Auteur |
Bericht |
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
|
05 dec 2005 1:09 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Sorry, ik heb een fout gemaakt Rob...het is niet bevooroordeeld...maar veroordeeld...
|
05 dec 2005 1:21 |
|
|
P4S
Zoekende...Rotterdam
|
Voorlopig gaat dus meer dan 80% voor de 993 en laat zn opvolger staan...dat is toch eigenlijk vreemd?
Ik denk dat de verhoudingen bij geen enkel ander merk zo "scheef" liggen...
Mijn persoonlijke keuze is ook 993..meer emozione. Maar ik maak deze keuze omdat mijn toekomstige droomauto niet voor dagelijks gebruik de weg op gaat...zou ik 30tkm+ per jaar rijden, dan wordt het denk ik een ander verhaal..
_________________________________________ Gaan met die banaan, no time to waste...
|
05 dec 2005 1:26 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
ja maar ik denk dat tussen de de modellen 993 en 996 een grote uiterlijke verandering plaats vond die misschien niet iedereen aanspreekt.
Net als bij de 964 en zijn voor ganger er zijn er toch zat die de 964 het toch niet echt vinden.
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
05 dec 2005 1:31 |
|
|
marknineoneone
964 C2 Coupe 91'Twenteland
|
huh!
Wie dan!!
Oh ja! ff on topic...doet u voor mij ook maar de 4S aub
_________________________________________ If you want to make a small fortune in motorsport
than start with a big one!
|
05 dec 2005 11:35 |
|
|
De Geus
Ex-964 C4, Ex-Boxster,
EX Audi S8-> dreaming of cayenne turbo -> 996 gt3MESTREECH
|
Volgens mij kan dit nog wleens een lang topicje gaan worden
_________________________________________ Life is short,ride hard !!!
http://www.degeusmakelaars.com
|
05 dec 2005 15:14 |
|
|
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
deze keuze is niet moeilijk ! 993 absoluut
Als ik nou moest kiezen tussen een 993 TT en een 996 GT3RS zou het een stuk moeilijker worden.
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
05 dec 2005 20:54 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Ik zou voor de 996 gaan, omdat ik de 993 vwb uiterlijk mislukt vind (de 993 turbo vind ik dan weer wel geslaagd). Het past m.i. niet helemaal bij elkaar, zoiets als wat een tuner er van zou maken...
De 996 vind ik ook niet het meest geslaagde ontwerp, maar er zit wel één lijn in.
*zoekt nu dekking*
|
05 dec 2005 21:06 |
|
|
P4S
Zoekende...Rotterdam
|
M.i. is de 993 t.o.v. de 964 een betere auto, zo´n 25% stijver chassis, een volwassen vermogen en gelukkig weer een volwassen kont én ...
Wiens woorden waren dit ook al weer devils sunnyboy?
_________________________________________ Gaan met die banaan, no time to waste...
|
05 dec 2005 21:45 |
|
|
Epicurus
*in between Porsches*
ex 993 C2 coupe
ex 993 C2 cabrio
ex 964 C4
|
Beste P4S,
Ik lees (gelukkig) veel lovende woorden over de 2S en 4S, en ben het er natuurlijk mee eens dat dit prachtige modellen zijn, maar heb je ook gehoord/gelezen dat ze beiden zwaarder en breder (meer luchtweerstand) en dus ook iets TRAGER zijn dan de 'ordinaire' 993 ?
Als je zeker weet dat je voor één van deze twee gaat kiezen zou ik ook
voor de 2S kiezen > lichter, een exclusievere spoiler, spannender rijgedrag (voor de liefhebber...)
Tegelijkertijd een vraag aan de kenners op dit forum; Is er iets bekend over de bochtsnelheid van de 2S en 4S t.o.v. elkaar en de 'ordinaire' 993?
Ik kan mij voorstellen dat met de M030 en de bredere Bereifung de bochtsnelheid hoger ligt ?
|
05 dec 2005 21:59 |
|
|
P4S
Zoekende...Rotterdam
|
Hoi Epicurus,
Klopt allemaal wat je zegt, maar per saldo zullen de verschillen miniem zijn. In bochten ligt S iets beter op de weg dan Carrera en de 4S zou daar weer een schepje bovenop moeten doen plus voordeel op nat wegdek etc etc.
