Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 4:16

Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ] 
Porsche Approved Garantie 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
992 Cabrio, Mj 2023
Bericht Porsche Approved Garantie
De 1e 2 jaar in garantietijd zijn bijna voorbij.
Porsche biedt mij derhalve Porsche Approved Garantie aan, https://www.porsche.com/netherlands/nl/ ... edwarranty.

Enerzijds zijn de voorwaarden duidelijk (lijstje met uitgesloten zaken) anderzijds lees ik en ik citeer:
De garantie geldt ook niet voor bepaalde onderdelen die wel relevant zijn voor de werking, maar inherent onderhevig zijn aan slijtage.
Wat mij betreft is dit wel een hele ruime benadering.

Samengevat:
Wat zijn jullie ervaringen met Porsche Approved Garantie?
Dank alvast!!

21 aug 2024 20:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Porsche Approved Garantie
Ik heb het nooit nodig gehad, dus geen aanspraak ervaring in die zin, maar wel op mijn nieuw aangeschafte 991.2 GTS destijds ook verlengd met twee jaar. Voor mij 2 redenen daarvoor, de PDK bak en de motor. Als daar iets mee mis gaat dan wilde ik zelf niet voor die kosten opdraaien. En dat heb ik met die Approved garantie “afgekocht” of “verzekerd” (het is feitelijk ook een verzekering die Porsche bij een verzekeraar onderbrengt) omdat ik dat financiële risico niet wilde nemen. Maar is een kwestie van risico afweging en die kan voor iemand anders ook anders uitvallen. Ga je overigens iets aan je auto aanpassen, motor tuning, of uitlaat tuning, let dan wel even op ook, formeel is het dan ook einde garantie.

21 aug 2024 20:56
Profiel
Forum Admin
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924S
Utrechtse Heuvelrug
In de afgelopen 12 jaar heb ik bijna continu auto’s gehad met Porsche-garantie. Ik heb nooit problemen gehad met het vervangen van defecte onderdelen. Hier is een overzicht van wat er in de loop der jaren zoal is vervangen:

- Hellingssensor
- Slangen
- Camera in de voorruit
- Claxon
- Meerdere rammels verholpen
- Einddemper vervangen
- Thermostaat vervangen
- Versnellingspook vervangen
- Gehele klep van de bezinetank
- Gescheurde deur hendel

Wat hebben ze niet vervangen terwijl ik dat had verwacht:
- Koplamp die 4 jaar na productie ging bladeren, wel coulance gehad

Oh ja, ik heb ook net weer drie jaar garantie afgesloten op de GT4 :salut:

21 aug 2024 21:56
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Hoeksche Waard
Dat is bijzonder Johan. Op de 981?

26 aug 2024 9:08
Profiel
Forum Admin
Utrechtse Heuvelrug
De garantie bedoel je? Die heb ik inderdaad net weer verlegnd op de 981 GT4. De Panamera is in desember weer aan de beurt voor verlenging.

26 aug 2024 11:29
Profiel WWW
M140i
Ik heb er zelf zeer goede ervaringen mee. De P-dealer deed nooit moeilijk als er iets niet goed was. En soms bleek pas na het onderhoud dat ze iets onder garantie hadden opgelost (een veertje bij de bagageruimte of zo, dat had ik dan zelf helemaal nog niet opgemerkt). Wel speelde mee dat ik per jaar 35.000 km met de Porsche reed. Als ik 5.000 km per jaar zou rijden, zou ik nooit Approved garantie nemen (kosten/baten analyse...)

26 aug 2024 13:28
Profiel
PorscheForum Rakker
991.2 C4 GTS, 944 Safari Ex: Panamera S E-Hybrid
Zaanstad
Ik heb ook approved garantie en ook vooral voor de echt dure zaken zoals motor of PDK.

