Auteur |
Bericht |
Pascal
‘64 Kever
|
Benzine?
Omdat er nog niks in dit forumpje staat, plaats ik hem maar hier...
Wat moet je in vredesnaam tanken met een 911?
Ik zit te denken (vrij serieus dus) om een 911 SC 3.0 te kopen, maar een vriend van me zegt dat je dan loodhoudende benzine moet tanken. Dus geen Superplus met loodvervanger...
Maar waar verkopen ze dat? En hoe nodig is dat, dat soort dingen.
Eigenlijk dezelfde vraag voor een 3.2 (want die heb ik ook eentje op het oog)...
Gegroet
ps. overigens wordt het natuurlijk 1 van de 2 (of een andere) 2 911's kan ik me niet veroorloven!
|
04 sep 2003 9:52 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Paul Veens (Car-Care) is hier tijdens de technische avond (via prikbordpagina) op in gegaan. Als ik me goed herinner moeten alle 911's t/m de 3.2 in ieder geval loodvervanger tanken om problemen te voorkomen. Neem even contact met Car-Care op voor de zekerheid en het waarom, want deskundig zijn ze in ieder geval.
|
04 sep 2003 20:38 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Superplus ( 98 ) zonder lood/loodvervanger is geen probleem...
Ze rijden in de VS al jaren zonder lood
Enige wat anders is aan de VS-modellen is dat de compressie verhouding lager is, maar dat is omdat ze daar ook veel slechtere benzine hebben ( 92 of 93 )
gr.
Jeroen
|
08 sep 2003 12:48 |
|
|
John
Cayenne
|
Simpel,
Vraag het aan de vorige eigenaar wat voor limonade die er al die jaren heeft ingepompt, dat dus gebruiken want das ie gewend.
|
08 sep 2003 13:46 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
DAT is inderdaad een goede tip. Maarja, hoorde ineens van iemand dat je loodhoudende benzine moest tanken, en daar schrok ik even van...
Maarja, komt allemaal goed dus, waarschijnlijk gewoon Super tanken
|
08 sep 2003 13:49 |
|
|
John
Cayenne
|
Ik heb zelf indertijd in m'n carrera 3.2 lekker super met lood getankt, want het waren wel de (bere) machines zonder de vervelende katjes, en de moderne computers, die alles in de gaten houden met wat je er in stopt, dus pas op met wat je er in doet het lood zit er niet voor niets in.
Tja je wilt Porsche rijden, enne die lusten alleen maar dure drankjes.
Mijn advies is gewoon de Super met loodvervanger tanken en die is bij iedere pomp te koop, als je het instructieboekje erbij pakt zal je zien dat de ongekatte versies indertijd super lusten met een octaangehalte van 98, en indertijd was er geen loodvrije sap, dus zal je nu een alternatief moeten hebben en dat is 98 met loodvervanger.
Succes met een eventuele aankoop, en daarna heel veel rijplezier, moet zowiezo lukken (met iedere Porsche), laat het weten of je een gelukkige kerel bent geworden met zo'n pareltje van een karretje, kijk wel uit met het zoeken.
Groetjes John.
|
08 sep 2003 14:58 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
John,
Dank voor de adviezen, ik kijk heel erg uit met zoeken, ik probeer een afspraak te maken met een niet nader te noemen persoon in Dordrecht om een paar 3.2's te bekijken
Maar een SC behoort ook nog zeker tot de mogelijkheden, vandaar de vraag... Alles komt goed, rustig de tijd nemen met zoeken en we vinden er wel eentje!
(nee, voorlopig geen 964,993 of 966 )...
Groeten!
|
09 sep 2003 9:56 |
|
|
John
Cayenne
|
Pascal,
Ik ben vroeger ook wel is in Dordrecht wezen kijken bij een autojongen en heb daar dus niks anders als alleen maar bagger gezien, was zo'n hele foute handelaar met van die vlaggetjes bij de entree en een bloemstukje op de klep.
Geef anders de niet nader te noemen rakker op via mail (bij beheerder bekend), wellicht bespaar ik je een illusie en of een ritje.
