Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 20:36



Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Waneer een waardige opvolger voor een 928? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
928 GT 1989
Veghel
Bericht Waneer een waardige opvolger voor een 928?
Waneer komt er een waardige opvolger voor een 928?
Een echte GT met een V8 voorin, maar dan niet zo'n 4 deurs coupe die op de planning van Porsche staat.
Overigens wel een aardige auto om te zien maar een coupe blijft voor mij een 2 deurs auto.
_________________________________________
Eens wat anders dan een 911


07 dec 2005 14:01
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
Toch vind ik de CLS van * een redelijk geslaagde 4 deurs coupe.
_________________________________________
NPC 0577


07 dec 2005 14:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
Beetje pimperig... :roll:


07 dec 2005 15:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
niks mis mee:
Afbeelding Afbeelding
_________________________________________
Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present


07 dec 2005 15:55
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex Midnight blue 928 GTS 1995
Heerenveen
Bericht Re: Waneer een waardige opvolger voor een 928?
evh928GT schreef:
Waneer komt er een waardige opvolger voor een 928?


Zou dat mogelijk kunnen zijn :?: :wink:


07 dec 2005 16:01
Profiel WWW
Forum Admin
Avatar gebruiker
Cayenne
Bericht 
Marcel schreef:
niks mis mee:
Afbeelding Afbeelding

In mijn ogen de mooiste MB die nu nieuw te koop is, zou ik MB moeten rijden dan graag zo een.


07 dec 2005 17:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht Re: Waneer een waardige opvolger voor een 928?
evh928GT schreef:
Waneer komt er een waardige opvolger voor een 928?
Een echte GT met een V8 voorin, maar dan niet zo'n 4 deurs coupe die op de planning van Porsche staat.
Overigens wel een aardige auto om te zien maar een coupe blijft voor mij een 2 deurs auto.


nou als ze die 4 deurs zo maken vind ik het prima :wink:

AfbeeldingAfbeelding

robert
_________________________________________
remmen is angst


07 dec 2005 19:17
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Waneer een waardige opvolger voor een 928?
evh928GT schreef:
Waneer komt er een waardige opvolger voor een 928?


Van Porsche hoef je niets te verwachten. De 928 heeft immers nooit gebracht wat men ervan had verwacht.

Bij andere merken is er wel keuze...


07 dec 2005 19:24
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
Cayenne
Bericht Re: Waneer een waardige opvolger voor een 928?
Devils son schreef:
De 928 heeft immers nooit gebracht wat men ervan had verwacht.


Wellicht niet zakelijk, maar emotioneel is en blijft een 928 een barre Porsche, als ik er 1 ziet dan kijk ik nog steeds met ontzag.


07 dec 2005 19:57
Profiel
PorscheForum Junkie
965 L
gemonde
Bericht 
een coupe heeft bij mij toch echt 2 deuren
_________________________________________
duitse laagvlieger


08 dec 2005 0:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Waneer een waardige opvolger voor een 928?
John4S schreef:
Wellicht niet zakelijk, maar emotioneel is en blijft een 928 een barre Porsche, als ik er 1 ziet dan kijk ik nog steeds met ontzag.


O, begrijp me goed, ik vind zelf de 928 ook een prachtige auto. Zeker als GTS. Maar idd. bedoelde ik zakelijk, want zo wordt Porsche thans gerund. Puur met geld als drijfveer, de emotie is daar al lang weg. Dat heeft voordelen (Porsche is niet failliet), maar ook nadelen (het merk gaat gewoon meer en meer richting gewone auto's, zie b.v. de baby-Cayenne).


08 dec 2005 11:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
928 GT 1989
Veghel
Bericht 
Er moet meer concurentie komen in een hoger prijs klasse vind ik.
Een auto die een beetje met een Aston Martin V8, Maserati V8 modelen,
en een stukje lager dan de Ferrari 575, er komt ook nog een low-buget aan met een V8 voorin.
Ja dat zijn stevige concurenten maar het hoeft ook geen makelijke opgaven te zijn.
Op zich is de Porsche V8 GT genaamd Panamera concept wel mooi maar is geen 2 deurs coupe helaas vind ik.
Het is voor Porsche ook een breder marketing pakket, een Porsche boven de 911.
_________________________________________
Eens wat anders dan een 911


08 dec 2005 11:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht Re: Waneer een waardige opvolger voor een 928?
Devils son schreef:

O, begrijp me goed, ik vind zelf de 928 ook een prachtige auto. Zeker als GTS. Maar idd. bedoelde ik zakelijk, want zo wordt Porsche thans gerund. Puur met geld als drijfveer, de emotie is daar al lang weg. Dat heeft voordelen (Porsche is niet failliet), maar ook nadelen (het merk gaat gewoon meer en meer richting gewone auto's, zie b.v. de baby-Cayenne).


