Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 nov 2024 19:52

Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
1991 Porsche 964 C2 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht 1991 Porsche 964 C2
hallo iedereen,

ik ben hier al lid sedert ergens in 2015, toen ik actief op zoek was naar de eerste Porsche. Tot mijn schande heb ik vastgesteld dat ik mezelf nooit deftig heb voorgesteld, terwijl ik dit forum wel ben blijven volgen en gebruiken om zaken op te zoeken. Ik steek het op een bijzonder drukke periode toen in mijn leven waarin vooral werken (zowel overdag als na de uren), verbouwen en kinderen maken en opvoeden aan de orde waren. :)
Van kindsbeen af was ik een groot autoliefhebber, en met periodes zwevend tussen fanatiek en geïnteresseerd. Ik ben vroeger actief geweest in een autoclub en heb een groot aantal Golf I’s versleten…

Het is uiteindelijk eind 2015 een 964 geworden, de eerste wagen die ikzelf geïmporteerd heb (uit Japan) waarna er nog een aantal gevolgd zijn. Ik ging namelijk toen jaarlijks naar Japan en had het geluk er de juiste mensen tegen te komen. Zo kon ik mijn liefde voor de Japanse cultuur, Anime en Manga combineren met mijn liefde voor 80-90's sportwagens. De 964 was een blijvertje... tot nu.

Ik heb de wagen zo gekocht en er eigenlijk zeer weinig aan veranderd. de plannen waren er wel (vooral de velgen, niet-originele CUP I) maar zijn nooit uitgevoerd. het enige wat ik vervangen heb, was de dubbele Fabspeed uitlaat, die zodanig luid was en dreunde in de oren, dat het voor niemand leuk was. ik heb een nieuwe dubbele uitlaat laten maken waarbij ik via afstandsbediening 1 of beide uitlaten kan openzetten, veel beter :)
hieronder enkele foto's die niet te groot waren om op te laden:

83553

83554

83552

83555

Ondertussen heb ik in 9 jaar ongeveer 10.000km gereden. Kinderen zijn te groot om langere ritten achteraan te zitten en de gezondheid is niet top,wat er voor zorgt dat ik misschien beter iets zoek met een volledige achterbank :(

in ieder geval, bij deze een late introductie.
groeten,
Koen

25 nov 2024 23:30
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: 1991 Porsche 964 C2
Welkom Koen :!:

26 nov 2024 16:40
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Porsche 911 S
Hai Koen,

Prachtige 964! Zonde dat je er zo weinig van hebt kunnen genieten. Hopelijk gaat het goed met je gezondheid, dat is toch het belangrijkste. En ja, dat roept iedereen die niks onder de leden heeft :scratch:

Anyway, denk er goed over na om je geliefde 964 weg te doen. Ik heb hier niks anders gelezen dat mensen achteraf (veel) spijt hadden van het afscheid van hun klassiekertje.

Veel wijsheid, goede gezondheid en succes gewenst!

27 nov 2024 14:19
Profiel
PorscheForum Rakker
928 S4 manual, ex 964 C2, ex 993 C2
Ik heb mijn 964 twee jaar geleden verkocht en mis hem nog wel, maar heb geen spijt.

Vraagprijs?

27 nov 2024 20:44
Profiel
PorscheForum Rookie
Ruby77 schreef:
Hai Koen,

Prachtige 964! Zonde dat je er zo weinig van hebt kunnen genieten. Hopelijk gaat het goed met je gezondheid, dat is toch het belangrijkste. En ja, dat roept iedereen die niks onder de leden heeft :scratch:

Anyway, denk er goed over na om je geliefde 964 weg te doen. Ik heb hier niks anders gelezen dat mensen achteraf (veel) spijt hadden van het afscheid van hun klassiekertje.

Veel wijsheid, goede gezondheid en succes gewenst!

Bedankt Ruby77!
Weinig genoten in gereden kilometers, dat klopt, maar dubbel genoten met naar te kijken (er zit een raam tussen de leefruimte en de garage) :D
Je hebt helemaal gelijk, ik ben er al een tijdje over aan het nadenken en het is niet makkelijk... Anderzijds heb ik er toch 9 jaar voor gezorgd en zou ik liever hebben dat er mee gereden wordt ipv naar gekeken. Nu iets kopen met een achterbank maakt dat ik (wij) ook nu weer kunnen rijden.

De gezondheid is wat ze is, daar kan ik weinig aan doen behalve opvolgen en hopen dat het beter wordt of tenminste stabiel blijft. Het heeft er wel voor gezorgd dat ik bewuster ben van het feit dat ik nu moet profiteren en niet afwachten tot later.

Vandaar dus het idee om te verkopen.
En geen nood, ik heb (samen met een vriend) nog een 1988 944 turbo S en een 1981 R5 turbo om naar te kijken. :)

28 nov 2024 10:08
Profiel
PorscheForum Rookie
dirty gertie schreef:
Ik heb mijn 964 twee jaar geleden verkocht en mis hem nog wel, maar heb geen spijt.

Vraagprijs?

Dat is denk ik helemaal het gevoel dat ik nu ook heb: missen absoluut, spijt (nog) niet (uiteraard - is nog niet weg)... :?
Ik weet niet of ik hier prijzen mag vernoemen. Ik wil gerust een 4sale post opmaken maar ik snap ook wel dat de moderatoren dat liever onder controle houden en aangezien ik in de voorbije 9 jaar niet gepost heb, kan ik dat nog niet.

28 nov 2024 10:13
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2
Wat heb je een mooie lip onder je voorbumper zitten! Weet je mss het merk daarvan? Ik denk niet origineel Porsche?

28 nov 2024 19:40
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 7 berichten ]