Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 02 aug 2025 14:45

Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
718 vs 981 Nieuwere auto inruilen op oudere!?! 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
ex 911 3.2 1987 ex 987.1 S 3.2 2005 981 S 3.4 Boxster
's-Hertogenbosch
Bericht Re: 718 vs 981 Nieuwere auto inruilen op oudere!?!
Ik heb ook een 981S ex persauto, heeft nu 86k gelopen en niets noemenswaardigs gebeurd over de gehele (mij bekende) historie. Heb ‘m zelf ook flink de sporen gegeven gedurende een roadtrip over secundaire wegen naar Sarajevo en hij gaf geen krimp. Nul olieverbruik. Gewoon een heel, heel goede auto. Ik zou een ex persauto niet laten staan.

31 jul 2025 23:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche Boxster S 3.4 PDK - GT Silver BMW Z4 sDrive35iS - Melbourne Red BMW i4 eDrive40 M Sport - San Remo
Ging het nu uiteindelijk om die rode 981S van ZF? Want ik vind dat die inderdaad niet gek geprijsd staat voor een vol exemplaar. Je ziet nog wel eens dat sommige bedrijven proberen GTS geld te vragen voor een dik uitgerust exemplaar (ca 60k) maar die moet je lekker laten staan want ze komen ook echt goedkoper voorbij. Soms inderdaad alleen even wachten.

Mijn overweging was hetzelfde; ik wilde graag een goed gevulde 981S omdat mij dat de sweetspot in het aanbod leek. Ik heb hem nu sinds februari en het is een redelijk briljant ding. Heb er al bijna 10000km mee gereden, wat niet helemaal de bedoeling was maar wel goed bevallen is (niet de dagelijkse auto hier). Van opties zoals PASM, PSE, Chrono (PADM), en de sportstoelen heb je gewoon erg veel plezier. Bovendien voorkom je zo dat er na x aantal maanden een exemplaar langskomt wat net wel al die opties heeft en het weer gaat knagen ;)

Enige wat ik af en toe mis is TPMS (maar dat lijkt te retrofitten) en Burmester audio. Dat laatste is super zeldzaam, vind er maar eens eentje die dat heeft én alle andere opties..

01 aug 2025 10:18
Profiel
PorscheForum Rakker
981 Cayman S PDK
Same here. Ik kwam een S tegen met enorm veel opties én ook de GTS bumpers en achterlichten. Ik wil eigenlijk een GTS, maar die zijn ten opzichte van mijn huidige auto de zeer forse meerprijs niet waard.

01 aug 2025 11:41
Profiel
PorscheForum Rakker
108-356-911-993-992
Lowlands
Ik denk dat Mark erg blij is met je 718

01 aug 2025 12:14
Profiel
PorscheForum Rakker
porschenot schreef:
disciple schreef:
Nou, voorzichtig gefeliciteerd dan maar! Mark is de beroerdste niet, jullie komen er samen wel uit.

Hier door kwam ik uit op de kleur rood
https://zuffenhaus.nl/car/porsche-981-b ... 2-2-3-8-2/

Vermoed dat er een regel vwb de onderhoudshistorie is weggevallen. Lijkt onwaarschijnlijk dat er tussen km.stand 25.851 en 74.989 geen onderhoud is geweest.

01 aug 2025 13:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche Boxster S 3.4 PDK - GT Silver BMW Z4 sDrive35iS - Melbourne Red BMW i4 eDrive40 M Sport - San Remo
porschenot schreef:
disciple schreef:
Nou, voorzichtig gefeliciteerd dan maar! Mark is de beroerdste niet, jullie komen er samen wel uit.

Hier door kwam ik uit op de kleur rood
https://zuffenhaus.nl/car/porsche-981-b ... 2-2-3-8-2/

Erg fraaie kleur inderdaad. Vind alleen die rolbeugels een beetje 'too much' denk, die hadden van mij ook zwart mogen zijn. Bij mijn auto zijn ze ook meegespoten (wat een optie is) maar dat is GT Silver, en springt op een of andere manier veel minder in het oog.

01 aug 2025 16:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 993 ex 996
Je zit voorin dus dan zie je er niets van :mrgreen:
Anders zo opgelost met een zwarte wrap
Maar was dit niet de 981 die je op het oog had??

01 aug 2025 16:58
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3