Auteur |
Bericht |
Wimpie67
ex 911 3.2 1987
ex 987.1 S 3.2 2005
981 S 3.4 Boxster's-Hertogenbosch
|
Re: Formule 1, Seizoen 2024
Dat niet, maar het resultaat daarvan kun je wel in de data zien.
_________________________________________ Wim
|
26 aug 2024 10:57 |
|
|
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
Re: Formule 1, Seizoen 2024
Uit het artikel: Bronnen dichtbij de FIA hebben aangegeven dat de regelverandering niet tot stand is gekomen vanwege een illegaal remsysteem van een van de teams, maar het was puur om de reglementen op te helderen voor de toekomstige seizoenen. Een woordvoerder van de internationale autosportbond kwam met een statement tegenover Motorsport.com. "Het is niet waar dat een team zo'n systeem heeft gebruikt." Volgens eerdere versies van het technisch reglement waren asymmetrische remmen sowieso illegaal, aangezien er al in stond dat de kracht van de remblokken op de remklauwen aan beide kanten van de auto gelijk moesten zijn. Artikel 11.1.2 is slechts een verduidelijking van het reglement waarin staat dat de verhouding van de remkracht niet mag verschillen. Als een team wel een illegaal remsysteem had gebruikt, dan was dit waarschijnlijk opgelost via een zogeheten Technical Directive - zoals we dat zien met de flexibele voorvleugels - in plaats van een regelverandering in het technisch reglement tijdens een zomerstop.Dus nee
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
26 aug 2024 11:11 |
|
|
Polydeukes
981 Cayman 2.7 PDK (2015)Breda
|
Re: Formule 1, Seizoen 2024
We weten inmiddels dat er een verschil is tussen wat de FIA zegt, en wat er daadwerkelijk is gebeurd. Er vind behoorlijk wat achterkamertjesoverleg plaats waarvan wij nooit de inhoud zullen weten. Speculeren is zinloos, maar het verschil is vrij plotseling zo groot (van ruime voorsprong naar 20 seconden achterstand in een race), dat je de geruchten toch wel gaat geloven.
_________________________________________ "Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.
|
26 aug 2024 14:55 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Re: Formule 1, Seizoen 2024
|
26 aug 2024 14:59 |
|
|
MY00
Cayman S
|
Re: Formule 1, Seizoen 2024
De vraag is dan waarom men het destijds al gelijk zouden hebben aangepast, als de regelgeving pas in de zomervakantie is aangepast.
_________________________________________ Mvg,
René
|
26 aug 2024 15:21 |
|
|
Polydeukes
981 Cayman 2.7 PDK (2015)Breda
|
Re: Formule 1, Seizoen 2024
Dat zien ze meteen in de data, daar kom je als coureur echt niet mee weg.
_________________________________________ "Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.
|
26 aug 2024 15:25 |
|
|
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
|
Re: Formule 1, Seizoen 2024
Als je halfgas over het rechte stuk gaat, ja. Als je meldt dat je gewoon niet harder door bocht 10 kan dan helpt data echt niet.
|
26 aug 2024 18:42 |
|
|
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
|
Re: Formule 1, Seizoen 2024
Het wordt er niet beter op voor Max…
|
31 aug 2024 17:24 |
|
|
Wimpie67
ex 911 3.2 1987
ex 987.1 S 3.2 2005
981 S 3.4 Boxster's-Hertogenbosch
|
Re: Formule 1, Seizoen 2024
Oefff…ze zijn het echt even kwijt! Ik hoop dat het inderdaad “even” is en snel het lek boven krijgen…
_________________________________________ Wim
|
31 aug 2024 17:31 |
|
|
alvin01
ex Carrera Coupe 3.2 1987Amsterdam
|
Re: Formule 1, Seizoen 2024
Maar zet het even op een rij: Mateschitz overlijdt.(de grote baas). Rob Marshall wordt weggekaapt door Mc Laren. (top ontwerper). Newey vertrekt. Wheately vertrekt. En last but not least Horner is zwaar onder druk vanwege grensoverschrijdend gedrag. (waardoor allerlei neuzen niet meer in dezelfde richting staan). Marko zegt dit en Horner zegt dat, als voorbeeld....
Ik voorzie voor morgen ook weinig verbetering voor Max. Het gaat nog heel spannend worden in de rijderstitel en als het zo doorgaat gaat Max het niet meer redden. Zo snel kan het dus gaan.....
|
31 aug 2024 19:16 |
|
|
Wimpie67
ex 911 3.2 1987
ex 987.1 S 3.2 2005
981 S 3.4 Boxster's-Hertogenbosch
|
Re: Formule 1, Seizoen 2024
Ja, het is inderdaad nogal wat als je het zo op een rijtje zet. Ik kan me voorstellen dat ze meer met zichzelf bezig zijn dan met het verbeteren van de prestaties
_________________________________________ Wim
|
31 aug 2024 21:01 |
|
|
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
|
Re: Formule 1, Seizoen 2024
Max naar Mercedes. Ipv Russell. Let’s go.
|
31 aug 2024 21:05 |
|
|
alvin01
ex Carrera Coupe 3.2 1987Amsterdam
|
Re: Formule 1, Seizoen 2024
Dus dat, waar Red Bull eerst heel goed was in het oplossen van problemen zelfs in FP2 naar FP3 zie je dit nu ook inkakken. Najah, laten we morgen maar weer zien..... Wellicht kan Max in zijn 1tje iets uit zijn hoed toveren.....
|
31 aug 2024 21:55 |
|
|
Tuck-under
911SC targa '82
996.2 40 jahre limited editionDrenthe
|
Re: Formule 1, Seizoen 2024
De ferrari’s hadden hetzelfde probleem met nieuwe banden volgens mij. Alsnog is het jarenlange sterke punt van Red bull: Chassis. Op dit moment hun zwakte.
|
31 aug 2024 22:59 |
|
|
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
Re: Formule 1, Seizoen 2024
Ferrari heeft gegokt en gewonnen. Voor hetzelfde geld gaat die LV band in de voorlaatste ronde naar zijn grootje. Het zat niet mee, Verstappen was aan het kafferen op de crew “are you still awake?” Pitstop van 6s + was nu ook niet om over naar huis te schrijven. Het kan nog spannend worden.