Vergeet niet de CGT. Mag dan een leuk uithangbord zijn, de vraag is of een merk als Porsche dat nodig heeft. Zonder emotie of passie was de CGT er nooit gekomen want de geschiedenis leert dat dit soort auto's een autoproducent eerder geld kost dan dat er op wordt verdiend.


08 dec 2005 14:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Waneer een waardige opvolger voor een 928?
Jort schreef:

Vergeet niet de CGT. Mag dan een leuk uithangbord zijn, de vraag is of een merk als Porsche dat nodig heeft. Zonder emotie of passie was de CGT er nooit gekomen want de geschiedenis leert dat dit soort auto's een autoproducent eerder geld kost dan dat er op wordt verdiend.


Rechtstreeks: JA.

Maar indirect: NEE. Dara een auto als de Carrera GT laat Porsche zien dat het nog steeds mee kan doen met de grote jongens, hetgeen de uitstraling van het merk ten goede komt, hetgeen weer goed is voor de verkopen van de andere modellen.

Daarbij had men de V10 al liggen, alsmede een aantal andere zaken. Waardoor de Carrera GT relatief goedkoop kon worden ontwikkeld.


08 dec 2005 14:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
Uhh, dat zou van de 959 ook gezegd kunnen worden. Ruwweg lag alle techniek klaar, maar per verkochte auto werd direct zwaar verlies geleden. Sterker nog, die deelde een groot deel van het chassis met de 911, iets wat van de CGT absoluut niet gezegd kan worden.

Denk je werkelijk dat de gemiddelde 911/Boxster/Cayman/Cayenne koper wakker ligt van auto's als de Enzo, Zonda, Murciélago, SLR etc. etc?

De CGT is één brok passie. Een snellere 911 op basis van de GT2 was een goedkopere imago booster geweest (zie Gemballa etc.).


08 dec 2005 15:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Jort schreef:

Denk je werkelijk dat de gemiddelde 911/Boxster/Cayman/Cayenne koper wakker ligt van auto's als de Enzo, Zonda, Murciélago, SLR etc. etc?


Denk jij werkelijk dat autoproducenten honderden miljoenen euro's in de autosport mikken, indien daar geen resultaat mee te behalen valt anders dan roem en glorie? Uitstraling is belangrijk voor het merk. De naam Porsche moet iets magisch hebben. En daarvoor is af en toe een superauto nodig. Of het werkt is nog een tweede, maar men denkt in ieder geval wel dat het zo werkt.

Overigens: de VW Phaeton is een aardig voorbeeld dat zonder een bepaalde standing auto's met een fiks prijskaartje niet verkocht worden.


08 dec 2005 15:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Devils son schreef:
Overigens: de VW Phaeton is een aardig voorbeeld dat zonder een bepaalde standing auto's met een fiks prijskaartje niet verkocht worden.


Voor onze landen moet ik je gelijk geven (en ik zou ook eerder , mede door de merknaam, voor een A8 gaan dan voor de Phaeton), doch tot mij eigen verwondering kom ik ze in Duitsland wel regelmatig tegen (Net als de Passat W8 )
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


08 dec 2005 15:53
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
Devils son schreef:

Denk jij werkelijk dat autoproducenten honderden miljoenen euro's in de autosport mikken, indien daar geen resultaat mee te behalen valt anders dan roem en glorie? Uitstraling is belangrijk voor het merk. De naam Porsche moet iets magisch hebben. En daarvoor is af en toe een superauto nodig. Of het werkt is nog een tweede, maar men denkt in ieder geval wel dat het zo werkt.

Overigens: de VW Phaeton is een aardig voorbeeld dat zonder een bepaalde standing auto's met een fiks prijskaartje niet verkocht worden.


Tuurlijk is de autosport met name bedoeld voor promotiedoeleinden. (behalve Le Mans en de Porsche supercup houdt Porsche zicht hier de laatste jaren overigens ook redelijk afzijdig). Maar de 959 en bijvoorbeeld GT1 zijn met name voor homologatiedoeleinden van de racemodellen op de openbare weg gezet.

