Re: 911 3.2 1985 turbo project
Ik snap dat je mijn vraag niet compleet zag omdat ik deze kort na het plaatsten al weer had aangevuld terwijl jij de reactie gaf
Naast veel foto's is het leuk te lezen wat je aan leuke dingen en kleine tegenslagen zoal tegenkwam bij deze ombouw. En wat nu het echte resultaat is.
Je schrijft dat de motor beter oppakt dan een standaard 3.3. Ik zie dat je een vrij grote turbolader hebt in combinatie met een lagedruk turboladersysteem.
Ik zou zelf voor een kleine snelle lader gekozen hebben omdat ik denk dat een kleine lader genoeg vulling geeft om én topvermogen én snel oppakken vanaf 2000 omw/min bijvoorbeeld te krijgen. Daarom vind ik het leuk en leerzaam te lezen wat jouw overwegingen en inzichten zijn.
Heb je van te voren bijvoorbeeld berekeningen gemaakt of onderdelen gekocht op gevoel? Ook niks mis mee natuurlijk.
En nu jij deze ervaringen hebt, wat had Porsche indertijd kunnen doen om van de 3.3 Turbo een fijnere auto te maken?
(niet dat ik zelf het karakter van de 3.3 niet fijn vind natuurlijk, ik hou nog steeds van die imponerende vermogensopbouw)