Wat mij wel opvalt is dat dingen er pas onder vallen zodra ze echt stuk zijn. Preventief mag er niks gedaan worden. Dus.al zien ze aankomen dat er iets zeer binnenkort gaat afbreken dan moet het eerst daadwerkelijk gebroken zijn. Dat maakt het soms wat frustrerend aangezien je normaal gesproken wel preventief onderhoud zou doen.
Mijn ervaring is dat de garage echt wel probeert maar dat het nogal strikt is waarbij de bewijslast bij de eigenaar ligt. Ik had bijvoorbeeld een gescheurd achterlicht maar dat viel er niet onder aangezien ik niet kon aantonen dat ik dat niet zelf gedaan had. Ik vraag mij dan af wat ik heb moeten doen om dat (verder onzichtbare) scheurtje te veroorzaken.

In een vorige auto heb ik een ontplofte motor gehad en die werd zonder morren vervangen door een compleet nieuw exemplaar. Heel fijn.

Wat ik jammer vind is dat je niks kan aanpassen. Geen leuk spoilertje of een geinige uitlaat. Alles moet standaard blijven.

Al met al neem ik na afloop van mijn huidige periode toch weer een verlenging van twee jaar.

26 aug 2024 14:32
Profiel
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Ik heb het niet verlengd.. was van ca € 1150, naar iets van € 1950,- gegaan dit jaar.( hoe zou dat komen :twisted: )
Anwb voor het evt stranden dan maar en de rest maar vertrouwen op de porsche kwaliteit :mrgreen:

28 aug 2024 9:19
Profiel
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Ik heb ook geen approved garantie op mijn 991. Het bespaarde geld wat ik uit zou geven is niet weg, maar staat dus als reserve klaar. Heb ik alleen dikke pech als PDK of motor binnen +/- 10 jaar de geest geeft, dan is de spaarpot niet tot zover gevuld.

Het is een soort garantie die je afsluit. Sommige garanties neem je niet, andere wel.

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."

28 aug 2024 9:35
Profiel
PorscheForum Junkie
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Porsche zegt dat een defecte PDK niet gerepareerd kan worden, maar vervangen moet worden.
Ik heb geen ervaring met dit bedrijf, maar ze claimen ook PDK's (in veel gevallen) te kunnen repareren/reviseren, wat natuurlijk goedkoper is dan vervangen.

28 aug 2024 12:39
Profiel
Forum Admin
Utrechtse Heuvelrug
Bij klassieke modellen zijn ze nog wel bereid om onderdelen te reviseren, maar niet bij nieuwere auto's. Porsche is hierin natuurlijk niet uniek; zo gaat het tegenwoordig bij alle fabrikanten. Een monteur bij een dealer mag alleen onderdelen vervangen, en daar is een goede reden voor. Ze kunnen de kwaliteit van gereviseerde onderdelen niet garanderen, en ze willen het risico op imagoschade niet lopen. Duurzaamheid is in dit geval ondergeschikt.

28 aug 2024 12:54
Profiel WWW
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Polydeukes schreef:
Porsche zegt dat een defecte PDK niet gerepareerd kan worden, maar vervangen moet worden.
Ik heb geen ervaring met dit bedrijf, maar ze claimen ook PDK's (in veel gevallen) te kunnen repareren/reviseren, wat natuurlijk goedkoper is dan vervangen.
Goede tip. Ik weet van rennlist dat reparatie wel kan en dat als er als problemen zijn het vaak de sensor in de pdk bak is.

29 aug 2024 10:38
Profiel
PorscheForum Junkie
Hoeksche Waard
Johann schreef:
De garantie bedoel je? Die heb ik inderdaad net weer verlegnd op de 981 GT4. De Panamera is in desember weer aan de beurt voor verlenging.

Sorry, nee ik bedoelde het bladderen van de koplampen.

30 aug 2024 8:20
Profiel
PorscheForum Junkie
Breda
Ik zag laatst tijdens het wassen dat de coating op mijn koplampen aan de randen ook een beetje los begint te laten. Is dat een kwestie van gewoon (laten) opknappen? Ik vind vervangen niet bepaald duurzaam (en ook onzinnig duur).

