Auteur |
Bericht |
Meneer aard
924 `77Wijchen
|
[924] Te weinig benzine geinjecteerd na lopen?
Eindelijk was het gister zover, ik de motor starten sinds 2 weken nadat ik van alles heb vervangen.
Accu was opgeladen, ff onsteking opzoeken en goed aansluiten. En lopen !!!1 Maar voor paar seconde. Perfect @ 1000 toeren meerdere malen starten (stuk of 4 keer) maar naar paar seconde (denk 5) bokte de motor en houd op (droog lopen; geen benzine).
Nu zit ik in het benzine aanvoer te rommelen. Ik heb al diverse dingen gecheckt. Omdat het zondag is en de winkels helaas dicht zijn heb ik geen nieuw brandstof filter nog geinstalleerd, en daardoor de oude door gespoten met perslucht. Kwam een hele boel zwarte zooi uit zetten.
Dingen die ik heb gecheckt:
-Brandstofpomp: Bakje eronder gehouden; in 15 sec 0,5 liter ongv, was meer maar houd het daar maar eventjes op. Ruim binnen de specs (de jongens van haynes hadde 750 cc in 30 sec).
-Benzine filter door gespoten, wordt morgen vervangen
-Injectoren; tjah wat kan ik daarover vertellen hij krijgt benzine, anders zou ie niet starten. Morgen ff los halen en alle 4 de leidingen in potjes leggen. Op contact zetten, de luchtweger omhoog duwen en kijken of er voldoende uitkomt.
Enigste conclusie die ik nu kan trekken is dat het Benzine filter dermate dicht zit dat het de benzine flow niet meer voldoende is?
Alvast bedankt voor de nuttige tips. !
|
04 dec 2005 22:59 |
|
|
s_vandamme
1973 911s TargaRotterdam
|
op een 24 zit een 5e injector, voor koude start
en de motor kan stationair lopen op die injector alleen (al zal ie ietsje te rijk lopen)
nu tijdens starten , is die aan , en dan valt die uit na x aantal seconden
waarschijnlijk staat je CIS fuel dizzy te arm
er zit tussen de rubberen kap van de meter plate
en de benzine leidingen een klein buisje, waar je een 3mm hex sleutel in kan douwen ( wel een lange )
daarmee kan je het metering unit iets rijker zetten
als je de juiste sleutel niet hebt , kun je tijdelijk ,als test eens de 5e injector kortsluiten zodat ie blijft spuiten (wel opletten met motor af zal ie snel verzuipen )... in deze setup kun je zelfs rijden , omdat de metering over de hele range te arm is , maar de 5e injector levert extra... maar verwacht geen voorbeeldig benzine gebruik
de cold start injector zit op het spruitstuk, vlak tegen de firewall
is maar 1 electrische connector 1 polig, geaard op het blok
dus als je snel even een + draad op die connector houdt , zal ie spuiten
_________________________________________ Stijn Vandamme
'73 911 2.4 S Targa 9113310111
'85 944
|
04 dec 2005 23:07 |
|
|
Meneer aard
924 `77Wijchen
|
De koude start injector blijft volgens het Haynes manual 10 seconden aan.
Ik ga ook de injectoren eruit halen en kijken wat die doen. Maar misschien zitten ze wel dicht of iets in die trant.
Ook maar ff busje injectorreiniger halen.
|
04 dec 2005 23:25 |
|
|
s_vandamme
1973 911s TargaRotterdam
|
dat hangt ook af van warme start en dergelijke , het is de thermotime switch die dat controleert en die kan nogal varieren afhankelijk van zijn leeftijd...
ik zou eerst de metering unit iets hoger zetten
vraagje : als ie start , en je trapt het gaspedaal in , wat doet ie dan?
geraakt ie boven de 1000 toeren of niet?
_________________________________________ Stijn Vandamme
'73 911 2.4 S Targa 9113310111
'85 944
|
04 dec 2005 23:32 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Zouden ze hier niet beter een "Meneer Aard Vraagt" rubriekje opstarten
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
05 dec 2005 0:14 |
|
|
Meneer aard
924 `77Wijchen
|
Sjonge waar slaat die reactie nou op Ik ben gewoon n00b in het gebied van Porsche, daarvoor is toch een forum voor Ik weet besdt een hoop en begin me 924 steeds beter te begrijpen.
Maar goed iig update:
Vandaag nieuw brandstof filter geplaatst, Ikke contact om enkel de bendix kwam naar buiten en de startmotor draaide niet eens !!! Maar de bobine kabel los gekoppeld deed ie het gelukkig wel weer.
Maar dit was ook toen ik aan het "rommelen" was met de onstekingsvolgorde. Want dan hoorde je dat ook? Maar het jippie is hij heeft zeker 4-5 keer gedraaid voor korte stukken.
Bougies waren bedekt met wat roet, en nog benzine mengsel. Morgen even schoonmaken. Maar volgens mijn moet ik het zootje ook nog ontluchten? Want hij draaide weer rond met de bobine kabel aangesloten, maar sloeg niet aan. Bijna wel een keer maar meer ook niet.
|
06 dec 2005 23:35 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Het was leuk bedoeld hoor (zie gebruikte smileys. Anders had ik deze of deze bvb wel gebruikt).
Dan zou het voor jou en ons makkelijk zijn alles terug te vinden.
Tja, ik kan er niet aan doen dat het me opviel dat als je een topic opende er een nieuwe vraag over je wagen kwam.
Meer hoef je er echt niet achter te zoeken hoor
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
06 dec 2005 23:39 |
|
|
Anonymous
|
ik vond't het iig wel grappig
aard is gewoon een beetje pissig omdat het maar niet wil lukken, is hiet naar Sjonnie?
|
07 dec 2005 19:35 |
|
|
Meneer aard
924 `77Wijchen
|
Ik kan dat ding wel schoppen nu En zelfs al gezegd dat als ie niet gaat lopen dat ie eruit ging Maar dat doe ik niet..
Maar strakjes komt iemand ff mee kijken. En dan post ik mijn resultaat hier.
|
07 dec 2005 20:12 |
|
|
thijzer
1978-er 928Hulsberg (L)
|
Zo, terug van enige tijd weggeweest. Computer had kuren, 924 loopt nog.
Hij moet toch een keertje knallen als er brandstof in komt. Wazig... Injectoren trek je er zo uit, ik zou ze even om de beurt testen want met die starre leidingen krijg je ze niet in een potje, tenzij die 79-er nog kunststof leidingen heeft. Vaporlock...
Anyway, vonkt het geval wel? Even een extra bougie pakken, kabel van een bougie halen en daarop zetten, massa maken en dan moet ie foto's maken. Anders kan onstekingsversterker op linker schutbord defect zijn, iets wat ik ook al eens had.
Ik begin trouwens stilaan het vermoeden te krijgen dat die dingen niet tegen lang stilstaan kunnen... Heb m ook nog niet gerepareerd helaas.
Als je de kap boven op de luchtweger even eraf haalt, dan kun je er een beetje benzine in mikken en snel weer erop zetten. Tijdens het starten moet op enig moment een goed mengsel ontstaan voor een plofje.
Ik gok de ontsteking gezien de natte bougie. Startmotor is wazig...
_________________________________________ Wear sunscreen.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…
|
07 dec 2005 20:59 |
|
|
thijzer
1978-er 928Hulsberg (L)
|
... oh ja dan kom ik m trouwens wel halen als je m wegdoet.
_________________________________________ Wear sunscreen.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…
|
07 dec 2005 21:00 |
|
|
Meneer aard
924 `77Wijchen
|
Probleem is groter dan gedacht
De koppaking is eruit geblazen..Waarom weet ik niet, maar hij lekt als een zeef, uit cyl 4 kwam gewoon boel water uit als je met een dop de krukas bewoog
Dus morgen gaat de kop eraf, en hij gaat er niet uit, toen zag ik het ff niet meer zitten, Hij blijft gewoon
|
07 dec 2005 23:28 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Ik wens je in elk geval zeer veel sterkte.
Jonge jonge, dat moet een echte tegenvaller zijn.
Wist je van al die mankementen (of tenminste een groot deel ervan) bij je aankoop
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
07 dec 2005 23:31 |
|
|
Meneer aard
924 `77Wijchen
|
Nope? Olie was goed, alles was gewoon goed?
En ik snap der nu helemaal niets meer van waarom die er tussen uit geblazen is.
Maar goed, goed excuus om de boel lekker schoon te maken, morgen avond gaat ieder geval de kop eraf.
|
08 dec 2005 0:38 |
|
|
thijzer
1978-er 928Hulsberg (L)
|
Is niet goed... Maar ja, je hebt inderdaad een reden om de boel eens goed onder handen te nemen. Beter nu dan over een tijd en nu kan de schade beperkt zijn.
Succes en fijne kerst...
Kop op! Oh nee... Hou he taai!
_________________________________________ Wear sunscreen.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…
|
08 dec 2005 10:28 |
|
|
Meneer aard
924 `77Wijchen
|
Kop eraf zul je bedoelen
Maar iedergeval ben ik wel blij dat het niet tijdens het rijden gebeurt is..dan was ie denk compleet in de soep gelopen..maar goed vanavond ga ik beginnen met "ontleden" van de motor.. Ik zal hier een project (althans foto verlsag) posten.
|
08 dec 2005 11:47 |
|
|
thijzer
1978-er 928Hulsberg (L)
|
Er is op internet een pagina waarop zo'n revisie project van een 2.0 924 te zien is. Die joker zegt dat je binnen een paar dagen in de avonduren dat ding gereviseerd kunt hebben.
Ik heb dat ook overwogen, ware het niet dat de compressie, oliedruk en gehele gevoel in orde zijn. If it ain't broken, don't fix it! Dus hij blijft lekker zitten en ik hoop dat ie er nooit uit hoeft.
In jouw geval kun je pakkingen, keerringen en veren wel mooi vernieuwen zodat die motor eigenlijk voor eeuwig goed is. En zolang mankementen zich op de oprit voordoen, beperk je de schade.
Maar we zijn benieuwd naar je vorderingen. Ik heb weinig projecten meer op het program staan, alleen nog een nieuw uitlaatsysteem. Helaas is de brug kapot en op de krik is dat geen feest... Anders zou dat ook een leuk project opleveren voor een reportage.
Succes en je moet maar zo denken: de kop is eraf!
_________________________________________ Wear sunscreen.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…
|
08 dec 2005 12:40 |
|
|
Meneer aard
924 `77Wijchen
|
Ja ik vervang alles met pakkingen, even een pakking set scoren (uitlaat etc), ook borg ik de bouten extra met lock tide (maar dat gaat niet meer los . Heb wel ander spul. Ook gebruik ik extra vloeibare pakking.
Dingen zoals thermostaat pakking, koppakking, valve cover pakking worden sowieso vervangen.
Maar is een stalen koppaking aan te raden? Of gewoon origneel? Bij porsche-classic center kost ie 120 euro en met keerringen erbij 150 euro maar dat is normaal eentje, is dit duur?
|
08 dec 2005 16:07 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
Pas wel op met extra vloeibare pakking. Sommige pakkingen moeten droog gemonteerd worden, en als je toch besluit er dan vloeibare pakking tussen te doen heb je juist MEER kans dat ze terug gaan lekken! Dus zoek eerst even goed uit of het geen kwaad kan, want alles 2x moeten doen lijkt me nou ook niet zo'n pretje!
_________________________________________ NPC 0577
|
08 dec 2005 17:36 |
|
|
thijzer
1978-er 928Hulsberg (L)
|
Vloeibare pakking gebruik je bijvoorbeeld bij de klepdeksel waar de kartonpakking aansluit op de rubber pakking.
Verder is het wel te gebruiken, maar waarom zou je. Dit is waarschijnlijk de originele pakking, dus deze zal ook wel 25 jaar houden.
Een metalen pakking is inderdaad een optie. Die zijn dunner waardoor de compressie groter is, het vermogen zou dan toenemen. Die pakkingen zijn wat betrouwbaarder dus altijd wel een optie.
Ik zou die bouten niet allemaal aanhengsten met plaksel ertussen. Tapeinden vervangen is wel aan te raden, maar ik zou het niet vastzetten. Dat wordt de volgende keer de brander erop zetten en da's dan weer slecht voor je aluminium.
Maar al met al zou ik gaan voor een setje van 150 euri en de hele mikmak uit elkaar halen, reinigen en vooral meten. Toleranties moeten natuurlijk wel kloppen en na 25 jaar is het wel interessant om te zien wat in de tussentijd niemand gezien heeft, de binnenkant.
Succes en veel plezier. Leg je camera maar vast klaar!
_________________________________________ Wear sunscreen.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…
|
08 dec 2005 18:13 |
|
|
Meneer aard
924 `77Wijchen
|
Vandaag even bij mijn lokale autozaak geinformeerd. Totale kosten; koppaking set (incl klepstoter rubbers, pakking de hele zooi) en nieuwe distributieriem incl spanrol voor 167 euro
Vanavond gaat de kop eraf, en zeker te weten houd ik de camera bij de hand
|
08 dec 2005 18:20 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Doen , wij zijn benieuwd
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
08 dec 2005 19:41 |
|
|
s_vandamme
1973 911s TargaRotterdam
|
de mijne had 2 jaar buiten gestaan toen ik hem kocht
vorige eigenaar heeft hem wel gereanimeerd voor ie em verkocht , maar zonder grote moeilijkheden...
't grootste probleem met stilstaan is de shakedown
alles zet zich, en na tijdje rijden komen alle problemen 1 na 1 langs
electra is het ergste van lang buiten staan...
eerste maand was ie fijn , en dan opeens begon ie om de 24 uur ergens moeilijk te doen.. en daarmee bedoel ik dat ik niks kon fixen , zonder dat er binnen de 24 uur iets anders kapot ging... dat heeft een maand of 2 zo gelopen...
_________________________________________ Stijn Vandamme
'73 911 2.4 S Targa 9113310111
'85 944
|
08 dec 2005 19:46 |
|
|
thijzer
1978-er 928Hulsberg (L)
|
Nou die van mij heeft na twee dagen problemen met de ontsteking gehad, daarna liep alles prima. Natuurlijk zijn er een hoop dingen gedaan ter preventie. Olie, bougiekabels, accu, verdelerkap, distririem, vbelt enzo. Nu wordt er weinig mee gereden, dus in het voorjaar gaat de volgende ronde in, namelijk de remmerij. Hij remt niet echt tof hoewel er genoeg op de blokken zit. Waarschijnlijk ontluchten enzo. We'll see.
Maar geen echte problemen dus.
_________________________________________ Wear sunscreen.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…
|
08 dec 2005 21:24 |
|
|
Meneer aard
924 `77Wijchen
|
Zo eerste update
Vanavond van 6 tot 10 uur gesleuteld samen met mijn vader (hij vond het leuk om erbij te zijn en te helpen).
Inlaat manifold, rotor, benzine verdeler, expansievat van het koelsysteem eraf gehaald. Toen daarna met de kop begonnen. Kleppen deskel eraf, en hoppa hoop water + witte zooi + ole ....Dus echt heeft dat ding water staan rond pompen...
Me pa trok het huis open van de thermostaat, zit er geen thermostaat in!!!! De vorige zal vast defect zijn geweest en eruit getrokken zijn.. Daarnaast bijna de nokkenas eruit gehaald, wat een tering mooi spul is dat toch..Masterlijk gewoon.
Morgen hopelijk de kop eraf trekken en dan wegbrengen. Kop afvlakken kost 25 euro....Niet duur toch? Ben ik het blok 2-3 uur kwijt.
Zometeen upload ik de foto`s, eerst ff douchen ben bijna een zwarte piet
|
08 dec 2005 23:11 |
|
|