Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 23 feb 2025 13:59

Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 
Halftopcover 911 carrera targa 3.2 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Halftopcover 911 carrera targa 3.2
Ik ben op zoek naar een zg. ‘halftop cover’ voor mijn 3.2 targa uit 1984.
Ik bedoel daarmee dat als je de auto even parkeert zonder targadak je met weinig handelingen toch een bescherming hebt tegen de zon, onverhoopte regenbui en ‘ergens met je jatten niet van af kunnen blijvers’.
Heb al ettelijke fabrikanten van covers gesproken die dit niet kennen f niet maken. Het bastaat wel want ik heb op wikipedia eens erop geboden. Helaas nèt te laat.
Graag jullie ‘leads’ en alvast bedankt

24 dec 2024 11:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Halftopcover 911 carrera targa 3.2
https://www.fvd.net/de-en/150CB911T/tar ... abric.html

24 dec 2024 14:46
Profiel
PorscheForum Rakker
991 Carrera 4S Cabrio (06/14) Targa 911 SC (01/81) RSR “achtige” (10/74) Ex Boxster 718 S (09/17)
Omgeving Hilversum
Had ik nog nooit van gehoord. Geinig.

25 dec 2024 12:04
Profiel
PorscheForum Rookie
bladerunner schreef:
https://www.fvd.net/de-en/150CB911T/targa-top-temporary-cover-911-964-sonnenland-soft-top-fabric.html

Dank voor de reactie. Deze ken ik, maar bedoel ik niet. De cover die ik bedoel is van 'stof' en overspant de voorruit, dakgedeelte en achterruit.

28 dec 2024 12:32
Profiel
PorscheForum Junkie
996 GT2 CS - F308GTBi
Sint-Niklaas, Oost-Vlaanderen
Afbeelding

Ik vermoed deze

28 dec 2024 15:44
Profiel
PorscheForum Rookie
Precies. Die bedoel ik. Nu nog zoeken waar te koop.

28 dec 2024 18:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Kun je Rovako niet vragen? Denk dat die dit prima en mooi kan maken voor je :thumleft:

En dan ook netjes op maat en niet zoals op de foto :mrgreen:

28 dec 2024 18:13
Profiel
PorscheForum Junkie
996 GT2 CS - F308GTBi
Volgens mij is het even veel moeite om deze erop te leggen dan gewoon ff de originele uit de koffer te halen en erop te leggen.

28 dec 2024 18:43
Profiel
PorscheForum Rookie
MarcoB schreef:
Kun je Rovako niet vragen? Denk dat die dit prima en mooi kan maken voor je :thumleft:

En dan ook netjes op maat en niet zoals op de foto :mrgreen:

Ik zal eens contact met van Koot opnemen :)

28 dec 2024 20:43
Profiel
PorscheForum Rakker
'05 Porsche 997 Carrera S cab, '03 Supercharged BMW Z4 3.0i cab en de '14 gezinspukkel.
Op de boerderie (bij Den Bosch)
Hellraiser schreef:
Volgens mij is het even veel moeite om deze erop te leggen dan gewoon ff de originele uit de koffer te halen en erop te leggen.

Precies dat. En al die spanbandjes lijken me ook nogal een verschrikking, zeker als je auto net niet helemaal schoon is…

29 dec 2024 11:46
Profiel
PorscheForum Junkie
996 GT2 CS - F308GTBi
Denk dat ze die in de VS vooral verkopen om het intetieur wat te sparen op warme zomerdagen

29 dec 2024 15:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Silber / Schwarz, ori Euro & ungedrosselt
Ik zocht precies hetzelfde omdat ik zoiets ook véél gebruikt heb op mijn Lotussen (Elise S1), echt ideaal.

Dit heb ik gedaan:

Omdat ik ook een Originalteil Porsche 996 binnenhoes gebruik voor mijn classic Targa (valt wat ruimer, maar door het elastische geen probleem) durfde ik het wel aan met een 996 cabrio half car cover (merk Star Cover, via Cabrio Supply) en die bleek inderdaad best aardig te passen.

Wel 2 praktische nadelen, maar die zijn redelijk op te lossen:

(1)
Bij de 996 cabrio klemt ie aan de achterzijde vast onder het omhoog scharnierende bovendeel van de (cabrio)kont, maar dat heeft een classic targa natuurlijk niet. En de mijne is ook nog eens helemaal clean, zonder achterwisser of spoiler, dus er valt verder ook nergens iets achter te haken. Ik heb dit opgelost met extra magneetjes in de zomen van de cover en als extra 2 lange 'stormlussen' van zwart bandelastiek die om de (smalle Europese) stootblokken van de G-model achterbumper gaan. (Hoewel die lussen volgens mij niet echt stormbestendig zijn, de stootblokken zijn net te glad om alles bij echte storm in bedwang te kunnen houden vrees ik.)

