Auteur |
Bericht |
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
 Re: voorwielen die stuken bij achteruit rijden
Ehhh  ... hebben jullie gezien dat jullie reageren op een topic uit maart 2010 
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
11 dec 2024 12:44 |
|
 |
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Mooi, toch, iemand heft de zoekfunctie gebruikt 
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
11 dec 2024 12:45 |
|
 |
Polydeukes
981 Cayman 2.7 PDK (2015)Breda
|
JST is de aanstichter met deze vraag... Welkom en stel jezelf meteen even voor in het daarvoor bestemde topic 
_________________________________________ "Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.
|
11 dec 2024 14:00 |
|
 |
Surfroy01
986 2.7 TiptronicLe coin de pays bas
|
Ik ben er wel blij mee omdat als ik de oprit van mijn huis achteruit rij een scherpe bocht moet maken om de straat op te steken en inderdaad dan 'stuken' mijn voorbanden ook, nu weet ik wat het is!
_________________________________________ The most dangerous nutt on any of my vehicles is the one that holds the throttle, me!
|
11 dec 2024 15:41 |
|
 |
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
|
Bekend fenomeen idd…
BTW: F1 auto’s hebben een omgekeerde Ackerman instelling: buitenwiel stuurt scherper in dan binnenwiel. Leuk weetje voor Triviant.
|
11 dec 2024 15:54 |
|
 |
Polydeukes
981 Cayman 2.7 PDK (2015)Breda
|
Ik weet alleen niet of 'stuken' (pleisterwerk aanbrengen) de officiële term is. Klinkt in mijn oren als een zelfverzonnen woord voor wat er gebeurt. In de theorie over het Ackerman-principe noemt men het 'wringen' van de banden, wat volgens mij mooi beschrijft wat er gebeurt.
_________________________________________ "Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.
|
11 dec 2024 17:09 |
|
 |
horn
PF #57
|
enne...  heb jij gezien dat je dit berichtje twee keer gepost hebt? 
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
11 dec 2024 17:27 |
|
 |
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Dat moet een hik in de forumsoftware zijn geweest  Het wordt tijd voor een upgrade 
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
11 dec 2024 17:34 |
|
 |
NordRack2
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
|
Ik hoop dat je hiermee niet het Nederlandstalige Wikipediaartikel bedoelt want dat staat zoals gebruikelijk vol onzin. Zoals "als de vooras als geheel om een centraal punt draait gaan de wielen wringen". Larie van de bovenste plank. Edit: oh, ze bedoelen waarschijnlijk een vooras waarbij het linker wiel en het rechter wiel vast op een starre as zitten.
_________________________________________ "Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf
|
12 dec 2024 1:34 |
|
|