Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 03 jul 2025 22:47

Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
964 Centrale vergrendeling koppelingstukje afgebroken 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht 964 Centrale vergrendeling koppelingstukje afgebroken
Op Roadtrip door Frankrijk, t'is hier pokkeheet, en de vergrendeling van mijn linkerdeur defect. Ik heb het deurpaneel verwijderd om te zien wat het probleem was. Om het kort te houden, het is dus de plastic koppeling van de twee stangetjes die de deur vergrendelen. Ik heb het voorlopig opgelost en ben op zoek gegaan naar een nieuw plastic koppelstuk. Nu blijkt dat Porsche de volledige stang vervangen heeft door een volledig plastic stang wegens de vele problemen met het koppelstukje. Ik snap het niet want mijne is pas na 35 jaar stuk.

84210
84208

Maar goed, enkel het plastic koppelstuk is niet meer te krijgen en moet dus vervangen worden door een volledig plastic stangetje. Nu, dit kost 2 keer niets maar ik had het graag origineel gehouden en daarom mijn vraag. Heeft iemand nog zo'n oud koppelstukje liggen?

Of, op Pelican zegt men dat volgend onderdeel ook past, iemand ervaring mee of zal ik de eerste zijn die het gaat proberen. Onderdeel 999-168-021-40

84209

30 jun 2025 17:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 964 Centrale vergrendeling koppelingstukje afgebroken
Herkenbaar probleem! Zou het gewoon proberen :thumleft:

01 jul 2025 9:41
Profiel
Forum Admin
981 GT4, 718 Cayman, 931, 924 Safari, 968 cab, 924S
Utrechtse Heuvelrug
In de 968 is die hele arm af-fabriek van kunststof, en die gaat bij mij ook al 33 jaar mee. Dus ik zou het gewoon doen — scheelt bovendien weer wat gewicht, en dat is natuurlijk goed voor +5 pk :D

01 jul 2025 18:14
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
991.2 C4 GTS, 944 Safari Ex: Panamera S E-Hybrid
Zaanstad
Ijzerenstaafje is wel mooier. Ik zou het gewoon met een koppelstukje proberen. Eventueel 3D printen?

01 jul 2025 19:18
Profiel
PorscheForum Rakker
+ 5 PK :ba: , men kan nooit genoeg PK's hebben.

3D printen, ik zou niet weten hoe of wat of waar, ik ben 63 en dus een volledige computeridioot.

Vandaag de deur weer volledig ontmanteld, koppeling was weer gelost. Nog wat aangeklooid met wat colsonbandjes, ik weet de Nederlandse naam niet, maar er toch maar voor gekozen om alles te ontkoppelen en manueel te gaan. Vanaf nu moet mijn vrouw dus van binnenuit mijn deur manueel ont- en vergrendelen. :roll:
Ik zou het staafje wel willen wisselen naar het nieuwe systeem, enkel het is zo'n geklooi aan de onderkant om het staafje los te maken en het nieuwe te bevestigen. Terug thuis eens op het gemakske opensmijten en zien wat het beste is.

Hier in de Provence, Mont Ventoux nog steeds pokkeheet, dus werken aan de 964 is niet aangeraden

01 jul 2025 20:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Zaanstad
Klinkt alsof je niet in de buurt van Zaanstad bent anders had je even langs kunnen komen en had ik de printer even opgetookt. Ervoor omrijden is het niet waard lijkt mij

01 jul 2025 20:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Bedankt voor de aanbieding maar spijtig, neen, ik woon in België, Mol.
Mijn schoonouders hebben decennialang een buitenverblijf gehad in Medemblik. Helaas al een tijdje weg, ander had ik het kunnen meegeven.

01 jul 2025 20:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
991.1 gts
tholen
Soms moet je gewoon doen wat je moet doen.
Gewoon nieuwe stangetje er in en dicht schroeven.
Je ziet er niets van en het is ook gewoon origineel

01 jul 2025 20:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Is het een optie dat ik het stukje opstuur als ik terug uit vakantie ben? Ik zou dus liefst een origineel copy hebben. Alle kosten voor mij uiteraard.

01 jul 2025 20:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Zaanstad
Mag altijd maar bedenk welk dat 3D printen vrij grof is. Ik zal het dus een stuk groter maken en het vergt waarschijnlijk een aantal pogingen. Vandaar dan het bij de auto handig geweest zou zijn. Dan kunnen we wat uitproberen. Nu zou ik eerlijk gezegd gewoon dat ding van Pelican parts proberen. Als het werkt dan werkt het en anders kan er altijd nog dat plastig staafje in.

01 jul 2025 20:58
Profiel
PorscheForum Rakker
OK, als ik terug ben gooi ik alles nog eens deftig open en zie ik wel.

01 jul 2025 21:00
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 11 berichten ]