Auteur |
Bericht |
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Nou Eric,
Doe het volgende , een flink stuk te hard op een knijpende bocht af, tegelijk hard remmen en de koppeling flink op laten komen.
Doe dit met en zonder de "tractie schakelaar" aan
Kun je zien wat er gebeurt.
|
08 nov 2003 20:42 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
"... een flink stuk te hard ... tegelijk hard remmen ..." De sperring wordt boven de 30 km/u en/of zodra het ABS in werking treedt automatisch opgeheven dus dat gaat niet lukken . Echte twijfels over de werking heb ik overigens niet hoor .
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
08 nov 2003 21:00 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Humph haalt denk ik een paar dingen door elkaar
Als ik me goed herinner heeft een 964 C4 geen aan/uit schakelbare TC en hebben de latere modellen geen sper in de 4wd die je vast kan zetten
gr.
Jeroen
|
09 nov 2003 3:28 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Inderdaad: "normaal" aandrijving continu 31% vooras en 69% achteras, zodra er slip optreedt wordt automatisch de hydraulisch gestuurde lengte- en dwarssper geactiveerd. Met de "tractieschakelaar" kunnen de lengte- en dwarssper in stilstand en tot een snelheid van 30km/u voor 100% worden gesperd. Deze (enige ) handmatige bediening is dan ook alleen bedoeld als wegrijhulp in bijvoorbeeld sneeuw of los zand.
Groet,
Eric
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
09 nov 2003 10:53 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Met een simpele RWD hoef je je daar niet druk om maken.
Zou bij een Porsche eigenlijk toch moeten, of niet Jeroen?
|
09 nov 2003 11:29 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
09 nov 2003 13:24 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
<<<<<< Zie picture
|
09 nov 2003 14:11 |
|
|
John
Cayenne
|
Raar Eric een Coupe uit de mond van een cabriolist.
|
09 nov 2003 17:29 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Nog wel een C4 cabrio ook nog
Vandaar ook de in mijn opmerking .... ik doelde op de zeer beperkte definitie volgens Drs. H.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
09 nov 2003 21:12 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Eric, een goed verstaander...enz.
Welke definitie ,waar wanneer
|
09 nov 2003 21:27 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
10 nov 2003 0:04 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Klopt
En wel op 2 manieren
Een goed verstaander
|
10 nov 2003 0:20 |
|
|
wjkranendonk
997C2, 911 SC, E-tron 50, Cooper F56Utrecht
|
Probleem opgelost! Bleek kapotte ABS sensor te zijn, kleinigheidje !!!
Is netjes vervangen, gelijk nw motormanagement e.d. Rijdt super nu.
|
08 dec 2003 13:11 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Gelukkig
ABS en het 4wd-systeem zijn ook nauw met elkaar verbonden, dus achteraf een logische mogelijke oorzaak.
Waarom een nieuw motormanagement en wat is het merkbare verschil
Groet,
Eric
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
08 dec 2003 14:08 |
|
|
wjkranendonk
997C2, 911 SC, E-tron 50, Cooper F56Utrecht
|
Nieuw motormanagement, was toevallig beschikbaar van de 'abs-donorauto', had weinig km's dus hebben ze overgeprikt. Auto pakt veel beter/sneller op nu.
|
08 dec 2003 16:03 |
|
|