De CGT is een op zichzelf staand concept (behalve het basisontwerp voor de motor wellicht) en het één sluit het ander niet uit. Promotie kan onderdeel zijn van de missie maar passie, uitdaging en testen van de eigen technische mogelijkheden kunnen daar ook deel van uitmaken.

Het verschil met vele andere merken is dat Porsche al naam en faam heeft. Er hoeft relatief weinig bewezen te worden.


08 dec 2005 17:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
Jort schreef:
Het verschil met vele andere merken is dat Porsche al naam en faam heeft. Er hoeft relatief weinig bewezen te worden.

merken als ferrari, lamborghini, maserati, aston martin etc. wel dan :shock:
_________________________________________
Got coffee?


08 dec 2005 18:17
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
Ferrari is een leuk voorbeeld. Voert al sinds mensenheugenis een verbeten strijd met Lamborghini om het recht van de snelste. Porsche heeft daar nooit echt aan meegedaan.

Gevolg is dat eerstgenoemde merken ook al decennia lang om de zoveel jaar met superauto's uitkomen.

Porsche heeft doorgaans een ander publiek als target. Dat zou de gemiddelde bezoeker hier toch moeten beseffen. Kwaliteit, sportiviteit(snelheid), bruikbaarheid en exclusiviteit zijn de steekwoorden.

Grappig om te weten (buiten deze discussie om) is dat de naam Porsche voor meer dan 3 miljard in de boeken staat. Uniek voor een automerk met een jaarmomzet van "slechts" 6,5 miljard. De door jou aangehaalde merken komen overigens bij lange na niet in de top 100 van meest waardevolle merknamen voor. :wink:


08 dec 2005 18:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Jort schreef:
De CGT is een op zichzelf staand concept (behalve het basisontwerp voor de motor wellicht) en het één sluit het ander niet uit. Promotie kan onderdeel zijn van de missie maar passie, uitdaging en testen van de eigen technische mogelijkheden kunnen daar ook deel van uitmaken.

Het verschil met vele andere merken is dat Porsche al naam en faam heeft. Er hoeft relatief weinig bewezen te worden.


Laat ik het zo zeggen: ik ben bang dat dhr. Wiedeking net zoveel passie in zijn lijf heeft voor automobielen als Femke Halsema. Het is mij een raadsel hoe die man in de autobranche terecht is gekomen (maar het kan natuurlijk zijn dat hij zijn passie heeft ingeleverd voor iets nieuws: de wil om zoveel mogelijk geld te verzamelen). Hij was destijds nodig om Porsche van de ondergang te redden, maar het pad wat hij nu kiest voor Porsche draait om geld, geld en nog eens geld en voor geen ene meter om iets ander.

Dat is althans mijn mening. En ik denk dus dat de Carrera GT een marketinginstrument is en niets anders.


08 dec 2005 18:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
911-lover schreef:
Devils son schreef:
Overigens: de VW Phaeton is een aardig voorbeeld dat zonder een bepaalde standing auto's met een fiks prijskaartje niet verkocht worden.


Voor onze landen moet ik je gelijk geven (en ik zou ook eerder , mede door de merknaam, voor een A8 gaan dan voor de Phaeton), doch tot mij eigen verwondering kom ik ze in Duitsland wel regelmatig tegen (Net als de Passat W8 )


In Duitsland, loopt een speciale Leasing actie van Volkswagen, je kan daar een Phaeton Leasen voor €1.000 per maand. Dat kost een deftige A6 hier bij ons al snel.
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


08 dec 2005 18:49
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Dat verklaard dus zeer veel.
THX Paul
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


08 dec 2005 19:11
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
944 S 1987
Stukje onder Breda
Bericht 
robbie965 schreef:
een coupe heeft bij mij toch echt 2 deuren


De officiele omschriving is een auto zonder middenstijl, dus voldoet de Merc hier niet aan maar de mazda wel.
_________________________________________
Scarface, knew it too, porsche is the car to drive


19 dec 2005 14:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Zou dit 'm dan kunnen zijn....?

Afbeelding

Foto schijnt in Stuttgart bij de fabriek gemaakt te zijn, en de vorm van de auto (overhang achter) past toch echt niet bij de 911, boxster, Cayman of Panamera.... :? :o


22 aug 2007 23:44
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 40 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.