Archie's BoxsterS project
Na mijn
Voorstel-topic aangemaakt te hebben leek het mij beter een project topic te maken voor de rest van het verhaal met de Boxster. Veel wat ik hierin het bericht zet zal echt wel even duren. Veel zal wat puristen ook wel tegen de schenen stoten. Maar, het is onze auto en wij vinden dit geweldig
Plus, we zijn super voorzichtig met onze auto's en alles gaat weer omkeerbaar zijn zonder schade. Dus no worries!
Even wat voor-info;
2005 Porsche Boxster S, 987 dus.
Origineel een auto uit München. En in 2016 in Nederland.
Voor ons van een detailer geweest die OptiCoat aanbracht door wie de auto toch wel in 95% perfecte lak-staat is gebracht.
Door ons aangekocht in 2024 met 139.666km op de klok.
Voorzien van;
- 19" Lobsters en 4x Michelin PS4s banden,
- Pioneer dubbeldin radio.
Maar verder volgens mij helemaal standaard.
Uit de aankoopkeuring van Rispens kwamen een paar, relatief, kleine zaken naar voren;
- Bobines gescheurd,
- Airco moet bijgevuld worden,
- Uitlaatklemmen doorgeroest,
- Sleutels gebarsten,
- Dak elastieken lam/stuk.
Wat willen wij met de auto gaan doen;
- Sowieso bovenstaande zaken vervangen/aanpassen/verbeteren.
-- Ik heb al twee nieuwe sleutels besteld en de bobines liggen ook al klaar. Samen met een set voor olie-wissel. D.w.z; 8 liter Mobil One 5w40 + filter + magnetische carterplug. Met daarnaast nog een set Bosch ruitenwissers & lucht + interieurfilter.
- Cruisecontrol retrofit.
(Ga ik vrijdag ophalen/monteren. Alleen nog ergens in laten leren)- Radio vervangen door een PCCM+ of look-a-like. Ben niet echt tevreden met dit scherm.
- Speakers vervangen, want die lijken origineel en klinken voor geen meter.
- Carnewal GT uitlaat met zwarte sierstukken.
- Alle zilveren trims (S spec?) in autokleur. Dus voorbumper, zij inlaten en sierstrip rond de uitlaat.
- Andere wielen aanschaffen. Waarschijnlijk iets van BBS/Rotiform/Vossen stijl in het goud.
- Airride, jep het wordt een real life DrKnaufer!
- Wellicht de middentunnel nog in autokleur.
Verder vooral (veel) rijden! We hebben nu in 1,5e week zo'n 1300km gereden en dat bevalt top. Verbruik ligt nu nog rond de 1:9,3. Maar daar hebben we dan ook niet echt op gelet. We rijden hem keurig warm, maar daarna gebruiken we hem ook wel leuk.
Nog even een plaatje hoe hij er nu bij staat;