Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 3:41

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 9 berichten ] 
Porsche 924 Targa 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Porsche 924 Targa
Te koop aangeboden mijn Porsche 924 2.0 Targa, handgeschakeld (5 versnellingen), modeljaar 84.
Eerste toelating was op 13-09-1984 in Duitsland en nu dus wegenbelastingvrij. Sinds 1997 is deze 924 in Nederland
Apk is geldig tot 28-04-2025 en de tellerstand is 228000.
Kleur Rubin rot. Deze kleur was alleen in 1984 verkrijgbaar. De auto heeft een prima werkend elektrisch (en uitneembaar) kanteldak, elektrische ramen en spiegels en ontgrendeling van de achterklep en werken 100%.

Interieur.
Het interieur is bruin/beige. De voorstoelen en achterbank zijn van beige stof met Porsche inscriptie. De voorstoelen zijn sportstoelen van het type van een Turbo. Het interieur verkeert in zeer goede staat. Een goedwerkende Blaupunkt radio cassette met elektrische antenne zijn period correct. Het 3-spaaks stuur is leer bekleed. De auto heeft geen stuurbekrachtiging.
De centrale vergrendeling en alarm werken op afstandsbediening.
Een werkende afdekrollo voor de bagageruimte en een hoes voor het uitneembare targadak zijn aanwezig evenals een originele verbandtas en het bagagenet in de kofferruimte.

Auto is in 2005 professioneel in zijn geheel gespoten in de originele kleur. De carrosserie werd rondom volledig gedemonteerd en alle sponningen en binnenkant motorruimte zijn toen mee gespoten. Tijdens het opbouwen zijn er veel zaken (deurrubbers en dergelijke) vervangen.
Vanaf 2006 tot aan heden is de historie van de auto compleet bijgehouden en beschikbaar.

Uit die documentatie blijkt dat bij onder andere km stand 193300 de koppeling, aandrijfassen, de achterremtrommels, lagers en dynamo vervangen.

De binnenkanten van de wielkasten en de accubak zijn voorzien van nieuwe kitafdichting daar waar nodig en weer in kleur gespoten.
Het bevestigingspunt van het koppelingspedaal aan de paravan is gelast en in kleur gespoten.

In de motorruimte zijn preventief veel zaken vervangen zoals alle injectieleidingen, inlaatrubbers e.d. Veel geel verzinkte onderdelen zijn vervangen voor nieuwe.
De wielen, 4-gaats imitatie Le Mans velgen zijn gepoedercoat en voorzien van originele Porsche slotbouten en afdekkappen.
De uitlaat is van RVS en op maat gemaakt door EPS.

Ik heb de 924 sinds augustus 2021 gekocht om er een leuk sleutelproject aan te hebben. Dat heb ik geweten. De vorige eigenaar had de auto optisch en voor een deel ook technisch in een heel mooie staat gebracht.

Maar de afgelopen jaren zijn de volgende zaken alsnog aangepakt en veel van deze werkzaamheden zijn hier op het forum gedeeld:
Een motorrevisie waarbij uiteraard de kop is gecontroleerd op dichtheid en gevlakt en er zijn geharde klepzittingen geplaatst. De cilinderwanden zijn gehoond. De drijfstanglagers, zuigerveren, alsmede alle keerringen en pakkingen zijn vernieuwd. De injectoren zijn ultrasoon gereinigd. De overige onderdelen verkeerden in perfecte conditie en vielen nog ruimschoots binnen de fabriekstoleranties. Koppeling was samen met de drukgroep en druklager pakweg zo’n 20000 km daarvoor vervangen.
Verder werden vervangen:
motorsteunen;
startmotor;
waterslangen;
koppelingskabel;
distributieriem en spanrol;
waterpomp;
uitlaatspruitstuk;
isolatie aan de buitenzijde van de tunnelbak;
nieuwe bitumen isolatie aangebracht tegen het schutbord;
Vanaf de motorrevisie heeft de auto nu zo’n 3000 kilometer gereden.