Voor mij is de pure snelheid niet het enige, gaat om totaalplaatje! (maar ga nog rijden in 2S......misschien)
_________________________________________ Gaan met die banaan, no time to waste...
|
05 dec 2005 22:20 |
|
|
Peet964
1971 911 SAntwerpen
|
993 2S is toch een wagen zonder nadelen voor het beschreven gebruik. Succes
|
05 dec 2005 22:26 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Tenzij ik mij vergis: adu.
|
05 dec 2005 23:23 |
|
|
sir marco
997 mk2 cabrioveluwe
|
Al koste die 996 8000euri meer dan nog steeds een 996 ..........je wilt toch ook geen zwart wit tv meer....
|
05 dec 2005 23:44 |
|
|
P4S
Zoekende...Rotterdam
|
www.berendsenautomobile.de
993 carrera's, 2s en 4s (groen - waanzinnig mooi, tenminste vind ik
met heel weinig kilometers
Iemand toevallig ervaring met deze lui? Website ziet er netjes uit, zeggen dat ze Nederlands spreken.....
BPM ligt rond 4000 euri's voor een 96/97...per saldo toch een ca 7500 mille goedkoper dan wanneer je hem in NL aanschaft.
Iemand advies??
_________________________________________ Gaan met die banaan, no time to waste...
|
05 dec 2005 23:44 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
|
05 dec 2005 23:48 |
|
|
P4S
Zoekende...Rotterdam
|
_________________________________________ Gaan met die banaan, no time to waste...
|
05 dec 2005 23:49 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
oakgreen-metallic met cashmere (camel) bekleding........
deze combi heb ik nog nooit eerder gezien: exclusief.....apart idd......
Tsja, ach smaken verschillen......
Voor een 4S uit 1997 moet je overigens eerder denken aan 5.200,- BPM (exclusief kijken, transport, keuren RDW, platen).
Auto kostte toen circa 122.000 euro nieuw en 18.000 euro's aan opties is echt niet vreemd!
|
05 dec 2005 23:57 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Die kleur(encombinatie) is wel degelijk meer voorkomend... Maar ik ken hem alleen op een 964 en een 996 ... Niet op een 993 ...
|
06 dec 2005 11:08 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
In Zandvoort een 996 cabrio gezien in die kleur met het dak in idemkleur en Terracotta leder.
Prachtig was dat
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
06 dec 2005 17:09 |
|
|
Douwe Minkema
996 Carrera 4SSoest
|
Ik snap alle overwegingen, maar als je puur, plezier, rauw, hard, sportief en kwaliteit gaat noemen dan kom je heel snel uit bij een 964 RS en opvolgers. Nu begrijp ik dat de 993 de voorkeur heeft, maar eh.... wel eens in een 964 RS gereden? Zo ja, dan is het niet hard genoeg gegaan. Zo nee, ben je bij deze uitgenodigd!
_________________________________________ There are no old Porsches, only new owners.
|
06 dec 2005 23:00 |
|
|
plh
Voorlopig niet !Friesland
|
Oakgreen (eikengroen) is/was een SK-kleur (Sonderlackierung) bij Porsche, ook bij VW destijds. Op een Golf GTI was het een normale metallic meerprijs, op een "gewone" Golf een extra meerprijs.
Deze combinatie (met dat beige leer) is wel heel erg mooi !
_________________________________________ Steel niet !, onze overheid duldt géén concurrentie !
|
06 dec 2005 23:09 |
|
|
P4S
Zoekende...Rotterdam
|
Hoi Douwe,
Bedankt voor het aanbod, wil dat zeker een keer doen, maar dan daarna .........in de mijne.....ff wachten dus tot-dat-ie-er-is!
Heb er wel naar gekeken, bij Wolbert Sportcars staan een paar hele mooi met weinig kilometers...
Zullen het geld wel waard zijn, maar toch liever een 993...mijn meissie wil er ook wel eens in rijden en ik rij graag langere stukken en dan is de 993 alles bij elkaar meer geschikt..tenminste voor mijn p. dan.
_________________________________________ Gaan met die banaan, no time to waste...
|
06 dec 2005 23:31 |
|
|
Douwe Minkema
996 Carrera 4SSoest
|
Begrijp ik ook. Mijn meissie (dat is mijn echtgenote officieel) houdt ook niet zo van de RS. Daarom heeft ze een Boxster gekocht. Maar toch...
Een RS is een echte sensatie. Gezien de kwaliteit van de meeste Europese wegen geen probleem. De hitte en het geluid zijn 'overwhelming' maar ja, wat wil je: puur, spartaans, hard, haarscherp, blanke bolster, ruwe pit. Nou ja, je moet gaan, waarvoor je wil gaan. Veel succes!
_________________________________________ There are no old Porsches, only new owners.
|
07 dec 2005 1:48 |
|
|
Peet964
1971 911 SAntwerpen
|
De 964 RS is inderdaad één van de indrukwekkendste sportwagens waar ik ooit mee heb mogen mee rijden. Ronduit Sensationeel
en ze blijven maar duurder worden...
|
07 dec 2005 14:44 |
|
|