Auteur |
Bericht |
redriver
Boxster 986 2.7 TiptronicMidden-Brabant
|
Re: Duits auto-industrie in crisis
Oké dan weer even on-topic: buiten de 90.000 ontslagen die afgelopen jaar al gevallen zijn in en om de Duitse autoindustrie dreigen er nog 30.000 bij te komen https://www.autoweek.nl/autonieuws/arti ... ogle.nl%2FWat moeten die mensen en hun gezinnen gaan doen ? Kijken hoe een ijsbeer gered is en leven in armoede ?
|
26 sep 2024 20:20 |
|
|
MarcoB
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
|
Re: Duits auto-industrie in crisis
Naar ander werk kijken. Er is op dit ogenblik een chronisch tekort aan werknemers. En ik ben van mening dat er overal werk te vinden is. Oke, misschien niet in vakgebied waar je voor geleerd hebt, maar werk is er. In Nederland trekken we blikken open met medelanders voor werk waar wij te beroerd voor zijn.
_________________________________________ Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan
|
26 sep 2024 20:58 |
|
|
Wimpie67
ex 911 3.2 1987
ex 987.1 S 3.2 2005
981 S 3.4 Boxster's-Hertogenbosch
|
Re: Duits auto-industrie in crisis
Is dat in Duitsland ook zo?
_________________________________________ Wim
|
26 sep 2024 21:07 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Duits auto-industrie in crisis
De energietransitie gaat nog jarenlang werk opleveren, op allerlei gebieden. Ingenieurs, kabelleggers etc etc. Je moet in kansen denken niet in problemen.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
27 sep 2024 8:58 |
|
|
Wimpie67
ex 911 3.2 1987
ex 987.1 S 3.2 2005
981 S 3.4 Boxster's-Hertogenbosch
|
Re: Duits auto-industrie in crisis
Dat ben ik met je eens. De uitdaging is om ook de businesscase daaronder sluitend te krijgen en dat mist nog maar al te vaak. Gewoon omdat overheden niet gewend zijn in effectieve, realistische businessmodellen te denken. Ik ben er echter van overtuigd dat dit mogelijk is. Mits men afscheid neemt van wensdenken en overheden samen met het bedrijfsleven en stoppen elkaar als de vijand te beschouwen.
_________________________________________ Wim
|
27 sep 2024 10:22 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Duits auto-industrie in crisis
Even grofweg gerekend; Die Energiewende ist mit massiven Kosten verbunden, weitere Preissteigerungen sind absehbar. Allein für den Ausbau der Stromnetze werden bis 2045 Investitionen von mehr als 460 Milliarden Euro notwendig sein. 460 miljard euro, waarvan 50% arbeid voor 75 euro per uur = 1,5 miljoen M/V/X-jaren arbeid. tot 2045. tot 2045 is 20 jaar, dus 75000 mensen kunnen hiermee lekker aan de slag. En dat alleen voor de uitbouw van het stroomnet, dus niet voor opstarten kerncentrales, installeren laadpalen en warmtepompen etc etc.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
27 sep 2024 17:17 |
|
|
redriver
Boxster 986 2.7 TiptronicMidden-Brabant
|
Re: Duits auto-industrie in crisis
Duitse industrie trekt het niet meer – op de wapenindustrie na https://www.deanderekrant.nl/nieuws/dui ... 2024-09-30
|
01 okt 2024 15:27 |
|
|
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
|
Re: Duits auto-industrie in crisis
Kan je die rotzooi svp ergens anders dumpen
|
01 okt 2024 15:35 |
|
|
rene leclerc
718 cayman
|
Re: Duits auto-industrie in crisis
Hoezo? Er staat toch op de site: Onze kernwaarden zijn integriteit, verbinding en kwaliteit. We hopen dan ook dat onze krant voor zoveel mogelijk mensen hún favoriete krant wordt. Dan geloof je toch direct alles wat er op de site staat.
|
01 okt 2024 18:31 |
|
|
redriver
Boxster 986 2.7 TiptronicMidden-Brabant
|
Re: Duits auto-industrie in crisis
Definieer en onderbouw "rotzooi".
|
02 okt 2024 9:50 |
|
|
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
|
Re: Duits auto-industrie in crisis
Omdat je het zo aardig vraagt. Definitie van rotzooi: 1) Afval 2) Anarchie 3) Barrel 4) Beestenboel 5) Bende 6) Bloedbad 7) Bocht 8 ) Chaos 9) Dievenbende 10) Ellendige boel 11) Janboel 12) Keet 13) Mess 14) Meuk 15) Ongeregelde troep 16) Prullerij 17) Puinhoop 18) Puinzooi 19) Pulp 20) Reut 21) Rommel 22) Shit 23) Slachthuis 24) Slechte waar 25) Smeerboel Gevonden op https://www.mijnwoordenboek.nl/puzzelwo ... /Rotzooi/1Vind zelf 19, 20, 22 wel toepasselijk. Onderbouwing (waarom ik de Andere Krant rotzooi vind, neem ik aan): Bedenkelijke journalistiek, populistische berichtgeving, verspreiding van desinformatie, mogelijkerwijs (mede) gefinancierd door het Kremlin (zie o.a: onderzoek NRC en de reactie van de Raad voor de Journalistiek op dat onderzoek).
