Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 maart 2025 14:25

Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
voorstellen bastibum 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht voorstellen bastibum
Hallo allemaal,

Ik zal mij even voorstellen: Bastian, 27 jaar, kom uit de regio Utrecht en ben eigenlijk altijd al helemaal Porsche gek geweest. Na met veel plezier 3 jaar lang te hebben gereden in- en gesleuteld aan mijn eerste Porsche, een 924, was ik wel klaar voor de volgende stap in de Porsche-hobby. Op autoscout zag ik een zwarte 996 Carrera 2 uit 2000 te koop staan met het door mij zo begeerde leren interieur in Savannah Beige. Eigenlijk precies wat ik zocht, alleen stond de auto in Frankfurt. Maar dat is juist het avontuur! Samen met mijn vader een trailer gehuurd en hem opgehaald.

Het importeren was een fluitje van een cent omdat de vorige eigenaar zijn papieren goed op orde had. Ik ben de 4e eigenaar en het lijkt erop dat al zijn baasjes goed voor hem hebben gezorgd. 136.000km op de klok dus ook niet al te veel gebruikt en tot nu toe heeft hij nog geen druppeltje gezweet op de garagevloer. Er is gelukkig dus ook niet al te veel kluswerk nu aan te verrichten en ik houd ook mijn auto's graag dicht bij het origineel. Wat zijn mijn plannen ermee voor de komende wintermaanden? niet zoveel, wel nog de motorsteunen vervangen en ook dat gevreesde IMS-lager, en dan maar eerst lekker gaan rijden wanneer het weer lente wordt.

Ik zal hier vast nog wel langskomen voor de nodige info en met wat vragen. Het 924Forum heb ik ook altijd graag gebruikt. Beer924 van daar, die hier waarschijnlijk onder een schuilnaam schrijft, heeft mij getipt om hier vooral ook aan te sluiten.

83650
83651

05 jan 2025 23:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: voorstellen bastibum
Welkom, en veel plezier met de mooie 996.

Had je wel genoeg kogeldruk met 996 zo op de aanhanger? achterstevoren op de aanhanger was waarschijnlijk veiliger geweest.

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."

05 jan 2025 23:17
Profiel
PorscheForum Rakker
981 Cayman S PDK
Gefeliciteerd! Geen gekke leeftijd voor zo'n mooie P! Ook foto's van het interieur misschien?

06 jan 2025 0:28
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Welkom én gefeliciteerd :!:

Inderdaad bij een volgende keer de 911 achterstevoren op de aanhanger zetten ;)

06 jan 2025 6:50
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
Ja dat was inderdaad een beginnersfout. Hij stond al op de trailer en toen pas dachten we weer aan die motor die op een andere plek zit :)
Gelukkig kregen we goede kogeldruk nadat we hem zo ver als mogelijk naar voren op de trailer hebben gezet.

Ik heb gisteravond even snel foto's gemaakt van het interieur

83658
83659

07 jan 2025 23:19
Profiel
PorscheForum Rakker
997.1 Carrera
MRDH
Ziet er zeer netjes uit! Savannah Beige kom je nog wel eens redelijk versleten tegen. Als het een van de vroegere 996en met dubbelrij IMS lager is, dan zou ik me daarover niet zoveel zorgen maken.

08 jan 2025 16:52
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 6 berichten ]