Alle delen van de voorwielophanging zijn vervangen of gereviseerd, zoals draagarmen, rubbers, veerdempers, bovenste bevestigingen McPhersons.
Het stuurhuis is gereviseerd, fusee- en stuurkogels zijn vervangen. Daar waar nodig zijn delen van de ophanging gepoedercoat.
De kruiskoppelingen van de stuuras zijn vernieuwd. Het lager van de stuuras bij de stuurkolom is vervangen alsmede het stuurslot.
Tenslotte zijn de remblokken vervangen, de remklauwen gereviseerd en enkele remslangen vernieuwd en werd uiteraard de remvloeistof ververst.
De achterwielophanging en remmerij verkeerden nog in zeer goede staat en is gelaten voor wat het was.
Omdat de oude (nieuwe) banden geleden hadden onder lange stilstand heb ik nieuwe banden gemonteerd.

Elektrische deel.
Alle massapunten zijn gereinigd waardoor het elektrische deel van de auto nu in orde is.
De ruitenwissermotor is vervangen door een modern exemplaar.
Schakelaars van de elektrische ramen zijn zodanig gereviseerd, dat ze nu ook blijven werken. Het rubber/vilt rondom het targadak is vernieuwd. Kortgeleden zijn de geleiders van de uitzetters nog vernieuwd daar de oude barstjes vertoonden.

Kort geleden zijn alle slangen rondom de benzinetank en vulpijp vernieuwd. Ook het ontluchtingsventiel is vervangen.
Voor de demontage van de benzinetank moest ook de versnellingsbak verwijderd worden. Die is nu gelijk vervangen door een perfect schakelende versnellingsbak. Eerder had ik al het schakelmechanisme zowel bij de pook als achter op de versnellingsbak vernieuwd en aangepast, waardoor de bak nu heel strak schakelt.
De ophangrubbers van de versnellingsbak zijn vernieuwd.

Ik ben uiteraard graag bereid om alles nader toe te lichten, maar dan wel naast de auto.

Vraagprijs: €12950

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

04 okt 2024 15:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht Re: Porsche 924 Targa
Een snoepje! Succes met de verkoop. :thumleft:

05 okt 2024 16:48
Profiel
PorscheForum Junkie
Klopt. Dank je.

05 okt 2024 17:59
Profiel
PorscheForum Junkie
Voor al diegenen die belangstelling hebben getoond voor deze waanzinnig mooie 924 (niemand dus) heb ik vervelend nieuws. De 924 blijft en is dus niet meer te koop.

11 okt 2024 16:55
Profiel
Forum Admin
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924S
Utrechtse Heuvelrug
Wat fijn dat je weer tot bezinning bent gekomen! :cheers:

11 okt 2024 18:36
Profiel WWW
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
:thumleft:
Die kleur ook.... 8)

11 okt 2024 20:03
Profiel
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Heel mooie plaatjes :!: ,

Leg eens uit: hij staat slechts een week te koop, maar waarom heb je je bedacht ?

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."

11 okt 2024 21:56
Profiel
PorscheForum Junkie
Twijfel. Al voordat ik dacht dat het een prima idee was om hem te verkopen. Ik heb het volgens mij hier al eens aangegeven dat het rijden me niet echt kon/kan bekoren. Er zit veel resonantie en vibratie in de auto. Ik heb nu alles in de aandrijflijn vernieuwd dus daar zit het niet meer in. Blijft over de uitlaat. Die is gewoon veel te groot. Het is nog net geen kachelpijp zoals je die bij Impreza's ziet, maar hoe dan ook veel te groot. Ik verdenk de uitlaat van die resonantie maar ben niet zeker. Geluid is immers trilling. Maar ik stelde steeds de aankoop van een nieuwe uitlaat maar uit. Domweg omdat ik pas kan vaststellen of de uitlaat de oorzaak is als hem heb vervangen. Nou ja en zo is het ontbreken van stuurbekrachtiging ook nog een dingetje. Ik heb de afgelopen tijd naar wat 944's gekeken. Daar word je ook niet vrolijk van. Ik heb hier een vrijwel nieuwe 924 staan waar ik bijna alles van weet. Dus, de 924 blijft en een nieuwe uitlaat wordt besteld.

11 okt 2024 22:10
Profiel
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
:thumleft: Bedankt voor de uitleg. Klopt, je hebt nu een auto waarvan je precies weet wat je hebt. En als hij weg is krijg je misschien later spijt.

Hoop dat een nieuwe uitlaat je probleem verhelpt.

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."

11 okt 2024 22:32
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 9 berichten ]