Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 3:31

Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Wat zijn de ervaringen met de Macan EV? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
718 Spyder '21 Gentian Blue Ex 987 Boxster Spyder '11 Black Audi TT 3.2 Roadster '05 SprintBlue Audi Etron 55 Quattro Navarra Blue
Bericht Wat zijn de ervaringen met de Macan EV?
Als vervanger van onze bijna 5 jaar Audi e-tron, is de nieuwe Macan een serieuze kandidaat vervanger.
Zijn er er mensen die al ervaringen hebben met de nieuwe Macan?
-Audi Etron 55 Quattro Navarra blue

20 okt 2024 14:48
Profiel WWW
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Wat zijn de ervaringen met de Macan EV?
Wij hebben een echt Macan uit 2014, en heb naar de EV nagekeken. En? Jeeeeezus Christus wat slecht binnen. Sub-Dacia interieur kwaliteit. Zelfs op de 'turbo' modellen.

21 okt 2024 21:02
Profiel
Forum Admin
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924S
Utrechtse Heuvelrug
Dat herken ik niet, of heb je naar de basis model gekeken zonder leder? Maar zelfs dan is er best een gat tussen de DUster en de Macan qua afwerking.

22 okt 2024 11:36
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Het Gooi, ex 964 C2 Coupe, ex 964 C4 Targa, ex 911T Targa '72 , ex 964 C4 Coupe, ex Tannengrun 996C2
Over drie jaar ga ik wel kijken om de 2017 Macan in te ruilen, dan zijn ze net als Taycan 50% of meer gezakt en is het pas interessant.
Vind het wel een mooi vernieuwing en model.
Ex 964 C4 Coupe
Ex 996 C2
991 C2S Sportchrono

22 okt 2024 13:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Ik krijg mijn nieuwe (blijkbaar niet echte) Macan Dacia Turbo als het goed is over twee weken afgeleverd. Ben heel erg benieuwd hoe hij in de praktijk gaat bevallen. Mijn neefje krijgt zijn Macan 4 als het goed is eind deze week afgeleverd. Altijd weer mooi om te lezen hoe de persoonlijke voorkeur en overtuiging toch de overhand krijgt in berichten die geplaatst worden. Dat denk ik ook terug te zien in de verschillende reviews.

In het ene item blijkt uit een praktijktest dat je bij een volle accu met 100km/u niet verder komt dan 400km, en dan kom je op YouTube filmpjes tegen waarbij, rijdend met een snelheid van 115km/u met de Turbo ruim 520km wordt gehaald. Dat was ook al zo met de Taycan toen deze uitkwam. Alles valt of staat met hoe je ermee rijdt uiteraard, maar met mijn zakelijke kilometers en met een voorverwarmde accu kan ik zomaar richting de 500km komen. Ja, dan rijd ik rustig en defensief met het verkeer mee, maar feit is dat het wel mogelijk is met mijn huidige auto.

Ben dus erg benieuwd naar mijn eigen ervaringen straks en het verschil met de auto van mijn neef.

Bij voldoende interesse kan ik eens een item openen als ik de auto geleverd heb gekregen.

23 okt 2024 8:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
993 4S
Nou het is iig geen echte Turbo :mrgreen:
Ben wel benieuwd naar de reden om te kiezen voor een Macan ipv een nwe Taycan?

23 okt 2024 9:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Cazzo Super Veloce schreef:
Nou het is iig geen echte Turbo :mrgreen:
Ben wel benieuwd naar de reden om te kiezen voor een Macan ipv een nwe Taycan?

Zeker geen echte Turbo. Ik had er zelf eigenlijk ook voor gekozen om binnen het EV segment voor een andere benaming te kiezen. De keuze voor een Macan is eigenlijk ingegeven door het feit dat met name mijn echtgenote graag een wat hogere zit heeft. Voorheen hebben wij een paar jaar met een Cayenne gereden en dat beviel als DD toch wel bijzonder goed. Ik verkeer in de gelukkig omstandigheid dat ik ook een 992 4S Cabrio heb. Dus wat mij betreft 'the best of both worlds'.

23 okt 2024 11:37
Profiel
PorscheForum Rakker
718 cayman
Tja, de 992 4S Cabrio heeft wel een turbo, maar heeft het niet in de naam. Omgekeerde wereld zo.

