
Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Eindelijk wat goed nieuws. Omwisselen van de veren (achter/voor) maakte het verschil - de auto staat nog steeds iets te hoog, maar wat gewicht op de voorkant maakt nu ieder geval zichtbaar verschil.
Raar dat Elephant racing destijds de veren verkeerd op de struts heeft gezet, maar ja, het is mooi dat het is opgelost.

Het is nu alleen nog de bumpers die we moeten afwerken voordat de auto in de blanke lak kan.
Voor de voorbumper betekent dat dat we het rooster/grille voor de olie-koeler moeten monteren, en voor de achterbumper moeten we passen of de grotere RSR olietank erin past.
(Foto's van Maxted-Page laten zien dat bij de restoratie van R6 er een stuk uit de onderkant van de achterbumper gehaald is om het te laten passen - tank is dieper.)
de gaten in het chassis voor oliefilter en de olie-vulpijp passen niet mooi, dus er moest wat gezaagd worden, maar de bumper kan gelukkig intact blijven.
Het ziet er voor mijn gevoel goed uit. Niet te gepolijst, maar wel netjes, dus precies zoals je verwacht een race-auto er destijds uit zou zien.
helaas zijn de standaard brackets niet lang genoeg dus moeten we de koeler een de onderkant ook vast zetten, en er is niet heel veel ruimte om mee te werken... het is ook nooit eens makkelijk
Hopelijk snel wat meer goed nieuws en een minder stoffige auto



en ja hoor, die rubbers tussen bumper en chassis zijn tijdelijk - de nieuwe zijn strak