_________________________________________ MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster Honda VFR800FI
|
01 sep 2024 17:00 |
|
|
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
Re: Formule 1, Seizoen 2024
Jammer dat Max gaat jammeren. Als de linker achterband band niet "los" wil, moet je dat niet blamen op je crew. EINDELIJK FER met de juiste strategie Het zou eens een keer tijd worden.. Leuk voor LEC en de tifosi
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
01 sep 2024 17:06 |
|
|
alvin01
ex Carrera Coupe 3.2 1987Amsterdam
|
Re: Formule 1, Seizoen 2024
Die pitsstop is tekenend voor dit seizoen. Ze zijn niet meer scherp. Of kijken allemaal diverse kanten op. Its over. Onbegrijpelijk weer de strategie van Mc Laren in deze race, waardoor Norris weinig punten inloopt.
|
01 sep 2024 17:10 |
|
|
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
|
Re: Formule 1, Seizoen 2024
McLaren idd onbegrijpelijk maar topprestatie van Piastri! En Ferrari’s plan Q bleek dus de juiste Mooi voor Leclerc. Op Monza winnen met Ferrari, dat moet toch wel het allermooiste zijn dat je kan bereiken in F1.
|
01 sep 2024 17:50 |
|
|
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
Re: Formule 1, Seizoen 2024
(@alvin) We gaan toch niet het COMPLETE Red Bull team afrekenen op die ene pitstop omdat de band niet (gemakkelijk) los wil gaan Heb je wel gezien bij hoeveel pitstops bij andere teams het vandaag niet lekker liep? Geduld mensen , ik denk zeker dat Red Bull alles op alles zal zetten om weer een snellere auto te krijgen. Bovendien de voorsprong van Max is een comfortabele 70 punten. Met nog 8 races te gaan moet dat best kunnen lukken (tenzij Norris alle 8 races wint + snelste ronde en Max fouten maakt). Het constructeurskampioenschap is een andere zaak.... Daar krijgen ze het nog zwaar
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
01 sep 2024 17:52 |
|
|
MY00
Cayman S
|
Re: Formule 1, Seizoen 2024
Wat ik gewoon heel jammer vindt is dat ik geen echte gevechten meer zie.
Iemand rijdt naar zijn tegenstander toe, rijdt er voorbij en rijdt weg. Men zal de regelementen echt goed moeten gaan aanpassen. Banden die het maar 15 ronden uithouden, bij tanken zodat men voluit kan rijden, en vul me maar aan.
Verder vindt ik het geheel terecht dat Max uithaalt naar zijn team. Ook hun krijgen top betaald om het beste te leveren. En dat doen ze momenteel niet. Indien iemand zijn werk niet goed doet, dan zal zijn team leider daar toch ook iets van zeggen. Alleen zal dit niet op TV zijn waarschijnlijk.
_________________________________________ Mvg,
René
|
01 sep 2024 18:20 |
|
|
alvin01
ex Carrera Coupe 3.2 1987Amsterdam
|
Re: Formule 1, Seizoen 2024
De voorsprong van Max is nu 62 punten ipv de door jou gememoreerde 70. Er zijn idd nog 8 races te gaan, maar ook nog 3 sprintraces, waar ook nog punten te halen zijn. En gezien de huidige vorm van het hele RB team, vandaag ook weer geen Monza vleugel voorradig!) zie ik het hele team inkakken. Ik hoop dat ik het mis heb....;-(
|
01 sep 2024 19:17 |
|
|
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
Re: Formule 1, Seizoen 2024
Dat laatste : klopt, maar dat gaat niet de wereld rond zoals hier. Verdeelde slagorde / geen team cohesie en niet bepaald verstandige communicatie, ook al is het al rijdend aan 250+ Als sponsor zou ik grote wenkbrauwen trekken.
_________________________________________ MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster Honda VFR800FI
|
01 sep 2024 19:19 |
|
|
MY00
Cayman S
|
Re: Formule 1, Seizoen 2024
Volgens mij is die sponsor een heel groot gedeelte de schuld van dit verhaal. Had deze Horner de laan uitgestuurd waren de kopstukken welke vertrokken zijn wellicht gebleven.
_________________________________________ Mvg,
René
|
01 sep 2024 19:42 |
|
|
alvin01
ex Carrera Coupe 3.2 1987Amsterdam
|
Re: Formule 1, Seizoen 2024
Horner is idd het grootste probleem, dat zeiden JOS Verstappen, Marko e.a. al een hele tijd terug. Horner heeft niet op tijd geluisterd naar Max, die al na GP Miami zei dat het RB team niet goed bezig was. Nu geeft Horner toe dat er een groot probleem is, is maanden te laat.
|
01 sep 2024 19:49 |
|
|
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
|
Re: Formule 1, Seizoen 2024
|
01 sep 2024 20:20 |
|
|