorden ontmoet en daardoor een
bevestiging krijgt dat niet WIJ maar ZIJ gek zijn!
En dat allemaal voor die paar euries? (in verhouding wat de rest van en
aan de P kost). Zet dit er tussen haakjes ff bij want mijn P staat op dit
moment op de brug voor grooooooot onderhoud :cry:

06 dec 2005 22:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Geel
Bericht 
Sjonge jonge, waar gaat dit nou over.

aspirant : mag alles wat een lid ook mag, zelfs deelnemen aan de ALV, ja, je mag er zelfs je zegje doen!! Het enige wat je niet mag is stemmen (voor die keer dat er eens gestemd moet worden)!!!!

En geloof me, voor diegenen die er nog nooit zijn geweest, op een evenement wordt nooit gevraagd of je nu aspi of lid bent!

Niks voor mij dit, maar ik kon het even niet laten.

06 dec 2005 22:36
Profiel
Westervoort
Bericht 
Als het niets uitmaakt...gooi dat aspirantengezeik dan eindelijk eens overboord. Denken jullie nu echt dat nieuwe leden direct komen stemmen? Nee, die kijken eerst de kat uit de boom en zien of het iets is wat hun aanstaat.

Ik wordt hier zo moe van he...

Succes d'rmee...ik ben weg.

06 dec 2005 22:45
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Jurgen schreef:
Succes d'rmee...ik ben weg.

Wijze woorden die hier onlangs ook zijn gepost :idea: ..... en voeg ook daad bij woord.

Ben al (te) lang hier. Het was me een genoegen en het gaat jullie goed :!:

Afbeelding

06 dec 2005 22:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Een keer een 986, 997, 993, 964, 911E en een 944.
Utrechtse Heuvelrug
Bericht 
Ben net lid geworden van de NPC. Heb moeten glimlachen om mijn aspirant lidmaatschap. Beetje ballotage, ach ja, heb ik jaren geleden ook al moeten doorstaan, alleen toen was het een liter bier in record tempo achterover slaan en was je lid.

Waarom zo zwart wit en betrek je dat zo op jezelf.

De NPC moet aan mij maar laten zien waarom ik na een jaar nog lid zou willen blijven. Als ik er niet vind wat ik verwacht, gezelligheid, fun, eindeloos over P's jippie, bbq ed. dan wens ik ze veel succes en ben ik weer vertrokken.

Ik kijk uit naar de ALV in januari.

Rob
Aspirant lid (al 4 weken, nog 48 weken en 5 evt. te gaan)

06 dec 2005 23:05
Profiel
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
en we zijn er weer....
kom op mannen, dit is porscheforum, niet het npc bulletin board (mochten ze willen)
er lopen hier al genoeg leuke leden weg... :evil:

06 dec 2005 23:13
Profiel WWW Facebook 
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997
Rosmalen
Bericht 
Tschja John,

De achtergrond van je redenatie is volkomen duidelijk. Het destijds instellen van dit verschil in contributie is ook goed verklaarbaar daardoor.

Aan de andere kant kan ik ook wel meegaan in de argumenten van Eric. Tuurlijk, de flapdrollen die zogenaamd lid moeten zijn van een club om verzekeringstechnische redenen, mogen best wat méér betalen. Net zoals de ééndagsvliegen die slechts een jaartje 'proeven' aan het Porsche-rijden.
Maar wanneer mensen al méér dan 4 jaar consequent aspirant-llid zijn (waaronder ondergetekende), en om verschillende redenen (sommige zéér valide) niet aan de benodigde 5 evenementen komen, is er mijns inziens ruimte om voor deze mensen géén hogere contributie meer te rekenen.

Maar ach, de wet van de sterkste telt natuurlijk. Dus ook tijdens een ALV (90% ECHTE leden) zal deze mening niet ondersteund worden.

Even van de andere kant bekeken: 'wat is nou € 30,- extra'??? Een extra prikkel om het jaar erop VAKER naar evenementen toe te komen!. :wink:

06 dec 2005 23:30
Profiel
PorscheForum Rakker
993_4S
Bericht 
wat een gezeur. De oplossing:
contributie een groot stuk omhoog, bijdrage aan evenementen een groot stuk omlaag.

