Auteur |
Bericht |
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
|
Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Dat is idd een groot nadeel.
|
08 sep 2024 10:13 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Draadloos laden tijdens het rijden klinkt als toekomstmuziek maar zie ik als oplossing voor het hele laadprobleem. Je iPhone kan het al dus waarom niet een EV.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
08 sep 2024 20:43 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Daar moet wel een enorme infrastructuur voor aangelegd worden, plus inefficiënt want veel verliezen. Jij vindt 600km bereik en 20 minuten laden een groot probleem?
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
09 sep 2024 9:18 |
|
|
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Onbetaalbaar… Als ze het dan toch doen, liefst rechtervak only In Duitsland loopt (of liep) een pilot waarbij e-vrachtwagens worden bijgeladen van bovenaf. Met een pantograaf (ja die dingen heten zo) maakt de E-truck contact met de spanningskabels die een aantal meter boven de snelweg lopen. Zoals een trein zijn energie krijgt dus. Het ziet er allemaal wat onnozel uit, maar is qua infrastructuur veel minder ingrijpend dan dat inductieladen terwijl je rijdt.
_________________________________________ MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster Honda VFR800FI
|
09 sep 2024 11:16 |
|
|
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
|
Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Helemaal nergens voor nodig. Binnenkort zijn ranges van 600-800 km mogeijk en laden gaat snel. Allemaal overdreven gedoe.
Voor zwaar (vracht-) verkeer komt waterstof als oplossing.
|
09 sep 2024 11:44 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Wel eens gezien idd. Worden die vrachtwagen daadwerkelijk opgeladen, of rijden ze alleen elektrisch met stroom van de bovenleiding?
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
09 sep 2024 11:59 |
|
|
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Geen idee over de technische kant. Dit artikel spreekt over bijladen https://innovationorigins.com/nl/eerste ... antograaf/
_________________________________________ MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster Honda VFR800FI
|
09 sep 2024 13:02 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Ja, en nog wat ongemakken. Anders reed ik zakelijk wel een EV.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
09 sep 2024 14:22 |
|
|
AvH
|
Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Sinds 2019 zakelijk een Tesla model 3 nu 230k gereden. Om de pl/min. 50k banden.
Voor de rest 2x interieurfilter en Ruitenwissers laten vervangen, aan huis(via de app afspraak gemaakt)! Overige geen onderhoud en/of storingen! Dat zegt mij toch wel iets over gemak en kwaliteit van deze Tesla.
Zowel onderweg als thuis laden totaal geen probleem. Moet dit jaar vervangen worden, gaat gewoon weer een EV worden.
_________________________________________ Wat niet is kan nog komen
|
10 sep 2024 8:14 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Kom daar maar eens om met je VAGje
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
10 sep 2024 9:14 |
|
|
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
|
Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
AvH, je begrijpt het verkeerd:
- Je hebt 230k km emotieloos geleden onder de afwezigheid van motorgeluid; - Je hebt ontelbare uren gewacht tot je aan de beurt was om te laden, om er dan achter te komen dat de paal (natuurlijk) defekt was; - Je hebt een zware koffieverslaving overghehouden aan de verplichte pauzes op lange ritten; - De restwaarde van je auto is negatief dus je moet bijbetalen om er van af te komen
Zo is het toch?
|
10 sep 2024 10:01 |
|
|
Spastblast
997.1 Carrera S coupe handbak
|
Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
31-7 de nieuwe Model 3 LR AWD opgehaald, na 5 jaar Model 3 LR RWD. Fijne auto voor lange reizen. Leuke vakantie in Frankrijk gehad. 5 jaar geleden was vakantie in het buitenland al prima te doen. Thuis kunnen opladen is echter nog steeds een must, als je het mij vraagt. Tijdens wegwerkzaamheden in de wijk kon dit twee maanden niet en dat is wel echt behelpen.
_________________________________________ https://www.instagram.com/997midnightblues/
|
10 sep 2024 11:01 |
|
|
AvH
|
Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
| | | | Enguess schreef: AvH, je begrijpt het verkeerd: - Je hebt 230k km emotieloos geleden onder de afwezigheid van motorgeluid; heb genoten van de muziek installatie, ongeëvenaard! - Je hebt ontelbare uren gewacht tot je aan de beurt was om te laden, om er dan achter te komen dat de paal (natuurlijk) defekt was; Wachten om op te laden?, mij onbekend fenomeen. en idd een enkele(niet Tesla oplader) is wel eens defect.- Je hebt een zware koffieverslaving overgehouden aan de verplichte pauzes op lange ritten; Idd koffie en ontspanning en wat mailtjes afwerken. zodoende meer qualitytime thuis - De restwaarde van je auto is negatief dus je moet bijbetalen om er van af te komen. Restwaarde is zakelijk/lease. niet mijn probleem.
Zo is het toch? | | | | |
En zo is het, feitelijk ondervonden!