Er zijn inderdaad hele barre SC's te koop.
Succes.
|
09 sep 2003 12:01 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Hé PaSCal, gelukkig woon IK niet in Dordrecht
Hoe dichter bij Dordt hoe rotter het wordt zegt men ook weleens
Wat die loodhoudende benzine betreft, het schijnt dat je het kan meten aan de klepspeling; iets in de orde van -> kleppen netjes af laten stellen, speling opschrijven -> volle tank ongelode benzine -> 500 Km sturen -> klepspeling controleren. Hoe het precies in z'n werk gaat weet ik niet, mischien dat Jeroen914 het weet
Wil je het zekere voor het onzekere nemen, gewoon tanken en bij elke volle tank (vóór het tanken) zo'n flesje loodvervanger in de tank sodemieteren.
Zelf heb ik met m'n Sc een jaar lang op loodvrije peut gereden, zonder problemen.
Gelukkig heb ik nu een 964 én hoef ik over DAT probleem niet meer m'n hersens te breken.
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
09 sep 2003 18:27 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Hahhaa, phew, dan kan jij die rotte appel niet zijn
*leuke avatar, kevertje?*
Maareh, had al wat reacties van mensen, die inderdaad zeiden dat je gewoon ongelood kon rijden, wel super, dat wel... En mocht je het zekere voor het onzekere willen nemen, gewoon 1 op de 3-4 tanks met loodvervanger tanken, dan kwam het wel goed...
Dusssssssssssss, wanneer hebbie nou tijd als ik ook tijd heb Olaf?
Latur!!!!!!
|
09 sep 2003 19:43 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Ja, dat is een echte "flat four", heb ik ook nog
Kon geen plaatje van een mooie 964 vinden, en die van m'n eigen staan nergens op internet, behalve op de prikpagina - die zijn weer te groot en niet zo mooi.
Tijd, tja deze week en volgende week eigenlijk elke dag, maar 's avond en in de regen lijkt mij geen goede optie.
Groeten
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
09 sep 2003 20:04 |
|
|
rudporsche
|
Ik heb pas een 911 3.0 gekocht de vorige eigenaar heeft steeds met 98 oct. en loodvervanger gereden.
Ik ben werkzaam bij BOSCH in belgié en ben dikwijls in Bosch-Stutgart, het mekka v/d porsche ligt op 1 Km daarvandaan en rij elke keer als ik daar ben aan de Porsche fabriek voorbij, bij rondvraag in die buurt blijkt het volgende:
1) 98 Oct. met loodvervanger ideaal maar motor zal iets warmer worden bij langere afstanden of bij racen ik bedoel het toerental v/d motor hoog houden.
2) Oct 95 met loodvervanger ook heel goed maar minder vermogen.
Veel pelzier in uw zoektocht, ik weet wat het betekend als ge eens uw droomauto hebt gezien en dan hem binnen handbereik hebben.
Kontroleer de beest goed wat de 911 ers hebben tocht nogal wat gebreken, ikzelf heb een probleem dat de motor sputert en zoek naar een oplossing. crabberuddy@hotmail.com
|
11 jan 2004 15:44 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Sputteren? als in inhouden?
Wanneer?
Meer info
|
11 jan 2004 16:06 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Heb het op diverse plekken ondertussen gevraagd... In "mijn" 3.0 SC (204pk) moet "gewoon" super-98... Zonder loodvervanger dus!
Ook bij Pon nagevraagd, diverse porsche-specialisten, roepen allemaal super-98....
Enne, dat sputteren, dat onregelmatig lopen doet die van mij ook, maar alleen als ie koud is, en "vlak na de start" (dus toerental zakt naar 800 ofzo, vervolgens omhoog naar 1500, dan weer 800... )... Maar dat doet ie echt alleen totdat ik een keer gas geef zelf, boven de 1500-2000 toeren, dan loopt ie netjes zo "stabiel" als een boxer hoort te lopen!
|
11 jan 2004 16:31 |
|
|