23 okt 2024 20:52
Profiel
PorscheForum Rakker
718 Spyder '21 Gentian Blue Ex 987 Boxster Spyder '11 Black Audi TT 3.2 Roadster '05 SprintBlue Audi Etron 55 Quattro Navarra Blue
Na wat rij-impressies gelezen te hebben. Tevens op Youtube filmpjes gekeken te hebben. Bij Porsche Centrum Gelderland een afspraak gemaakt voor een proefrit. Afgesproken dat wij zaterdag einde van de middag de auto op zouden halen en dat deze maandagochtend voor 10u terug moest zijn.
Zo hadden we mooi de tijd om de auto uitgebreid uit te proberen.Tevens de voor en nadelen op een rij te zetten.
Zoals een goede dealer betaamt, krijg je dan ook een hele dikke versie mee. Deze was loaded, met bijna alle mogelijke opties in de optielijst aangevinkt
Vrijwel de hele zondag aan het rijden geweest. Toen mijn TOTMBO reed, kon ik mooi de alle functies in het bedieningsscherm door nemen.
Na een volle dag testen tot de volgende conclusies gekomen

Voordelen:
-in/uit stap beter
-veel zuiniger
-mooi stoer front
-wegligging

Nadelen:
-compact stuur klokkenwinkel matig te zien
-bandengeluid (22")
-vaste hoedenplank (geen rollo)

83499

02 nov 2024 19:41
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Las vandaag een eerste test in AMuS. Eindscore was hoog, maar kwam niet overeen met de tekst van de test zelf. Erg kritisch over o.a.kwaliteit (kraken, systeemcrashes), functionaliteit, comfort en wegliggin. Binnenruimte lijkt mij ook niet overdadig.

02 nov 2024 20:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Beavers schreef:
Na wat rij-impressies gelezen te hebben. Tevens op Youtube filmpjes gekeken te hebben. Bij Porsche Centrum Gelderland een afspraak gemaakt voor een proefrit. Afgesproken dat wij zaterdag einde van de middag de auto op zouden halen en dat deze maandagochtend voor 10u terug moest zijn.
Zo hadden we mooi de tijd om de auto uitgebreid uit te proberen.Tevens de voor en nadelen op een rij te zetten.
Zoals een goede dealer betaamt, krijg je dan ook een hele dikke versie mee. Deze was loaded, met bijna alle mogelijke opties in de optielijst aangevinkt
Vrijwel de hele zondag aan het rijden geweest. Toen mijn TOTMBO reed, kon ik mooi de alle functies in het bedieningsscherm door nemen.
Na een volle dag testen tot de volgende conclusies gekomen

Voordelen:
-in/uit stap beter
-veel zuiniger
-mooi stoer front
-wegligging

Nadelen:
-compact stuur klokkenwinkel matig te zien
-bandengeluid (22")
-vaste hoedenplank (geen rollo)

83499

Had je een 4 of een Turbo tot je beschikking? Je schrijft: veel zuiniger. Kan je daar wat meer over zeggen?

03 nov 2024 18:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Ik had een Macan 4. Verbruik lag rond de 20 kWh. Met mijn etron kom ik met moeite onder de 25 kWh

03 nov 2024 18:53
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Gisteren een review zitten kijken op YouTube van een Duitse jounalist. Ook hij werd zeer positief verrast. De omstandigheden waren bepaald niet optimaal. Er stond wind en het was volgens mij 13 graden buiten. Reed achtereenvolgend een afstand van volgens mij 20km een en terug op een stuk snelweg met 100, 120, 140 en 150km/u.

03 nov 2024 19:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Zou niet de "Easy Entry" optie niet nemen.
Bij de proefrit 2 keer gehad , dat bij uitstappen, 1x de frunk en 1x de kofferbak spontaan open gedrukt werdt :evil: .

05 nov 2024 20:36
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Gaat toch wel een dingetje worden die sleutel vrees ik. Nu heb ik op de sleutel van de Taycan en de 992 een hele andere volgorde dan straks op die van de Macan (zojuist het geld overgemaakt en de verzekering geregeld, ga hem zaterdagmiddag ophalen). De nieuwe volgorde vind ik in het gebruik wat minder logisch maar zal een kwestie van wennen worden. Easy Entry heb ik in ieder geval niet aangevinkt op de optielijst.

07 nov 2024 17:48
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 15 berichten ]