|
Home •
Album •
Donatie •
Help •
Kalender •
Registreren • Zoeken • Leden • Inloggen
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 7 berichten ] |
|
Lege katalysator onder 964 of toch maar niet?
Auteur |
Bericht |
porscheware
Ex. 964 C2 Zwart/Zwart, California T5, Kever 1303 Karmann CabrioRotterdam
|
Lege katalysator onder 964 of toch maar niet?
Op mijn kentekenbewijs staat U9 wat mij verplicht met een katalysator rond te rijden. Een lege kat ziet er hetzelfde uit maar geeft meer CO uitstoot. Tot zover is het allemaal te volgen.
Alleen nu de vraag wat te doen met de APK, heb namelijk geen zin om ieder jaar weer even de "echte" kat te laten plaatsen om door de keuring heen te komen. De uitstoot schijnt per auto te verschillen.
Voor de eigenaren die het wel gedaan hebben, is het wel echt de moeite waard? Dus wat vermogen erbij en een mooiere sound?
Een luxe probleem, zeker, maar wat zal ik doen? IK hoor het graag.
|
06 dec 2005 20:48 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Bij de APK merken ze niets als jouw auto van voor 1-1-1993 is... Geen verplichte viergasmeting.
|
06 dec 2005 21:00 |
|
|
evh928GT
928 GT 1989Veghel
|
Wat je even moet laten meten is of je 0.5% co hebt zonder kat dan is het voor de keuring oke.
Volgens mij is het zelfs niet eens verplicht dat de kat er onder zit, als het co maar onder de 0,5% blijft, maar hier heb ik verschillende antwoorden op gehad van de RDW.
De pk's vallen overigens wel mee zonder kat.
_________________________________________ Eens wat anders dan een 911
|
06 dec 2005 21:58 |
|
|
porscheware
Ex. 964 C2 Zwart/Zwart, California T5, Kever 1303 Karmann CabrioRotterdam
|
Alleen vervelend dat ik dan eerst de kat moet vervangen om erachter te komen of ik hieraan voldoe. Maw ben ik al 400,- verder.
De pk's vallen wel mee zeg je, maar is het wel merkbaar? En het geluid?
|
08 dec 2005 11:34 |
|
|
Jort
Groningen
|
Hoho, CO meting is nog steeds verplicht met de U9 op het kentekenbewijs, ongeacht de leeftijd. Kan wel degelijk een probleem zijn als na verwijdering de waarde te hoog uitvalt. Zou niet de eerste zijn die de auto te arm af moet stellen voor de APK met eventuele risico's van dien.
|
08 dec 2005 14:04 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
CO meting is geen viergasmeting.
Van specialisten die ervaring hebben met lege kats vernam ik dat er bij de 964 geen problemen te verwachten zijn mbt de APK, hetgeen ook bevestigd wordt door gebruikerservaringen die ik op Rennlist lees.
|
08 dec 2005 14:51 |
|
|
Jort
Groningen
|
Heb ik ook nooit beweerd
|
08 dec 2005 15:14 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 7 berichten ] |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|
|
|