Auteur |
Bericht |
porschenot
ex 993 ex 996
|
 Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
De drie P s Porsche Patrick Perfectie Wat een geweldig projectje 
|
03 jun 2025 21:14 |
|
 |
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
 Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Beetje stoffig, maar het lijkt al haast op een echte auto zo  en ja, de rijhoogte is nog steeds niet aangepast.
|
18 jun 2025 8:55 |
|
 |
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
 Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Eindelijk wat goed nieuws. Omwisselen van de veren (achter/voor) maakte het verschil - de auto staat nog steeds iets te hoog, maar wat gewicht op de voorkant maakt nu ieder geval zichtbaar verschil. Raar dat Elephant racing destijds de veren verkeerd op de struts heeft gezet, maar ja, het is mooi dat het is opgelost.  Het is nu alleen nog de bumpers die we moeten afwerken voordat de auto in de blanke lak kan. Voor de voorbumper betekent dat dat we het rooster/grille voor de olie-koeler moeten monteren, en voor de achterbumper moeten we passen of de grotere RSR olietank erin past. (Foto's van Maxted-Page laten zien dat bij de restoratie van R6 er een stuk uit de onderkant van de achterbumper gehaald is om het te laten passen - tank is dieper.) de gaten in het chassis voor oliefilter en de olie-vulpijp passen niet mooi, dus er moest wat gezaagd worden, maar de bumper kan gelukkig intact blijven. Het ziet er voor mijn gevoel goed uit. Niet te gepolijst, maar wel netjes, dus precies zoals je verwacht een race-auto er destijds uit zou zien. helaas zijn de standaard brackets niet lang genoeg dus moeten we de koeler een de onderkant ook vast zetten, en er is niet heel veel ruimte om mee te werken... het is ook nooit eens makkelijk Hopelijk snel wat meer goed nieuws en een minder stoffige auto    en ja hoor, die rubbers tussen bumper en chassis zijn tijdelijk - de nieuwe zijn strak
|
27 jun 2025 6:54 |
|
 |
Anne 2.7
>> 911 2.7 1977 <<
ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82> Groningen PF #4 <
|
 Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
_________________________________________ Trained by GP E L I T E 'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)
|
27 jun 2025 7:01 |
|
 |
MY00
Cayman S
|
 Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Dat zijn weer enkele stapjes vooruit Denk je nu werkelijk dat wie dan ook, welke dit topic gevolgd heeft, denkt dat jij die rubber zo zou monteren?
_________________________________________ Mvg,
René
|
27 jun 2025 7:54 |
|
 |
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
 Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Een jaar of acht bezig, en dit is de eerste keer dat ik een bedrijf aan de schandpaal wil nagelen. Rose Passion uit Frankrijk (rosepassion.com) heeft een gebruiksvriendelijke website en ik heb er al vaak een hoop dingen gekocht (voor zeker 15k euro in totaal). Ik had nu echter de twee hardmetalen olie-leidingen nodig die van de olietank rechtsachter naar de centrale oliekoeler gaan. die zijn meer dan 2 meter lang, en onhandig te vervoeren, dus ik moest een quote aanvragen (hun webtool kon dit niet aan). Even slikken, aangezien de prijs voor vervoer naar Australie rond de 1,100 euro is. k heb ook nog een oliepomp nodig, en het verschil in vervoer kosten was klein, dus doe die ook maar. Vervolgens krijg ik het spul afgelopen woensdag afgeleverd, maar zie ik al meteen dat de doos beschadigd is. Er zijn stukken uit, een stuk is opengegaan, en de doos is niet recht. Een van de olie-leidingen is verbogen en beschadigd, en de doos met de zware scavenger pump zit los in de grote doos (wat overigens twee kleinere dozen zijn die aan elkaar ge-taped zijn) en het schuiven kan best de oorzaak van de schade zijn. Lijkt me niet echt DHL's schuld, want slecht verpakt: Enkel karton en niet eens volledig gevuld met plastic om schade te voorkomen, er lijkt wat plastic voor de vorm ingegooid (zie foto's). Anyway, wat heen en weer ge-emailed, maar geen excuses of poging om iets recht te zetten, in plaats daarvan schuiven ze alles af op DHL. Erg vervelend, en misschien heb ik gewoon geluk gehad al die tijd, maar de houding van Rose Passion is zooo teleurstellend dat ik mijn verhaal ga delen op socials en fora. Als ik 1100 euro betaal voor transport, dan verwacht ik dat het mede zo duur is omdat men het goed moet inpakken. Tenslotte is naar Australie vervoeren makkelijk 4 verschillende vluchten en een busje of 4 van begin tot eind.     Anyway, mijn 'rant' is over, maar voor zover het mij betreft is Rose Passion geen goed bedrijf om zaken mee te doen aangezien er geen enkele moeite wordt gedaan om een klant te houden.
|
12 jul 2025 9:41 |
|
 |
Johann
981 GT4, 718 Cayman, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
 Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Hier ook vergelijkbare ervaringen met ze, ik doe er tegenwoordig nauwelijks nog zaken mee. 95% van mijn bestellingen komen van Alpo.
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
12 jul 2025 9:52 |
|
 |
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
 Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Ah, da's balen Patrick. De Passion zit daar vooral in het maken van een mooie site?
Die 1100,- zijn ongeveer alleen de kosten voor een luchtvracht met UPS naar Australië. Het verpakken hebben ze denk ik gedaan als een normale binnenlandse levering. En dan nog is het te slecht verpakt.
