Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 3:40

Antwoord op onderwerp  [ 1944 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 74, 75, 76, 77, 78
Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
993 4S
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Dan moet je toch een beetje beter leren luisteren Franz, of een keer langs bij Beter Horen.

16 okt 2024 7:32
Profiel
PorscheForum Junkie
Nee joh, niet doen. Dan wordt het hier veel te saai.
Lekker langs elkaar heen blijven jippie en vooral heul veul azijn blijven drinken. :popcorn:
zal er voor de zekerheid even een emoji bij plaatsen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

16 okt 2024 8:22
Profiel
PorscheForum Rakker
"Ja een EV kost meer CO2 om te bouwen, maar het omslagpunt ligt al rond de 25-50 Kkm (afhankelijk van grootte auto/accu). Dus bottomline is een EV aanzienlijk schoner!"

Uuuuuuuuh, waaaat, doorrijden met de ouwe bolides en van goeie nieuwe onderdelen voorzien, das pas minimalisatie foodprint. O ja, en dat vliegtuig links laten liggen. En geen Chineese meuk meer voor weinig online bestellen.

Tsja, zo is mijn 1998 Jeep 4.0 lt bestuurders raammechanisme (slechts het jippie stukje plastic onderdeel met tandjes) gesneuveld en hebben ze um nergens meer op voorraad liggen. Moet ik nu een hele nieuwe elektrische auto gaan kopen cq laten bouwen? Wat denken jullie? :scratch: :mrgreen:

16 okt 2024 11:06
Profiel
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
Luchtvaart: ~ 2% vd mondiale uitstoot.
Wegvervoer: ~ 12%.

Dus ja. Inruilen dat ding.

16 okt 2024 12:34
Profiel
PorscheForum Rakker
986 2.7 Tiptronic
Le coin de pays bas
Mart WTL schreef:
"Ja een EV kost meer CO2 om te bouwen, maar het omslagpunt ligt al rond de 25-50 Kkm (afhankelijk van grootte auto/accu). Dus bottomline is een EV aanzienlijk schoner!"

Uuuuuuuuh, waaaat, doorrijden met de ouwe bolides en van goeie nieuwe onderdelen voorzien, das pas minimalisatie foodprint. O ja, en dat vliegtuig links laten liggen. En geen Chineese meuk meer voor weinig online bestellen.

Tsja, zo is mijn 1998 Jeep 4.0 lt bestuurders raammechanisme (slechts het jippie stukje plastic onderdeel met tandjes) gesneuveld en hebben ze um nergens meer op voorraad liggen. Moet ik nu een hele nieuwe elektrische auto gaan kopen cq laten bouwen? Wat denken jullie? :scratch: :mrgreen:

Uuuhhhh wat snap je niet? Kan niet nog meer jip en janneke uitgelegd worden. Het gaat over de voetafdruk van nieuw te bouwen ICE's vs EV's. Jij mag van mij gewoon ouwe meuk blijven rijden, doe ik ook met de 986, voor de fun, 95% van mijn km's gaan elektrisch.

Of je die Jeep km's met open of dicht raam doet ligt aan jou, ik weet wel dat ik met een Dolly Dodge Durango in het midden oosten 3 van de 4 ramen idem heb gehad jaren terug. Gelukkig waren er toen wel onderdelen op voorraad.

16 okt 2024 13:01
Profiel
993 4S
@Mart; als je iets voor het milieu wilt doen: Jeep in de shredder en gebruikte Model3 oid kopen. ;)

16 okt 2024 13:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Hahaha ik begrijp het allemaal wel een beetje hoor. En ik tracht daar persoonlijk zo weinig mogelijk hypocriet in te zijn. Btw ik gebruik die Jeep momenteel alleen nog maar om de boot te traileren en een lokaal ritje te maken of een boodschapje te doen. Heb inmiddels nog wat issues die opgelost dienen te worden, maar ja is niet zo heel gek met 265.000 km op het klokje. En om nu voor ca 1.000 km per jaar een nieuwe te kopen gaat me wel wat ver. :wink:

(ahummmm 3 van de 4 ramen niet meer open met de Dodge, dan heb ik voorlopig nog wat speling dus, er zit nu tijdelijk een houten latje in om het raam mooi dicht te houden ipv ductape)

Maar toch nog even een schepje er boven op mbt omslagpunt elektrisch vs benzine auto vervuiling bij nieuwkoop. Heb het niet scherp hoor, maar hoe lang gaat zo'n elektrische mee tov een moderne benzine auto? Is dat ook meegenomen in de vergelijking? Nu schijnt het zo te zijn dat een groot deel van de benzine auto's van tegenwoordig kleine motoren hebben met een turbootje erop, waarbij de meeste auto's de 150.000 km op de teller never nooit gaan halen.

