Auteur |
Bericht |
Arnoud69
991 Carrera 4S Cabrio (06/14)
Targa 911 SC (01/81)
RSR “achtige” (10/74)
Ex Boxster 718 S (09/17)Omgeving Hilversum
|
 Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Super gaaf. Bijna zonde om straks mee te gaan rijden….. 
_________________________________________ Honestly now, did you spend your youth dreaming about someday owning a Nissan or a Mitsubishi? P O R S C H E
|
23 feb 2025 11:26 |
|
 |
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
 Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
23 feb 2025 12:37 |
|
 |
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
 Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Bedankt weer allemaal voor de motiverende feedback bijna, we gaan de magnesium behuizing van de originele 2.7l motor hergebruiken, net zoals de krukas. Maar de drijfstangen zijn lichtgewicht 500g Pauter, en de zuigers & cilinders zijn NOS Mahle 92mm (2.8l). we gaan uiteindelijk niet voor de supersnelle tuimelaars, maar we gebruiken wel de titanium veertjes om toto over 8,000 toeren te kunnen gaan. nokkenassen zijn die met 4 lagers uit de RSR/906, met centrale olietoevoer, waardoor ook de behuizing de aangespaste versie moest zijn als per 906/RSR. Injectie is een Bosch pomp die Gus Pfister omgezet heeft naar een voor 2.5ST (cam profile moet dus naar 2.8 veranderd uiteindelijk) High Butterfly systeem is New Old Stock voor 2.8RSR met juiste in/uit diameters voor de RSR. maar de koppen (voor dubbele ontsteking) moeten we nog aanschaffen/maken, en we hebben ook nog een distributor nodig en ook de 2 CDI boxen moet ik nog aanschaffen. Uiteindelijk wil ik een motor die in de buurt komt van het origineel (~300pk en 8,200rpm) maar via een muffler en helaas niet de 'megaphone' uitlaat van het origineel (want niet legaal hier). ....en dan moet de versnellingsbak met LSD ook nog, dus we zijn er nog niet.
|
23 feb 2025 23:45 |
|
 |
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
 Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Ziet er weer allemaal mooi uit Patrick Het gebruiken van de juiste tuimelaars kun je zien als een hoge verzekeringspremie waarmee je het risico verkleint op mogelijk nog veel hogere kosten. Titanium veren of stalen veren en titanium veerschotels?
_________________________________________ Rebel engineering
|
24 feb 2025 8:57 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
 Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Ik verbaas mij telkens weer hoe gedetailleerd dit project wordt uitgevoerd 
|
24 feb 2025 9:18 |
|
 |
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
 Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
kan niet vinden wat voor materiaal de veren zijn, maar de veerschotels zijn titanium.
|
24 feb 2025 12:12 |
|
 |
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
 Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Kijk, zo ziet je projekt er dus uit als je het te druk met werk hebt en er 4 maanden niet aan werkt....  Gisteren aan de achter-ophanging gewerkt en gekeken of de draagarmen, de spring-plates and de schokbrekers allemaal passen en of het wiel dan ook een beetje goed in de wielkast zit. Zoals we inmiddels wel verwachten is er nogal wat werk nodig om het te laten passen, maar uiteindelijk was het een redelijk successvolle dag. Paar kleine dingetjes die we moeten fixen (de drive-shaft loopt aan de rechterkant aan, ws tegen slordig laswerk op de trailing arm), de bouten zijn te lang en de springplates hebben wat washers nodig, maar de coilovers zijn mooi vrij van de tunnels (turrets, geen idee wat het NL woord hiervoor is) en het wiel zit redelijk centraal en met - wat we denken - redelijk correct camber. Enige waar ik me nog zorgen over maak is de 'toe-in', maar dat kunnen we op de spring-plates vast nog wel iets verstellen. Waarschijnlijk (hopelijk) staat ie volgende week op 4 wielen     
|
04 maart 2025 0:02 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
 Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Wow - een RSR met Halloween decoratie  Leuk om toch steeds updates te zien, ookal stond’ie een beetje te verstoffen.
