
Re: 911 SC Targa - K-jetronic
Vanochtend de remmerij onlucht. Het rempedaal voelt weer lekker stevig aan nu.
Vervolgens de auto weer op z'n wilen gezet, teneinde eindelijk de motor met de gereviseerde spullen te proberen...
En ja hoor, 1e keer starten en hij sloeg meteen aan en ook weer af. De 2e keer wederom, al bleef hij wat langer lopen en gaf hij een aantal backfires. De derde keer sloeg hij zonder backfire aan en bleef hij lopen op z'n 1200 rpm en zonder rook!

Na zo'n 3 minuten zakte het toerental naar zo'n 1000 rpm. met een oliedruk van iets boven 2 bar. Het oliepeil staat dan echter strak op max.


Ik heb hem nog even laten lopen en na 5-6 minuten begon hij weer te roken (witte walm). Ik heb olie gepeiid en er zat helemaal niets aan de peilstok, terwijl de meter op het dashboard max aangaf.
Het lijkt erop dat hij wel olie in de motor/carter pompt, maar niet retour, waardoor de motor steeds voller loopt met olie en deze moet toch echt terug naar de olietank. Zou het kunnmen dat er ergens een verstopping zit en dat hij het teveel aan olie via de uitlaat naar buiten perst, waardoor de witte walm ontstaat?
Ik heb de aftapplug van de olietank nier losgedraaid, dus ik weet nu niet of en zo ja, hoeveel olie er nog in de olietank zit.
Ik ga er nu de boeken weer ens op naslaan en kijken of ik het euvel kan vinden. Zijn er intussen forum-ers die mij hier kunnen helpen?
Alvast dank!