30 aug 2024 10:36
Profiel
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Zeker, een goede detailer kan dat. Zelf zou ik er niet aan beginnen. Detailkoning in Hoofddorp heeft er al meerdere gedaan, ook hier van het forum. Je zou even contact met hun kunnen opnemen bij interesse

30 aug 2024 10:39
Profiel
PorscheForum Junkie
Breda
Dank voor de tip, maar voor zoiets "simpels" zoek ik liever een bedrijf wat dichter bij huis. Een Porschekoplamp is nou ook niet zoveel anders dan van een ander automerk :wink:

30 aug 2024 11:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Cayenne S
ZO-Brabant
Ook hier Approved garantie op de Cayenne S ook al is het beestje inmiddels al meer dan 13 jaar oud. Blijft toch wel mooi dat dat ook bij zo'n oud apparaat nog gewoon kan. Heb het met name afgesloten omdat het niet de vraag is of, maar wanneer de tussenbak de geest geeft wat (net zoals potentiële motorschade) wel aardig in de papieren kan lopen. Was het nodig? Nee zekers niet want dat soort kosten zijn zelf ook nog wel op te vangen, maar ik slaap er wel wat rustiger van :) .
Tot op heden slechts één keer gebruik van hoeven maken: defecte ABS-sensor waarbij zonder morren ook de ABS-sensoren op de andere wielen en de remvloeistof als service werden vervangen door PCG :thumleft:

30 aug 2024 13:35
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Boxster 981 2.7 Handbak
Ik vind het wel handig icm buitenland tripjes, ga je toch net even wat relaxter op pad.. Is het echt nodig, nee.. Ook gedoe met kleine aanpassingen vind ik storend, maar het is niet anders.. In Duitsland overigens stuk goedkoper! Dus laat ik hem daar doorlopen gewoon..

30 aug 2024 17:38
Profiel
PorscheForum Rookie
Fijn wat ervaringen!
Ik twijfel om het af te sluiten bij m’n Panamera hybride 2017 met 155000km…
Gekocht van 1e eigenaar en altijd dealer onderhouden maar als ik zie wat er in de afgelopen jaren toch vervangen is….
*wiellager (geen idee of het eronder valt)
*2x lambda sonde vervangen (kwaaltje)
*accupakket (komt volgens mij niet vaak voor en is onder garantie vervangen.

Nu hoor ik een geluid bij stationair lopen (veel mensen zal het niet horen of opvallen maar het hoort niet
(mechanische geluidje in de kop, zie mijn eerder geplaatste bericht hierover)
Ook hoor ik een beetje het stuurhuis..
Toch 2 dingen die veel geld kosten maar weet niet of het onder de garantie gaat vallen.

Tip of ervaringen welkom.

30 aug 2024 20:34
Profiel
PorscheForum Rakker
Zaanstad
Geluidjes en zo vallen niet onder de approved garantie. Het moet echt stuk zijn. Dus een wiel moet compleet vastlopen voordat ze een lager vervangen. Dat is tenminste mijn ervaring. Heel irritant

30 aug 2024 21:22
Profiel
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
En moet je bij opnieuw afsluiten niet eerst keuren en alles vervangen wat niet door de keuring heen komt? Dus een piepend stuurhuis mag je dan eerst laten vervangen lijkt me

30 aug 2024 22:33
Profiel
PorscheForum Rakker
991 Carrera S Cabrio 2012 Ex-996.2 Carrera 4 Tip Cabriolet (2002)
Sittard
Is het niet zo dat als je verlengd voor de periode echt afgelopen is, dat dingen die kapot zijn nog onder de bestaande approved worden gemaakt? Lijkt mij logisch, zaken die kapot zijn en niet onder approved vallen hoeven voor een verlenging (waar die zaken dan dus ook weer niet onder vallen) dan toch niet gerepareerd te worden?

30 aug 2024 23:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Zaanstad
Verlengen kan inderdaad zonder keuring

30 aug 2024 23:57
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 23 berichten ]