Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 nov 2024 20:33

Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Even voorstellen 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Boxster 981 2.7 Handbak
Bericht Re: Even voorstellen
Verschil met 911 (997) , merci

29 aug 2024 19:18
Profiel
PorscheForum Rookie
Mooi hoor. Veel plezier ermee.

29 aug 2024 21:02
Profiel
PorscheForum Rakker
993 Carrera Coupé Irisblauw
Rotterdam
Ja dat is een mooie machine Jaap, proficiat! Betekent dit dat je Voorstel topic voorlopig klaar is :) ?

29 aug 2024 21:09
Profiel
PorscheForum Rakker
981 Cayman S PDK
@ autoke:
De balans is anders dan de 997. Bij die laatste voel je de motor achterin liggen, helemaal bij gas geven en gas los in een bocht bijvoorbeeld. Bij de Cayman is dit veel neutraler. Ik vind beide leuk, maar de balans van een middenmotor bevalt me beter. Verder voelt de 997 wat log aan in vergelijking met de Cayman. Ook de 997 stuurt messcherp, maar toch zit er een soort van logheid in, die overigens steeds meer verdwijnt naar mate je sneller gaat. De Cayman voelt iets compacter, maar niet veel. Scheelt ook maar een paar cm overigens. Dan de PDK bak, zoals eerder gezegd in de Cayman echt veel sneller, directer en geeft tussengas, dat doet de bak in de 997 niet. Dan het feit dat de Cayman een generatie jonger is. Dat merk je aan het interieur met name. De 997 heeft een prachtig tijdloos interieur (met name de 997.2) maar toch merk je dat hij wel echt oud aan het worden is. De 981 is natuurlijk ook niet meer de jongste, maar je zit nog steeds in een moderne auto, althans dat gevoel krijg je. Dan het geluid: de 997 had een PSE, en deze Cayman ook. De Cayman klinkt wat hoogtoeriger if you will. De 997 wat dieper. De Cayman is veeeel luider dan de Cayman. Dit doordat de motor vlak achter je ligt int achter de achter as, een stuk verder van je vandaan, maar ik denk dat hij in absolute zin ook een stuk luider is. Dat voegt echt wel wat toe aan de beleving, ook op lagere snelheden.

@Strauss:
Voorlopig :mrgreen: .Wat ik al eerder zei: dit is de auto die ik al jaren ambieerde, maar je weet nooit wanneer het weer gaat kriebelen. Ik heb wel gemerkt dat ik van alle Porsches die ik tot nu toe heb gehad het meeste naar deze uitkeek. Zoals ik er nu over denk, en terugkijkend naar mijn gevoel bij mijn eerdere Porsches, zou het zo maar eens kunnen dat ik deze echt nog wel een paar jaren hou. Het "plan" nu is om deze een jaar of 3, 4 te rijden en dan de overstap te maken naar een 718 Cayman GTS 4.0. Maar ik vind een 997.2 turbo ook heel gaaf. En ik wordt ook hebberig van een BMW M2 competition.

29 aug 2024 21:43
Profiel
PorscheForum Rakker
993 Carrera Coupé Irisblauw
Rotterdam
Dan is het onverstandig om te vertellen hoe waanzinnig mijn dollemansrit met een 718 4.0 GTS over het circuit van Zandvoort was. Ik zal je dat besparen :) :) :)

29 aug 2024 22:04
Profiel
PorscheForum Rakker
981 Cayman S PDK
Moet jij er niet een aanschaffen dan? :D

29 aug 2024 22:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster 981 2.7 Handbak
disciple schreef:
@ autoke:
De balans is anders dan de 997. Bij die laatste voel je de motor achterin liggen, helemaal bij gas geven en gas los in een bocht bijvoorbeeld. Bij de Cayman is dit veel neutraler. Ik vind beide leuk, maar de balans van een middenmotor bevalt me beter. Verder voelt de 997 wat log aan in vergelijking met de Cayman. Ook de 997 stuurt messcherp, maar toch zit er een soort van logheid in, die overigens steeds meer verdwijnt naar mate je sneller gaat. De Cayman voelt iets compacter, maar niet veel. Scheelt ook maar een paar cm overigens. Dan de PDK bak, zoals eerder gezegd in de Cayman echt veel sneller, directer en geeft tussengas, dat doet de bak in de 997 niet. Dan het feit dat de Cayman een generatie jonger is. Dat merk je aan het interieur met name. De 997 heeft een prachtig tijdloos interieur (met name de 997.2) maar toch merk je dat hij wel echt oud aan het worden is. De 981 is natuurlijk ook niet meer de jongste, maar je zit nog steeds in een moderne auto, althans dat gevoel krijg je. Dan het geluid: de 997 had een PSE, en deze Cayman ook. De Cayman klinkt wat hoogtoeriger if you will. De 997 wat dieper. De Cayman is veeeel luider dan de Cayman. Dit doordat de motor vlak achter je ligt int achter de achter as, een stuk verder van je vandaan, maar ik denk dat hij in absolute zin ook een stuk luider is. Dat voegt echt wel wat toe aan de beleving, ook op lagere snelheden.

Bedankt, mooi omschreven.. Veel plezier van de 981! Inderdaad zeer neutraal, je haalt bochten die je niet dacht te halen, maar er is een punt waarbij zelfs een beetje extra gas je verrast , dat heb je met de 911 dan wat eerder, speelser zeg maar , snap hem wel denk ik dan (even afgezien van badge/image aspect)

29 aug 2024 23:04
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3