(2)
De cover is aan de zware kant, goed voor extra gewicht in de neus, maar geplaatst zonder targadakje zakt ie behoorlijk ver in (in tegenstelling tot de superlichte flodderzeiltjes die voor Lotussen te koop zijn). Ik heb dit opgelost door van foam (buisisolatie, heb ik vroeger ook gebruikt als padding voor de buizen van een rolkooi) én heel veel tape een soort hondenbot-vormige flexibele t-bar te beunen, die ik tussen de voorruit en de targabeugel kan klemmen voor ik de cover er overheen gooi. Dit is niet zaligmakend, maar alles zakt nu iig een stuk minder in :)

Ik heb de foto's al rechtstreeks naar Willem gemaild (alleen de 'stormlussen' en de 't-bar' staan hier niet op), foto's plaatsen op dit forum lukt me op 1 of andere manier nooit. @Willem: mocht jij ze willen plaatsen, be my guest! :)

Groeten,
Ruben

06 jan 2025 14:44
Profiel
PorscheForum Rookie
Ruben | '89 Targa schreef:
Ik zocht precies hetzelfde omdat ik zoiets ook véél gebruikt heb op mijn Lotussen (Elise S1), echt ideaal.

Dit heb ik gedaan:

Omdat ik ook een Originalteil Porsche 996 binnenhoes gebruik voor mijn classic Targa (valt wat ruimer, maar door het elastische geen probleem) durfde ik het wel aan met een 996 cabrio half car cover (merk Star Cover, via Cabrio Supply) en die bleek inderdaad best aardig te passen.

Wel 2 praktische nadelen, maar die zijn redelijk op te lossen:

(1)
Bij de 996 cabrio klemt ie aan de achterzijde vast onder het omhoog scharnierende bovendeel van de (cabrio)kont, maar dat heeft een classic targa natuurlijk niet. En de mijne is ook nog eens helemaal clean, zonder achterwisser of spoiler, dus er valt verder ook nergens iets achter te haken. Ik heb dit opgelost met extra magneetjes in de zomen van de cover en als extra 2 lange 'stormlussen' van zwart bandelastiek die om de (smalle Europese) stootblokken van de G-model achterbumper gaan. (Hoewel die lussen volgens mij niet echt stormbestendig zijn, de stootblokken zijn net te glad om alles bij echte storm in bedwang te kunnen houden vrees ik.)

(2)
De cover is aan de zware kant, goed voor extra gewicht in de neus, maar geplaatst zonder targadakje zakt ie behoorlijk ver in (in tegenstelling tot de superlichte flodderzeiltjes die voor Lotussen te koop zijn). Ik heb dit opgelost door van foam (buisisolatie, heb ik vroeger ook gebruikt als padding voor de buizen van een rolkooi) én heel veel tape een soort hondenbot-vormige flexibele t-bar te beunen, die ik tussen de voorruit en de targabeugel kan klemmen voor ik de cover er overheen gooi. Dit is niet zaligmakend, maar alles zakt nu iig een stuk minder in :)

Ik heb de foto's al rechtstreeks naar Willem gemaild (alleen de 'stormlussen' en de 't-bar' staan hier niet op), foto's plaatsen op dit forum lukt me op 1 of andere manier nooit. @Willem: mocht jij ze willen plaatsen, be my guest! :)

Groeten,
Ruben

Bedankt Ruben, ik ga het eens allemaal uitvogelen :)

06 jan 2025 15:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Het Gooi, ex 964 C2 Coupe, ex 964 C4 Targa, ex 911T Targa '72 , ex 964 C4 Coupe, ex Tannengrun 996C2
Ik heb er 1 liggen als je nog op zoek bent, moet ff zoeken waar, maar zak ik doen als ik weer terug ben in NL. PB gerust.
Ex 964 C4 Coupe
Ex 996 C2
991 C2S Sportchrono

06 jan 2025 17:18
Profiel
PorscheForum Rookie
ewp964c2 schreef:
Ik heb er 1 liggen als je nog op zoek bent, moet ff zoeken waar, maar zak ik doen als ik weer terug ben in NL. PB gerust.

Dat zou helemaal fantastisch zijn !

Ik stuur je even een PB

:)

06 jan 2025 17:48
Profiel
PorscheForum Rookie
ewp964c2 schreef:

Hallo,

Heb je nog gezocht naar de halfcover ?

Ik verneem graag je reactie.

Groet,
Willem

holdingmazerant@planet.nl

14 jan 2025 12:22
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 16 berichten ]