|
04 maart 2025 9:37 |
|
 |
Targa Floriaan
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2Leiden
|
 Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Uitkijken voor enge spinnen 
_________________________________________ Het is zoals het is - en niet anders...
|
04 maart 2025 21:05 |
|
 |
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
 Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Het loopt even niet zo lekker. De gaten op de draagarmen voor de remmen hebben de verkeerde afstand, maar we zagen ook dat de beugel helemaal op de verkeerde plek zit, waardoor we de remmen nooit goed zouden kunnen bevestigen. Dat betekent helaas nog meer snij en laswerk om kompleet nieuwe beugels te creeren.... met als gevolg dat we de draagarmen opnieuw moeten powdercoaten, de lagers moeten vervangen en de hub er opnieuw in moeten persen. helaas, het hoort er allemaal bij, maar ik ben er nu wel even klaar mee. Ik kijk ernaar uit dat we eens iets doen wat meteen werkt en voortgang oplevert. Verder baal ik enorm van de replica BRAID velgen; het randje geeft meteen aan dat het geen echte Fuchs zijn, maar in combinatie met een 215 band op een 9" velg valt het nog meer op. Ziet er - in mijn ogen - echt niet uit, dus dat gaat een dure klus worden om ergens echte of betere replica's te vinden Anyway, een fotootje van de auto met de wielen er tijdelijk op. Lijkt wel een rallye auto zo 
|
19 maart 2025 5:56 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
 Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
… met zo’n groot en uitgebreid project heb je natuurlijk weleens tegenslagen. En deze zijn vervelend, maar wel te overzien. Chin up 
|
19 maart 2025 9:50 |
|
 |
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
 Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Balen Patrick De aanhouder wint 
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
19 maart 2025 9:55 |
|
 |
Targa Floriaan
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2Leiden
|
 Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Ik las "tegenslagen" en zag de foto van een 911 die tegen t dak was 'geparkeerd'  Maar dát viel gelukkig wél mee 
_________________________________________ Het is zoals het is - en niet anders...
|
21 maart 2025 8:55 |
|
 |
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
 Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Balen, man. Ik ken het gevoel. Ik liep met mijn 924 Safari ook vaak tegen dit soort problemen aan. Zodra je buiten het standaard productgamma stapt, hoort dit er gewoon bij. Even afstand nemen, dan komt de oplossing vanzelf.
Zou je dat lipje op de Braids niet gewoon kunnen laten afdraaien?
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
21 maart 2025 14:51 |
|
 |
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
 Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
een hoop werk en de auto staat eindelijk zo goed als op de wielen. Wielen lijken goed onder de asuto te staan, maar de rij-hoogte slaat nog nergens op. Achter is ie te laag voor een auto zonder motor, want nog geen torsion-bars, en voor staat ie veel te hoog en ik snap niet helemaal waarom. Nou ja, het is vooruitgang zeg maar, maar met 60 uur werk voor de werkplaats afgelopen maand, hakt dit wel weer goed in het budget...    Verder zijn we de olie koeler aan het plaatsen in de voorbumper. {nerd alert} Bij de introductie van deze olie-koeler op de RS & RSRs in 1973 waren er verschillende variaties. Sommige racers hadden geen bescherm-rooster voor de koeler, sommige hadden er een rondom de koeler maar niet netjes aansluitend, sommige hadden 'm precies sluitend aan de binnenkant van de voorbumper. Foto's van R6 tijdens de Targa Florio laten volgens mij zien dat er geen rooster voor zat. En dat is jammer, want ik wil straks wel met de auto rijden, en liever geen steenslag schade oplopen die een lek veroorzaakt. Maxted-Page, die R6 recentelijk gerestaureerd heeft, heeft een rooster direkt op de voorbumper gemaakt, wat niet alleen niet 'period-correct' is (geen enkele RSR in 1973 is te zien met die oplossing), het is ook niet zoals R6 was tijdens de Targa. Nou zit ik met hetzelfde dilemma, maar ik denk dat wij het gaan oplossen zoals het bij de officiele presentatie van de RSR was, met een passend rooster rondom de koeler dat mooi sluitend binnen de bumper-opening past. Ook niet 100% correct, maar wel period correct iig. Foto's als referentie {/nerd-alert}  
|
01 apr 2025 23:11 |
|
|