
Re: 718 vs 981 Nieuwere auto inruilen op oudere!?!
De 981 GTS is ook behoorlijk aan de prijs in de huidige markt.. Om voorbeeldje te laten zien bij Zuffenhaus staat een 981 Cayman GTS uit 2015 met 43k op de teller voor 81k euro te koop, bij dezelfde handelaar staat ook een 981 Cayman GT4 ook uit 2015 met slechts ietjes meer km (61k) die 95k euro moet kosten.. Een verschil van "slechts" 14k euro.. Voor dat relatief kleine verschil zou ik altijd voor de GT4 gaan.. Dat is een veel specialere auto met ander nog beter onderstel en motor etc, waar de GTS niet veel meer is dan een volgeladen S met wat leuke extra's als de bumpers, alcantara en die sound symposer.. Dat is mij ook de meerprijs van 20+k over een S met voor de rest dezelfde opties niet waard (op dit moment).. Maar genoeg anderen hebben het er kennelijk wel voor over, al was het alleen maar voor de badge en het gevoel dat je een GTS i.p.v. S rijdt.. Dit soort auto's zijn gewoon niet heel rationeel, net zoals mijn eigen keuzes qua auto's niet rationeel zijn.. Maar we dwalen een beetje af van het topic..
Mijn keuze is duidelijk, maar dan moet de deal wel goed voelen, ik ga mijn 718 niet zomaar "weggeven".. Wat anderen hier ook al zeiden, het is geen straf om daar in te moeten blijven rijden als het daar op uitdraait.. De "basis" 718 is een perfecte Porsche voor iemand die het niet zo boeit of het nou een 4-cilinder of 6-cilinder is en kan leven met afentoe wat mindere gasresponse.. Klinkt voor een 4-cilinder turbo echt wel bruut en is meer dan snel genoeg.. Wat ik al zei, de mijne is ook nog net van voor de OPF, wat ook zeker een pluspunt is qua geluid.. Maar als je die 3.4 zo kon overlepelen in een 718 dan wist ik het wel.. De 718 GTS 4.0 klinkt toch al weer wat minder door alle filters en andere eco ellende etc, nog los van de (911) prijzen..