_________________________________________ Wat niet is kan nog komen
|
10 sep 2024 17:02 |
|
|
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
|
Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Had ik het toch fout
|
10 sep 2024 22:24 |
|
|
PimW
|
Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Ik overweeg dit najaar een Model 3 (particulier) aan te schaffen (mits de prijs interessant is). Kwaliteit van de accu (is dat te meten?) en range (hoeveel range resteert na 5 jaar/200k km?) zijn voor mij de belangrijkste twijfelpunten. Zouden jullie je eigen auto overnemen, rekening houdend met deze twijfelpunten?
|
11 sep 2024 8:07 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Er is best veel op het www te vinden over range-testen met een Model 3 van 5 à 6 jaar oud. Blijkbaar valt en staat het met de manier van laden. Hoe er geladen is en hoe leeg men de accu heeft laten gaan. Of het te meten is Vast wel …
|
11 sep 2024 8:29 |
|
|
Pacoloco
|
Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Wij gaan onze model 3 einde van dit jaar overnemen in prive. Wanneer je van iemand anders koopt kun je de batterij door laten meten om te kijken hoe goed deze nog is (SoC). Volgens mij scoort Tesla daar wel goed ook al ligt dat wel aan het gebruik van de vorige eigenaar. Het is eigenlijk net een echte auto .
_________________________________________ footers zuigen! :D
Laatst bijgewerkt door Pacoloco op 11 sep 2024 8:42, in totaal 1 keer bewerkt.
|
11 sep 2024 8:37 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Medewerker van ons heeft zn 5 jaar oude M3LR met 100k op de teller onlangs ingeruild op een nieuwe. Range was niet merkbaar afgenomen. Vooral thuis opgeladen.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
11 sep 2024 8:38 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Samsung heeft de solid state batterij uitgevonden. Kleiner en een range van 1000 km. Lexus gaat ze in 2027 in zijn EV's inbouwen. De rest zal wel snel volgen. Innovatie gaat hard. https://www.arenaev.com/toyota_inches_closer_to_solidstate_battery_production-news-3903.php
|
11 sep 2024 9:34 |
|
|
Spastblast
997.1 Carrera S coupe handbak
|
Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Ik zou dat in andere omstandigheden zeker overwegen. Mijn range was na 5 jaar (maar slechts 66k gereden) niet merkbaar afgenomen. Je kan de status van de batterij meten via een verborgen service menu. Ik heb daar wel eens naar gekeken, maar de test niet uitgevoerd omdat die een aantal uur duurt. Als ik het mij goed herinner moet de accu daarvoor nagenoeg leeg zijn en doorloopt hij dan een laadcyclus om het te meten. Niet iets dat je 'even' doet bij een showroom bezoek of belletje naar een particulier. De staat van de accu hangt idd af van de hoeveelheid snelladen en of de auto vaak tot nabij 0% leeg gereden is en of hij vaak tot boven de 80/90% vol geladen werd. Ik kon mijn M3 LR RWD van 2019 met 66k km in juni van de lease maatschappij overnemen voor €21k. Niet gedaan en even later stond hij bij een autobedrijf te koop voor €28k. Zit dus nog best een aardige marge (en onderhandelingsruimte?) op. Dat autobedrijf heeft hem voor de verkoop nog wel even langs een poetsbedrijf gestuurd. Hij was, tot mijn verbazing, vrij snel verkocht. Verbazing, omdat ik verwachtte dat de markt totaal oververzadigd zou zijn met de eerste lichting Model 3's die uit de lease komen. Soms maak ik me overigens wel eens wat zorgen over die 2e hands markt. Die Model 3's lanceren zo loeihard van 0-100 als je het pedaal intrapt, dat ik me afvraag wat er gebeurt als die betaalbaar worden voor mensen die ik hier soms als complete idioten in hun 1.2l benzine-auto's door de wijk zie knallen. Hoop niet dat dat een soort volwassen versie van het fatbike-probleem wordt.
_________________________________________ https://www.instagram.com/997midnightblues/
|
11 sep 2024 9:45 |
|
|
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Sommige mensen moet je inderdaad beschermen tegen aanschaf van een EV, die kunnen beter een ICE blijven rijden. Zouden meer mensen moeten doen Kon het niet nalaten om dit inkoppertje in te koppen..
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
11 sep 2024 12:41 |
|
|
renetrzes
997 4S cabrio
ex 964 cabrio 92 midnight blue
|
Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Wel geen Tesla maar wel een EV de Polstar die zat achter me aan op A 12 en wat een acceleratie heeft zo'n ding! Ik kon hem niet los rijden. Maar ondanks dat de Polstar super rijdt, vind ik toch het geluid van de Porsche etc. mijn voorkeur hebben. Voorlopig geen EV voor mij.
_________________________________________ don't drive faster than your guardian angel can fly
|
14 sep 2024 17:30 |
|
|
de Fiscalist
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2Den Haag
|
Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
geen zorgen, bij 200 km/u laat ie wel los een tesla niet overigens
_________________________________________ Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag
|
16 sep 2024 7:38 |
|
|
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Jazeker, Autoweek heeft daar een rubriek en een partner voor, zie hier voor een Model X mat 175K km bijvoorbeeld : https://www.autoweek.nl/autotests/artik ... datietest/
_________________________________________ MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster Honda VFR800FI
|
16 sep 2024 8:56 |
|
|
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
30 sep 2024 10:32 |
|
|