Ik maak voor grote pakketten die overzee verstuurd worden met zee- of luchtvracht een mooi stevig houten krat. Kost wat tijd en materiaal maar is de enige goede manier om iets te versturen.
Is de leiding wel weer netjes te krijgen? Meestal lukt dit wel. Met een beetje beleid en geluk is het straks misschien onzichtbaar hersteld.
_________________________________________ Rebel engineering
|
12 jul 2025 10:48 |
|
 |
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
 Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Hey Erwin, ik zat te denken om iets met knikkers te proberen, er dan wat kracht achter te zetten terwijl ik de ingedrukte bocht dan probeer met een tang te verwijderen. Moet vast wel lukken, we gaan van de week even passen om te kijken of het voor de rest wel goed is of dat er nog meer verbogen is.
|
12 jul 2025 15:28 |
|
 |
Olaf
The Last of the Mohicans ~ 993
|
 Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Da's mooi klote allemaal, Patrick Ook ik heb moeten leren niet(s) meer bij Rose Passion te bestellen Als ik Patrick was, zou ik volgende keer m'n spulletjes bij Erwin bestellen 
|
12 jul 2025 16:56 |
|
 |
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
 Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Pas op, als je er een afdruk van de tang in drukt krijg je die er niet meer uit .
_________________________________________ Rebel engineering
|
12 jul 2025 19:49 |
|
 |
Arnoud69
991 Carrera 4S Cabrio (06/14)
Targa 911 SC (01/81)
RSR “achtige” (10/74)
Ex Boxster 718 S (09/17)Omgeving Hilversum
|
 Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Inpakken in dubbel plastic en dan pur schuim ertussen spuiten. Doos dicht en het komt goed aan.
_________________________________________ Honestly now, did you spend your youth dreaming about someday owning a Nissan or a Mitsubishi? P O R S C H E
|
13 jul 2025 12:55 |
|
 |
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
 Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Dat is ook een goed idee. Nooit aan gedacht. Ga ik ook eens proberen. .
_________________________________________ Rebel engineering
|
13 jul 2025 13:04 |
|
 |
Spastblast
997.1 Carrera S coupe handbak
|
 Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Leuk voor de ontvanger 
_________________________________________ https://www.instagram.com/997midnightblues/
|
14 jul 2025 10:16 |
|
 |
porschenot
ex 993 ex 996
|
 Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Is ie wel onbeschadigd!!
|
14 jul 2025 10:50 |
|
 |
Arnoud69
991 Carrera 4S Cabrio (06/14)
Targa 911 SC (01/81)
RSR “achtige” (10/74)
Ex Boxster 718 S (09/17)Omgeving Hilversum
|
 Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Het was eigenlijk serieus hoor. Je doet het in twee helften. Veel bedrijven vervoeren op die manier breekbare spullen. Gaat perfect. Zijn hele setjes voor te krijgen en dan gaat het in twee zakken.
_________________________________________ Honestly now, did you spend your youth dreaming about someday owning a Nissan or a Mitsubishi? P O R S C H E
|
14 jul 2025 12:07 |
|
 |
Johann
981 GT4, 718 Cayman, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
 Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Klopt, ik ken het nog van vroeger — dan heb ik het over midden jaren ’90, toen ik bij Festo Pneumatics werkte. Daar verstuurden we ook alle cilinders in dozen waarin we een type PUR-schuim in een zak spoten. Daar legden we het onderdeel op, en dan nog een zak met schuim eroverheen om de doos op te vullen. zoiets 
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
14 jul 2025 13:09 |
|
 |
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
 Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Tja dik balen natuurlijk, maar dit zijn stukken die we in de logistiek “ugly parts” noemen. Grote lompe stukken die niet veel hoeven te wegen maar een crime zijn voor de behandeling ervan. Ik zou de schuld voor de schade niet direct bij het bedrijf leggen, WEL de manier waarop ze met je klacht / probleem omgaan. Die doos is daar niet gescheurd vertrokken en cargo op luchthavens… zware job, onderbetaald, tijdsdruk. Misschien helpt het als je ze aanspreekt in het Frans?
_________________________________________ MX-5 ex-NA 1.8 en NC 1.8, nu ND 2.0 Sport/Bilstein/Recaro, the poor man's Boxster Honda VFR800FI - Yamaha RD350 YPVS
|
14 jul 2025 13:24 |
|
 |
Targa Floriaan
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2Leiden
|
 Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Waarom niet de schuld bij de verzender leggen? Hij verpakt t spul toch? Als ik bovenstaande vaas in een doos stop met een paar proppen krantenpapier eromheen, is het toch ook mijn fout als ie bij de verzending breekt?
_________________________________________ Het is zoals het is - en niet anders...
|
14 jul 2025 23:43 |
|
 |
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
 Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Dat is het inderdaad waar de verzender en ik van mening over verschillen: ik denk dat deze 'ugly parts' op deze manier, in 4 busjes en 4 vliegtuigen over 16,000km, nooit onbeschadigd aan gaan komen. Ik denk dan dus dat dat aan de verzender ligt, maar als ik DHL was, zou ik deze onderdelen, zo verpakt, ook niet ge-accepteerd hebben. Waarom ik de schuld bij Rose-Passion leg? Ik weet zeker dat als ze hier een fysieke winkel hadden gehad, ze veel voorzichtiger zouden zijn, maar nu maakt het niet uit; de klant heeft betaald, dus "not my problem what happens after". Of, in dit geval: een typisch gevalletje van "met de franse slag" handelen. 
|
15 jul 2025 1:48 |
|
|