Auteur |
Bericht |
Pacoloco
|
Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Die hebben we hier gelukkig niet Heb net mn porschelogo naar mn ventiel gericht van mn n coderings banden
_________________________________________ footers zuigen! :D
|
25 nov 2024 20:30 |
|
|
Polydeukes
981 Cayman 2.7 PDK (2015)Breda
|
Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
De Duitse TÜV heeft weer een onderzoekje gedaan. Pak de popcorn vast voor iedereen die de uitslag gaat verdedigen Deze elektrische auto eindigt onderaan bij betrouwbaarheidsonderzoek in DuitslandBronMaar gelukkig is er ook een overduidelijke winnaar.
_________________________________________ "Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.
|
26 nov 2024 11:07 |
|
|
Pacoloco
|
Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
_________________________________________ footers zuigen! :D
|
26 nov 2024 12:06 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Een Tesla vergelijken met een botsauto, wat een belediging voor de kermisexploitanten zeg.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
26 nov 2024 14:28 |
|
|
Spastblast
997.1 Carrera S coupe handbak
|
Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Het roesten van die nauwelijks gebruikte remschijven is inderdaad wel een dingetje. Zag dat ook Joep van Carrec de Tesla rijder adviseert om elke rit even (stevig) te remmen met het rempedaal (dat is dat linker pedaal dat je in een Tesla praktisch nooit gebruikt).
_________________________________________ https://www.instagram.com/997midnightblues/
|
26 nov 2024 17:27 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Als je nooit remt met je Tesla rijd je als een oud wijf.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
26 nov 2024 21:15 |
|
|
Brulaap
Zelfstandig ondernemerregio Utrecht
|
Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Remmen is toch angst, lees ik hier wel eens
_________________________________________ Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).
|
26 nov 2024 22:15 |
|
|
Spastblast
997.1 Carrera S coupe handbak
|
Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Haha, ja die was te verwachten. Maar eerlijk gezegd remt hij regeneratief zo behoorlijk, dat je in normaal stadsverkeer en op de snelweg zelden het rempedaal nodig hebt als je een beetje anticipeert. Maar misschien verschilt onze definitie van 'als een oud wijf' (denk het niet).
_________________________________________ https://www.instagram.com/997midnightblues/
|
27 nov 2024 10:46 |
|
|
Polydeukes
981 Cayman 2.7 PDK (2015)Breda
|
Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Andere fabrikanten pakken dat veel slimmer aan. Die zorgen dat de eerste paar keer dat je remt in een EV gewoon de remmen worden gebruikt, ipv regeneratief remmen op de elektromotor. Zo worden iedere rit de remmen een paar keer gebruikt. De oplossing is eenvoudig en met een simpele software-update te regelen. Dat Tesla dit niet doet, zegt wat over Tesla.
_________________________________________ "Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.
|
27 nov 2024 11:29 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Als je defensief rijdt en goed anticipeert heb je de remmen idd nooit nodig. Maar dan mis je wel een hoop van de lol van het rijden in een EV.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
27 nov 2024 12:28 |
|
|
Pacoloco
|
Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Je kunt ook bij tesla verschillende modi selecteren. Zo staat het bij mij ingesteld als een ''normale'' automaat. D.w.z.: rem los en de auto gaat zachtjes rijden en afremmen op de motor tot ongeveer 10 km/h, daarna dus ''gewoon'' remmen. Ik heb dan ook geen last van roestige remschijven.
_________________________________________ footers zuigen! :D
|
27 nov 2024 14:13 |
|
|
Polydeukes
981 Cayman 2.7 PDK (2015)Breda
|
Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Maar dan maak je dus geen optimaal gebruik van regeneratie, wat juist superslim is. Met al die "slimme" features die Tesla inbouwt en aanbiedt, zou je verwachten dat ze ook nadenken over duurzaamheid en dus regelmatig zorgen dat de remmen gebruikt worden zodat je ze niet hoeft te vervangen omdat ze roestig zijn ipv. versleten. Maar het komt op mij over als 'maintenance by design' omdat er anders helemaal niks meer te verdienen valt aan onderhoud (op wat versleten draagarmen en loslatende lak en interieurdelen na natuurlijk )
_________________________________________ "Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.
|
27 nov 2024 16:42 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Non-issue dit. Zal sporadisch wel eens voor komen als je alleen snelweg rijdt, maar ik ken geen Tesla rijder die hier ooit problemen mee heeft gehad. Mijn broer zijn X onlangs eerste keer de blokken vervangen, schijven waren nog goed, bij 180 kkm.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
27 nov 2024 16:58 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Tesla M3 uit 2020 van mijn broer tot twee keer toe zijn remschijven moeten laten vervangen vanwege trillingen tijdens het remmen. Werd overigens wel netjes opgelost en heeft er nu geen last meer van. Lijkt me dan ook niet merk-gerelateerd overigens.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
27 nov 2024 21:33 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Ik heb bij "mijn" lease Laguna 6 keer de remschijven laten vervangen. Had wel te maken met de enthousiaste rijstijl van deze komkommerzaadverkoper op de autobahn.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
27 nov 2024 21:54 |
|
|
Pacoloco
|
Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Dat klopt, mijn verbruik zal (marginaal) hoger zijn daardoor. Maar ik vind dat gewoon fijn rijden omdat ik dit zo gewend ben. Ik heb met de beide Model 3s ook de bekende draagarm problemen gehad. Is netjes opgelost maar kost toch wel wat tijd en irritatie.
_________________________________________ footers zuigen! :D
|
28 nov 2024 8:31 |
|
|
Spastblast
997.1 Carrera S coupe handbak
|
Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
_________________________________________ https://www.instagram.com/997midnightblues/
|
28 nov 2024 12:10 |
|
|
Tuck-under
911SC targa '82
996.2 40 jahre limited editionDrenthe
|
Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Lekker klapperen over drempels en een stuk minder strak weggedrag .
|
28 nov 2024 12:48 |
|
|
mark996
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
|
Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
welnee, enige dat ik merkte was dat het kraakte bij het nemen van een drempel. Overigens vervangen binnen een dag, Tesla zit hier wel om de hoek in Zuidoost dus dat maakt het wel makkelijker
|
28 nov 2024 15:58 |
|
|
Tuck-under
911SC targa '82
996.2 40 jahre limited editionDrenthe
|
Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Bij mij waren ze al wat verder heen, maar het vervangen is zo gepiept idd. Fusees voor hadden ook hun beste tijd gehad. 160k km gereden met de 3, dit is het eerste slijtagedeel wat vervangen is.
|
28 nov 2024 17:53 |
|
|