Per saldo als men dus echt milieubewust wil zijn, dan rij je zo lang mogelijk door met ouwe meuk. En zeker niet dat ik dat uit milieu overwegingen doe. Ik ben gewoon dol op die ouwe meuk, kan en wil er helemaal geen afstand van doen. Is veels te leuk.

Ik heb gewoon wat twijfels bij de motivatie van velen om elektrisch te rijden. Redenen kunnen zijn 'rijdt zo heerlijk', 'lekker rustig dan kun je de radio goed horen', 'trekt lekker snel op', 'of wil gewoon de modernste technologie rijden'. Allemaal prima redenen om voor elektrisch te gaan wat mij betreft, maar puur de milieu gedachte of argumentatie komt mij nog altijd ernstig hypocriet over cq doet mij de wenkbrouwen nog telkenmale ernstig fronsen. Who are we kidding? Of who is kiddimg us?

En wat te denken over hoe die gebruikte stroom is/wordt opgewekt. Alleen via zonnepaneeltjes lijkt me dat zuivere koek. En de gewichtstoename van de elektro auto waarmee de overmatige bandenslijtage tov lichtere auto's. En de recycle kosten benzine vs elektrisch. Tsja, er komen toch best veel variabelen bij kijken. Is dus wellicht allemaal niet zo heel helder en duidelijk als ons wordt voorgespiegeld, heb ik het vermoeden.

Ofwel, in deze even een kritische noot bij de afwegingen en argumentatie.

17 okt 2024 11:00
Profiel
993 4S
Een paar uurtjes googelen en al je vragen zijn beantwoordt.
Samengevat; elektrisch rijden is minder vervuilend dan rijden op brandstof, ook als je het productieproces van de auto en de energie meerekent.
En dat verschil wordt alleen maar groter doordat er steeds meer groene elektriciteit geproduceerd wordt.
Maar dat jij je Jeepie lekker houdt kan ik helemaal begrijpen. :thumleft:

17 okt 2024 12:04
Profiel
PorscheForum Rakker
986 2.7 Tiptronic
Le coin de pays bas
Het ziet er naar uit dat EV's veel langer meegaan doordat ze minder slijtage gevoelige onderdelen hebben. Er zijn al zat Tesla's met tonnen aan km's op de klok met originele motor en accu. Dus ook in dat opzicht minder CO2 afdruk.

Hahahaha die stok onder raam truuk had ik ook als tijdelijke oplossing omdat we een keer midden in de desert zaten met 2 uur rijden naar huis bij 40+ graden, dan kan je airco nog zo goed zijn in je auto, 1 open raam maakt het ondragelijk.

17 okt 2024 13:04
Profiel
PorscheForum Rakker
:thumleft:

19 okt 2024 9:21
Profiel
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Terug naar 1999 :!: Toen Elon nog van (ICE) auto's hield: en goede smaak had.

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."

31 okt 2024 11:01
Profiel
997 4S cabrio ex 964 cabrio 92 midnight blue
Misschien al voorbij gekomen maar kwam gisteren een lotus SUV tegen maar wat is dat een mooie car zeg.
Kennen jullie die al? Wel behoorlijk aan de prijs die Lotus

https://sl.bing.net/jVS4DChcDsq

31 okt 2024 17:45
Profiel
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Ja bekend met de Lotus, voor de aardigheid moet je deze review eens kijken: dan ben je snel genezen...

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."

31 okt 2024 18:15
Profiel
PorscheForum Junkie
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
Als je van afschrijving houdt is een EV echt iets voor jou .....

https://www.wired.com/story/evs-are-los ... 00%20miles.

03 nov 2024 22:42
Profiel
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Voor al die deugneuzen die van mening zijn dat je een goed product niet kunt rijmen met een politieke mening is misschien een sticker met de tekst ' Bought before Elon acted like an idiot' een goede optie.

10 nov 2024 15:06
Profiel
Waarom zijn mensen met een andere mening “deugneuzen”?

10 nov 2024 17:17
Profiel
Noord-Brabant
Waarom voelen mensen met een EV zich zo aangesproken?

10 nov 2024 19:24
Profiel
Sterk antwoord.

10 nov 2024 19:53
Profiel
Noord-Brabant
Laat je toch niet zo snel op de kast jagen. Beetje nuchterheid zou je goed doen. :wink:

11 nov 2024 10:10
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 1944 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 74, 75, 76, 77, 78