Auteur |
Bericht |
Dannyvdham
|
 Parkeersensoren set achter kopen/monteren
hoi, zou iemand voor mij een tip hebben over parkeersensoren achterzijde? Parkeren gaat opzicht wel prima, maar de achterzijde van mijn 911 997.1 is toch moeilijk te overzien.
Weet iemand een site of adres waar ik dat kan kopen (eventueel ook kan laten inbouwen). Kan het zelf ook wel inbouwen, is ook geen probleem. Maar heb hier en daar gekeken en ik krijg alleen op site's de sensoren of een losse kabelboom te zien van de sensoren.
Zoek eigenlijk het hele complete plaatje met tekst en uitleg en een onderdelen set. Net als je een trekhaak koopt. Dan zit alles erbij.
Het gaat om een 911 997.1 uit 2007 4S automaat
ALVAST BEDANKT!!!
|
30 maart 2025 9:57 |
|
 |
anton964
991.1 gtstholen
|
 Re: Parkeersensoren set achter kopen/monteren
Tja om dat netjes tedoen is best een klus. Mooiste is een bumper zoeken waar het al in zit. En dan uitzoeken hoe het origineel zit. Je zou ook nog alleen een camera kunnen nemen in combi met een nieuwe pccm
|
30 maart 2025 10:20 |
|
 |
disciple
981 Cayman S PDK
|
Informeer eens bij een goede car audio boer. Die kunnen dat vaak wel. Ik heb het destijds ook laten doen, is supermooi geworden. kostte ongeveer 600 euro incl alles.
|
30 maart 2025 10:45 |
|
 |
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Best veel draadjes over te vinden: klik
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
30 maart 2025 11:14 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
Kwestie van gevoel. Rij achteruit tot waar je wilt staan .. stap uit, kijk wat de afstand is … stap in en refereer aan iets wat de afstand weer geeft … rij weer en stukje achteruit en herhaal tot je weet hoe veel afstand je hebt als je in de spiegels en door de achterruit kijkt. Succes 
|
02 apr 2025 21:53 |
|
 |
Hellraiser
996 GT2 CS - F308GTBiSint-Niklaas, Oost-Vlaanderen
|
Inderdaad, we zijn wat teveel verwend tegenwoordig. Toen ik met de auto leerde rijden waren sensoren zelfs nog geen optie 
|
03 apr 2025 8:39 |
|
 |
Tuck-under
911SC targa '82
996.2 40 jahre limited editionDrenthe
|
Ben jij al zo oud  Originally developed in the 1970s as an aid for blind people.
|
03 apr 2025 8:46 |
|
 |
SvB
Porsche 991.2 cabriolet
|
Het is weliswaar niet origineel maar ik heb al verscheidene setjes ingebouwd bij diverse auto's. Heel simpel, goedkoop, sensoren in verschillende kleuren te krijgen en het zit er best okay uit. https://www.bol.com/nl/nl/p/parkeerhulp-parkeersensoren-met-geluid-universeel-ook-voor-voertuigen-met-trekhaak/9200000128168927/?bltgh=j9Zd7-cFDFgjsc0ihjxOzQ.4_20.23.ProductTitle
|
03 apr 2025 9:36 |
|
 |
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
Ik vind het vervelend als je meerdere auto’s rijdt en de ene heeft wel 360 graden view / automatische handrem en de andere niet. Wisselen tussen automaat en handbak doe ik instinctief. Maar na 10 jaar die elektronische handrem is het concept “handrem” echt weg uit mijn systeem, ik vergeet die de hele tijd bij de cabrio en E. haar auto. Gelukkig zet ik die wel consequent in tweede voor ik uitstap.
_________________________________________ MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster Honda VFR800FI
|
03 apr 2025 9:51 |
|
 |
Hellraiser
996 GT2 CS - F308GTBiSint-Niklaas, Oost-Vlaanderen
|
Nee, nog maar 41 maar m'n eerste auto was een Ford Capri III 2.0V6 en daarna een Golf III Rabbit jahreswagen uit Duitsland Wel begonnen met rijden op m'n 16 jaar en 9 maand, vervroegde rijopleiding kon toen nog. Sensoren zullen er wel al geweest zijn maar nog niet op de auto's die ik met m'n budget van toen kon kopen 
|
03 apr 2025 10:51 |
|
 |
Stiruam
'05 997 Carrera S cabNuland, jonguh!
|
Als ik voor de keuze stond zou ik precies dit doen. Dat hoeft ook geen PCCM te zijn, maar kan zeker wel. Maar als het je om zeg achteruitrijcamera en Carplay gaat, en 100% OEM minder van belang is, dan kan het ook met een nette aftermarket headunit waarop je ook een camera kunt aansluiten. Kan van Ali, kan van Kenwood, kan van Pioneer, kan van Alpine, etc. Dan krijg je er ook wat meer voor terug dan alleen maar parkeerassistentie en ben je goedkoper uit. De OEM parkeersensoren van de 997 geven je trouwens ook niet aan waar het gevaar zit, ze piepen alleen als er gevaar is. En ik vind dat ze echt overdreven vroeg aanslaan. Ik duw altijd nog even door op het moment dat volgens het geluidsignaal de patient al overleden is ... 
|
03 apr 2025 10:53 |
|
 |
ArchNL
|
Of https://www.auto-vox.com/products/solar3a-plus-hd-1080p-wireless-backup-camera?variant=46021178687710 zoiets? Werkt op zonne-energie, dus je hoeft niks te boren oid. Alleen even kijken hoe dit te bevestigen is op een 911 nummerplaat.
|
03 apr 2025 17:33 |
|
 |
Vlaanderen
944 TurboAchterhoek
|
|
03 apr 2025 18:20 |
|
|