Ben je die lamlullen kwijt die alleen lid zijn om het lid zijn (verzekeringstechnisch oid).
En op die manier betalen de leden die niet komen de activiteiten van de actieve leden. Iedereen blij. Moet je maar komen.
En je houdt het koren over.

Contributie 750 euro.
Bijdrage evenementen 0 euro.
Drank en eten zelf lappen.

Gratis oplossing :salut:

06 dec 2005 23:37
Profiel
Rosmalen
Bericht 
Had ik nog niet aan gedacht. :lol:

Wel een krachtige oplossing.... :wink:

Maar voor sommige mensen is dat bedrag juist over de drempel denk ik....

06 dec 2005 23:50
Profiel
PorscheForum Rakker
993_4S
Bericht 
ER schreef:
Maar voor sommige mensen is dat bedrag juist over de drempel denk ik....

als dat mensen zijn die niet komen: mooi toch? (die willen ze toch kwijt, gezien het verhaal van John4S)
als dat mensen zijn die wel komen: maakt niet uit - dat geld zijn ze toch nu ook kwijt aan deelname aan activiteiten plus hun huidige lidmaatschap?
het verschil is alleen dat ze het in één keer moeten betalen. :idea:

echt waar, het werkt.

06 dec 2005 23:56
Profiel
Rosmalen
Bericht 
Goed voorstel voor de ALV zou ik zeggen.....

:wink:

06 dec 2005 23:59
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Je krijgt er wel slaap van :roll: :wink:

Afbeelding

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

07 dec 2005 0:25
Profiel WWW
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
pffffff, je wordt er inderdaad wel moe van.......... :?

Het gaat toch eigenlijk alleen om de leuke/gezellige evenementen die ze organiseren, en wat dat betreft voorzien zij denk ik een hele brede groep mensen met zo'n 25 evenementen per jaar!

ASPIRANT "STATUS"....
A. Zet je er overheen (klinkt namelijk allemaal veel erger dan dat het is)...
B. Of ga naar het bestuur en zet het op de agenda voor de ALV...
C. Als de titel zwaarder weegt dan de evenementen, gewoon geen (aspirant)lid worden.

07 dec 2005 0:42
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
997S
Belgische kust
Bericht 
Ik lees per toeval dit draadje en ben verwonderd over zoveel ergernis over dat gedoe ivm aspirant-lid.

Gefundeerd of niet, zoveel ergernis zou voldoende moeten zijn om het af te schaffen !

Ik moet nu denken aan hoe ze het bij mijn wielerclub aanpaken. Daar krijg je dus een volledig kledijpakket (zomer en winterkledij) als lid.

Wat is de regel : het eerste jaar dat je aansluit, betaal je DRIE jaar lidgeld (225 euro). Dat is al een drempel om te zien of je het wel meent. Uiteraard betaal je de volgende 2 jaar dan GEEN lidgeld (75 euro). Om recht te hebben op kledij, eens deze herneiuwd wordt (owv andere sponsors bvb), moet je wel een minimum aantal ritten op je conto hebben, wat dus een serieuze stimulans is om aan die ritten deel te nemen. A propos, onze wielerclub is de grootste in de ruime omtrek...

Systeem dat perfect kan werken in een club zoals NPC : hoog startlidgeld, maar inbegrepen gratis deelname aan evenementen (of een vast kortingbedrag), en minimumdeelname aan bvb 3 evenementen om die korting te behouden : trouwe leden beloond !

Moet je misschien wel nog oplossingen zoeken om de plots massale toevloed de baas te kunnen 8)

16 dec 2005 15:30
Profiel
PorscheForum Junkie
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
En dan te bedenken dat ik alleen maar reactie wilde hebben of ik de enige was die betreurde dat de 911 & Porscheworld niet meer onder het lidmaatschap valt :cry: :cry: :cry:

Waar is de kerstgedachte :?

Laatst bijgewerkt door Double G op 16 dec 2005 16:19, in totaal 1 keer bewerkt.

16 dec 2005 16:13
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 77 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende