Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 22 feb 2025 18:04

Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Voorstelrondje 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Porsche Boxster S 3.4 PDK - GT Silver BMW Z4 sDrive35iS - Melbourne Red BMW i4 eDrive40 M Sport - San Remo
Bericht Re: Voorstelrondje
En zo kan er in een maand tijd een hoop veranderen! :)

Niet lang na mijn vorige post verscheen een nieuwe advertentie van een 981 Boxster S die vrijwel alle hokjes aankruiste. Ik heb niet gewacht en ben er de volgende dag direct heengereden. De auto was die ochtend binnengebracht (inruil), en nog niet eens nagelopen of gereedgemaakt voor verkoop. Gevraagd of ik direct even kon rijden, dat kon. De auto leek goed - ik kon er weinig op afdingen. Ik heb direct diezelfde dag een voorlopige koopovereenkomst getekend.

Inmiddels zijn we een aantal lange weken (vooral wachten) verder en vanochtend brak het moment aan dat ik de auto eindelijk mocht ophalen. Mijn eerste Porsche is een feit!

Afbeelding

Zal ook nog een eigen topic aanmaken in het daarvoor bestemde subforum; maar gaat kort gezegd om een:

2013 Boxster S (981) 3.4 PDK
- Tellerstand 128XXX
- GT Silver
- Rood dak
- Zwart interieur volleder
- PTV / PASM / PSE / SportChrono / PDLS / PCM / Sportstoelen+ / SportDesign / BOSE / 20" Carrera Classic

Kortom; qua opties eigenlijk bijna een GTS. Ik kon sinds ik het aanbod serieus in de gaten hield eigenlijk geen tweede vinden die zo uitgerust is dus ben er echt heel bij mee :D

15 feb 2025 23:32
Profiel
PorscheForum Rookie
Gefeliciteerd met de nieuwe P, prachtige kleurencombinatie :cheers:

16 feb 2025 1:03
Profiel
PorscheForum Rookie
Porsche Boxster S 3.4 PDK - GT Silver BMW Z4 sDrive35iS - Melbourne Red BMW i4 eDrive40 M Sport - San Remo
R_911 schreef:
Gefeliciteerd met de nieuwe P, prachtige kleurencombinatie :cheers:

Dank! Ja, ik heb er wel even over getwijfeld hoor, ondanks dat het de introductiekleur uit de folder is voor de Boxster S. Ik hou altijd wel van een (niet monochroom) kleurtje op de auto, dus ik hoopte initieel op Guards Red, Speed Yellow, of een blauwtint. Maar die zijn amper te vinden, en al helemaal niet met al deze opties. Het rode dak en het zwarte interieur geeft hem voor mij toch net dat contrast wat ik zoek ik een niet-dagelijkse auto. Maar ik denk wel dat ik bijv nog even op zoek ga naar een origineel setje rode gordels ;)

16 feb 2025 1:10
Profiel
PorscheForum Rookie
Ik zat nog even het hele topic door te lezen en constateer dat je erg geduldig bent geweest. Ik hoop zelf de knoop volgende week door te kunnen hakken.

16 feb 2025 1:35
Profiel
PorscheForum Rookie
R_911 schreef:
Ik zat nog even het hele topic door te lezen en constateer dat je erg geduldig bent geweest. Ik hoop zelf de knoop volgende week door te kunnen hakken.

Dank! Ja, heb er even op moeten wachten. Het aanbod is niet enorm voor de auto's die ik interessant vond / vind en in het najaar was ik ook druk met allerlei andere zaken waardoor ik niet altijd gelegenheid direct te reageren als er iets online kwam. Bovendien ben ik ook wel gevoelig voor een goede deal; er is ook aanbod wat niet echt competitief geprijsd staat en extra marge voor de dealer zie ik zelf vooral als zonde van mijn zuurverdiende geld.

Sinds de jaarwisseling alles nog wat serieuzer opgepakt en daarom nu toegeslagen. Ben benieuwd waar jij uiteindelijk voor gaat :)

16 feb 2025 2:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911SC uit 1981
Noord-Holland
Gefeliciteerd prachtige wagen! Zoektocht is ook altijd leuk nu lekker rijden!

16 feb 2025 3:01
Profiel
PorscheForum Rakker
981 Cayman S PDK
Gefeliciteerd! Welkom bij de club van 981 rijders! Bedoel je een gebruikt setje gordels? Of nieuwe? Die laatste zijn niet te betalen. Ik heb zelf grijze aftermarket gordels laten plaatsen, was ik voor 275 euro klaar. Maar die zij wel in banen geweven, en de meeste Porsche gordels zijn dat niet. Ik probeer me daar niet druk om te maken :-) maar het scheelt wel enorm veel geld tov originele.

16 feb 2025 9:34
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster 981 2.7 Handbak
Mooie auto, beetje chique klassiek deze kleurcombinatie, moet wel je ding zijn uiteraard, maar ziet er goed uit!
Goede keus auto , het aantal 981's groeit gestaag op het forum.. Was ook mijn ervaring 3 jaar geleden, een mooie 981 is vaak snel weg .. Staan er ook niet zoveel, als de combintie voldoet, moet je de knoop doorhakken..
Je krijgt er nooit spijt van, dat kan gewoon niet met een 981 :mrgreen:
Fijne km's gewenst

16 feb 2025 19:51
Profiel
PorscheForum Rakker
'05 Porsche 997 Carrera S cab, '03 Supercharged BMW Z4 3.0i cab en de '14 gezinspukkel.
Op de boerderie (bij Den Bosch)
Nou, hoppa! Gefeliciteerd!

16 feb 2025 20:27
Profiel
PorscheForum Rookie
disciple schreef:
Gefeliciteerd! Welkom bij de club van 981 rijders! Bedoel je een gebruikt setje gordels? Of nieuwe? Die laatste zijn niet te betalen. Ik heb zelf grijze aftermarket gordels laten plaatsen, was ik voor 275 euro klaar. Maar die zij wel in banen geweven, en de meeste Porsche gordels zijn dat niet. Ik probeer me daar niet druk om te maken :-) maar het scheelt wel enorm veel geld tov originele.

Dank allemaal voor jullie enthousiaste reacties. Vandaag even een forse rit gereden om alles goed uit te proberen, en ik ben eigenlijk nog niks tegengekomen wat niet naar behoren werkt. Bij scherp indraaien tijdens parkeren bij kou (zoals nu buiten) even wennen aan het 'wrikken' van de banden, maar ik heb begrepen dat dat een fabriekseigenschap is ;)

Voor wat betreft de gordels; ik heb er verder nog niet naar gezocht. Initieel was ik gewoon van plan de origineelnummers even op te zoeken en langs te gaan op de diverse sites, maar mocht dat financieel een zinloze exercitie worden ga ik waarschijnlijk voor een third party oplossing. De garage waar de auto vandaan komt gaf ook aan dat ik even scherp moet zijn op de kleur; het dak is een beetje aparte tint rood waardoor het zou kunnen dat bijv Guards Red gordels niet zo fraai combineren.

Autoke schreef:
Mooie auto, beetje chique klassiek deze kleurcombinatie, moet wel je ding zijn uiteraard, maar ziet er goed uit!
Goede keus auto , het aantal 981's groeit gestaag op het forum.. Was ook mijn ervaring 3 jaar geleden, een mooie 981 is vaak snel weg .. Staan er ook niet zoveel, als de combintie voldoet, moet je de knoop doorhakken..
Je krijgt er nooit spijt van, dat kan gewoon niet met een 981 :mrgreen:
Fijne km's gewenst

Inderdaad een klassieke kleurcombi maar ik vind het eigenlijk wel mooi (even wennen natuurlijk). Ik weet dat er nogal wat mensen azen op een volle 981S; dat zie je direct aan de doorlooptijden van die modellen (logisch ook, want je hebt praktisch een GTS met 20k korting). Daarom heb ik ook niet geaarzeld toen deze online kwam. Navragen bij iemand in de kennissenkring met AutoTelex Pro leert dat 'mijn' auto drie jaar geleden voor praktisch hetzelfde bedrag verkocht is (iets meer, ook iets minder km's toen) dus de waarde lijkt zeer stabiel. Da's mooi, want ben van plan een hoop te gaan rijden en dan is het altijd fijn als de afschrijving binnen de perken blijft en zich beperkt tot de waardevermindering door tellerstand (en niet door intrinsieke waardedaling van het model).

17 feb 2025 0:23
Profiel
PorscheForum Rakker
997.1 Carrera S coupe handbak
Mooi dat GT zilver met rode dak. Gefeliciteerd!

17 feb 2025 11:24
Profiel
PorscheForum Rakker
981 Cayman S PDK
Je opmerking over de GTS is spot on: als je een volle S op de kop weet te tikken ben je spekkoper, want de enige dingen die specifiek voor de GTS zijn zijn 10 pk meer, een extra buis van de motorruimte naar het interieur voor (nog meer) geluid en een paar stukjes alcantara. Dan is het prijsverschil van rond de 20k voor een GTS eigenlijk niet meer te verantwoorden. Wel is het zo dat de GTS ook (in mijn ogen) veel mooiere bumpers heeft, maar ook die kon je bestellen op een S. Alleen heeft nagenoeg niemand dat gedaan. Retrofitten kan, maar dan ben je duizenden euros verder.

17 feb 2025 12:26
Profiel
PorscheForum Rookie
Porsche 981 - Cayman S
...ben ik blij da tik dat allemaal lees: ben ik uiteindelijk toch voor de 981 S gegaan (een mooie GTS was net voor mij weggekaapt).
Nu wel een fijne S achter de garage staan inderdaad behoorlijk wat opties, én vooral mét sport deisgn pack en dus de GTS bumper style voor en achter :)

17 feb 2025 15:48
Profiel
PorscheForum Rookie
MVos schreef:
disciple schreef:
Je opmerking over de GTS is spot on: als je een volle S op de kop weet te tikken ben je spekkoper, want de enige dingen die specifiek voor de GTS zijn zijn 10 pk meer, een extra buis van de motorruimte naar het interieur voor (nog meer) geluid en een paar stukjes alcantara. Dan is het prijsverschil van rond de 20k voor een GTS eigenlijk niet meer te verantwoorden. Wel is het zo dat de GTS ook (in mijn ogen) veel mooiere bumpers heeft, maar ook die kon je bestellen op een S. Alleen heeft nagenoeg niemand dat gedaan. Retrofitten kan, maar dan ben je duizenden euros verder.

Dat was inderdaad ook mijn idee, en het leek me al er dat er meer mensen die die conclusie trokken gezien het beperkte aanbod van volle S'jes. Dat vermogen is ook nog eens een wassen neus, want betreft volgens alle fora die ik kon vinden puur een ECU map kwestie waarin de Boxster geknepen is tov de Cayman (en ook tov de GTS). Het is dus mogelijk de ECU map van de Cayman GTS te installeren waardoor je van 315 naar 340pk gaat.

MVos schreef:
...ben ik blij da tik dat allemaal lees: ben ik uiteindelijk toch voor de 981 S gegaan (een mooie GTS was net voor mij weggekaapt).
Nu wel een fijne S achter de garage staan inderdaad behoorlijk wat opties, én vooral mét sport deisgn pack en dus de GTS bumper style voor en achter :)

Sport Design / GTS bumpers vind ik inderdaad ook erg mooi, je hebt geluk dat je een exemplaar hebt gevonden waar het al opzat! Ik overweeg om in ieder geval het diffusor later nog te installeren, dat is qua prijs nog te overzien en dan heb je van achter toch een wat agressievere look (de GTS achterlichten zitten er bij mijne ook al in).

17 feb 2025 18:07
Profiel
PorscheForum Junkie
Hoeksche Waard
Top, mooie auto. Zo vol kom je ze inderdaad niet snel tegen. Zeker in combinatie met PTV en actieve steunen.

Dat van die aparte buis naar de binnenruimte wist ik niet. Dat verklaart misschien wel het "geweld" dat binnendringt bij vol gas. Ik kom trouwens nergens tegen waarom ze bij de GTS een extra radiateur gemonteerd hebben.

Los van extra koeling natuurlijk. Maar dat lijkt me bij de S al prima geregeld. Toch?

17 feb 2025 20:16
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2