|
02 okt 2024 12:54 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: Duits auto-industrie in crisis
Die site kende ik nog niet maar los daarvan…, wat is er dan zo ‘rotzooi’ aan dat bericht? Rheinmetall opende onlangs namelijk nog een nieuwe fabriek en maken momenteel veel winst.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
02 okt 2024 13:20 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Duits auto-industrie in crisis
Het enige wat klopt in dat flutstukje is dat Duitsers harder moeten werken. Dat land gaat ten onder aan bureaucraten en vakbonden.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
02 okt 2024 15:01 |
|
|
de Fiscalist
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2Den Haag
|
Re: Duits auto-industrie in crisis
Zou je denken? Ik vernam laatst dat je in duitsland bepaalde aanvragen bij de overheid digitaal kan indienen. Dat iemand van de betreffende organisatie dan die digitale aanvraag uitprint, om het geprinte document vervolgens in circulatie te brengen langs de afdelingen. Daar zitten dan weer mensen die de gegevens overtypen in hun systemen om de aanvraag te verwerken.
_________________________________________ Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag
|
02 okt 2024 15:45 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Duits auto-industrie in crisis
Dat dus. Eigenlijk moeten ze harder en slimmer werken.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
02 okt 2024 16:02 |
|
|
ruud janssen
944 1987 #Pitchblack944
Ex:
996 TURBO 2001 488PK/727NM
arena metallic 996 C2 1999
ex: witte 944 type 1 uit 1984
ex: 996 violet 1999
ex; 911 zwart/zwart 1981 met 3,2 SSI.
ex 944S2 1991 zwart
ex 928 1980 grijs
Oost-Souburg
|
Re: Duits auto-industrie in crisis
Rheinmetall zit toch in een andere branche?
|
02 okt 2024 17:07 |
|
|
CJ
ex-964 C2
997 C4S
MacanHellevoetsluis
|
Re: Duits auto-industrie in crisis
In het zelfde straatje:
Moest de Nederlandse Mijnbouw gesubsidieerd worden? De scheepsbouw?
In bv de UK en Belgie is dit veel kunstmatig in stand gehouden. Verstandig? Ligt eraan uit welke hoek je het bekijkt. Economisch gezien niet. Strategisch gezien wellicht wel. Er gaat immers kennis, kunde en ervaring verloren (danwel naar het buitenland).
Tis maar net uit welke hoek je het bekijkt. Feit is wel dat met efficiëntie en economie als argumenten een hoop zaken/bedrijven de afgelopen decennia ter ziele zijn gegaan welke men in de huidige, veranderde, wereld toch best fijn had gevonden om te hebben.
|
02 okt 2024 17:40 |
|
|
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
Re: Duits auto-industrie in crisis
Klopt - in Limburg was er veel mijnbouw; toen dat stopte werd met overheidsgeld de LRM opgericht, Limburgse Reconversie Maatschappij en die was / is uitermate succesvol! Ook na de sluiting van Ford Genk. In de Walen was er de staalindustrie, toen dat verhaal stopte werd er op zijn Waals gewoon niks gedaan en zitten ze daar qua welvaart intussen op Oost-Europees niveau Scheepsbouw zat in mijn streek en is opgedoekt begin jaren 90. Die regio is daarvan ook succesvol hersteld en is nu Pharma Valley. 4 jaar geleden hadden ze daar een belangrijk aandeel in de productie van vaccins. Reconversie kan naar mijn mening altijd, maar soms heeft het een duwtje nodig van overheidswege.
_________________________________________ MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster Honda VFR800FI
|
02 okt 2024 18:35 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Duits auto-industrie in crisis
Mooi woord, reconversie, kende ik nog niet Maar de hele Duitse auto-industrie reconverseren lijkt me nogal een uitdaging.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
03 okt 2024 9:36 |
|
|
redriver
Boxster 986 2.7 TiptronicMidden-Brabant
|
Re: Duits auto-industrie in crisis
Met de uitfasering van kernenergie hebben ze in Duitsland vrijwillig afstand gedaan van meer dan 1.200 TWh fossielvrije elektriciteit. Dit betekent dat ze zo'n 1 miljard ton onnodige CO₂-uitstoot hebben veroorzaakt. In 2006 produceerde kernenergie 160 TWh fossilvrije elektriciteit. In 2023 produceerden kolen- en gascentrales 160 TWh fossilen aan elektriciteit. Met uitzondering van een klein deel van de kolen- en gasstroom voor stadsverwarming en redispatch, zouden ze vandaag bijna fossielvrije stroomvoorziening kunnen hebben. Het ging heel dom - voor het klimaat. Denk vooral aan het deel van de industrie dat een constante, weersonafhankelijke en fossielvrije stroomvoorziening nodig heeft, en dat is bijna de hele Duitse industrie. Dus herstel kernenergie in Duitsland is het advies.
|
08 okt 2024 9:48 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Duits auto-industrie in crisis
Lijkt me idd een prima plan
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
08 okt 2024 10:47 |
|
|
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
|
Re: Duits auto-industrie in crisis
Ook mee eens. Het was het klimaat (terecht) en de angst na Fukushima (in mijn ogen: onterecht) die de aanleiding zijn geweest om vol om renewables in te zetten. Toen kwam Rusland-Oekraine en nu is het huilen.
|
08 okt 2024 18:10 |
|
|
redriver
Boxster 986 2.7 TiptronicMidden-Brabant
|
Re: Duits auto-industrie in crisis
Dat Oekraine de Duitse gasaanvoer / infrastructuur (en deels de Nederlandse) heeft opgeblazen heeft er ook niet positief aan bijgedragen.
|
09 okt 2024 11:49 |
|
|