Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 nov 2024 21:54

Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Wat er zoal aan mijn 986 gebeurt / gebeurd is 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
986 2.7 Tiptronic
Le coin de pays bas
Bericht Re: Wat er zoal aan mijn 986 gebeurt / gebeurd is
Klopt zou wat lager mogen voor het mooie. Maar toevallig vandaag terug gekomen uit de Franse Alpen en op terug weg door de Ardennen via een rampestampe weg gestuurd en daar sloegen de wielkasten achter tegen de band aan hoorde ik. Oké het was een mega diepe richel in de weg. Dus even denken hoe op te lossen. Heb nl wel die breedte nodig om de 275 niet tegen schokbrekers te laten lopen. Zit nu een kleine cm tussen icm 5mm extra spacers.

16 aug 2024 17:28
Profiel
PorscheForum Rakker
996C4 1998, Black on black, 18" Fuchs, Öhlins R&T
Amsterdam
Ja ik dacht wel dat je spacers had. Kan natuurlijk zijn dat je achteraan aanliep omdat je schokbrekers gewoon versleten zijn, toch zeker als het de nog de originele set is. Die van mij waren best versleten, en toen ging ie ook wel diep doorveren bij stevige drempels of richels.

16 aug 2024 18:32
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
986 2.7 Tiptronic
Le coin de pays bas
Nieuwe schokbrekers gaat een winterproject worden. Wilde coilovers nemen zodat ik de hoogte zelf enigszins kan regelen. Zag dat BC een redelijk geprijsde set heeft.

Overigens voor het vervoer van mijn downhill fiets had ik van het voorjaar een bagagerek voor op achterklep aangeschaft. Zou specifiek voor op de 986 passen met 4 bevestigingen die zeg om de klep rand vast klemmen door bout aan te draaien. Maar merkte al gauw dat ie de klep bij de bevestigingen vervormde. Mee naar Sauerland geweest, downhill fiets zonder wielen op rek weegt bijna niets maar toch flinke beschadigingen aan klep. Toevallig kwam er bij mijn lokale poetsbedrijf een uitdeuker zonder spuiten langs. Ik had nog wat meer kleine deukjes hier en daar en die heeft voor 200 euro alles weer netjes gemaakt.

Maar voor mijn rit naar de Porte Du Soleil waar ik wilde downhillen met mountainbike moest ik iets anders verzinnen. in de aanbieding 3 seasucker zuignappen besteld en die aan rek bevestigd met wat inventiviteit. En zowaar >2000km met mtb op rek gereden en geen schade!

20 aug 2024 14:16
Profiel
PorscheForum Rakker
'05 Porsche 997 Carrera S cab, '03 Supercharged BMW Z4 3.0i cab en de '14 gezinspukkel.
Op de boerderie (bij Den Bosch)
Seasucker en soortgelijke producten heb ik ook goede ervaring mee op mijn vorige semi-daily (een BMW z4 coupe). Op de 911 cabrio krijg ik dat helaas echt niet meer voor elkaar. :scratch: Het was makkelijk qua bevestiging, ik heb er ook in duizenden kilometers nooit een probleem mee gehad en het was ook altijd goed voor wat extra aanspraak bij de pomp. :lol:

20 aug 2024 15:57
Profiel
PorscheForum Rakker
986 2.7 Tiptronic
Le coin de pays bas
Met dit mooie weer zaterdagmiddag met kappie open willen rijden, jammer joh, accu overleden. Even rondbellen, mijnautoonderdelen in Schiedam had een varta op voorraad. Uurtje later toch op pad met de 986. En dat voor 9 tientjes.

27 okt 2024 21:57
Profiel
PorscheForum Rakker
'05 Porsche 997 Carrera S cab, '03 Supercharged BMW Z4 3.0i cab en de '14 gezinspukkel.
Op de boerderie (bij Den Bosch)
:thumleft: Dat is het fijne aan auto's zonder start-stop systeem: de prijs van een accu scheelt een slok op een borrel.

27 okt 2024 22:07
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2