Auteur |
Bericht |
Wimpie67
ex 911 3.2 1987
ex 987.1 S 3.2 2005
981 S 3.4 Boxster's-Hertogenbosch
|
 Re: 718 vs 981 Nieuwere auto inruilen op oudere!?!
Ik heb ook een 981S ex persauto, heeft nu 86k gelopen en niets noemenswaardigs gebeurd over de gehele (mij bekende) historie. Heb ‘m zelf ook flink de sporen gegeven gedurende een roadtrip over secundaire wegen naar Sarajevo en hij gaf geen krimp. Nul olieverbruik. Gewoon een heel, heel goede auto. Ik zou een ex persauto niet laten staan.
_________________________________________ Wim
|
31 jul 2025 23:53 |
|
 |
mpc007
Porsche Boxster S 3.4 PDK - GT Silver
BMW Z4 sDrive35iS - Melbourne Red
BMW i4 eDrive40 M Sport - San Remo
|
Ging het nu uiteindelijk om die rode 981S van ZF? Want ik vind dat die inderdaad niet gek geprijsd staat voor een vol exemplaar. Je ziet nog wel eens dat sommige bedrijven proberen GTS geld te vragen voor een dik uitgerust exemplaar (ca 60k) maar die moet je lekker laten staan want ze komen ook echt goedkoper voorbij. Soms inderdaad alleen even wachten. Mijn overweging was hetzelfde; ik wilde graag een goed gevulde 981S omdat mij dat de sweetspot in het aanbod leek. Ik heb hem nu sinds februari en het is een redelijk briljant ding. Heb er al bijna 10000km mee gereden, wat niet helemaal de bedoeling was maar wel goed bevallen is (niet de dagelijkse auto hier). Van opties zoals PASM, PSE, Chrono (PADM), en de sportstoelen heb je gewoon erg veel plezier. Bovendien voorkom je zo dat er na x aantal maanden een exemplaar langskomt wat net wel al die opties heeft en het weer gaat knagen  Enige wat ik af en toe mis is TPMS (maar dat lijkt te retrofitten) en Burmester audio. Dat laatste is super zeldzaam, vind er maar eens eentje die dat heeft én alle andere opties..
|
01 aug 2025 10:18 |
|
 |
disciple
981 Cayman S PDK
|
Same here. Ik kwam een S tegen met enorm veel opties én ook de GTS bumpers en achterlichten. Ik wil eigenlijk een GTS, maar die zijn ten opzichte van mijn huidige auto de zeer forse meerprijs niet waard.
|
01 aug 2025 11:41 |
|
 |
ferry p
108-356-911-993-992Lowlands
|
Ik denk dat Mark erg blij is met je 718
_________________________________________ “Luft kann man unterwegs nicht verlieren “
|
01 aug 2025 12:14 |
|
 |
Nine-6-four
|
Vermoed dat er een regel vwb de onderhoudshistorie is weggevallen. Lijkt onwaarschijnlijk dat er tussen km.stand 25.851 en 74.989 geen onderhoud is geweest.
|
01 aug 2025 13:03 |
|
 |
mpc007
Porsche Boxster S 3.4 PDK - GT Silver
BMW Z4 sDrive35iS - Melbourne Red
BMW i4 eDrive40 M Sport - San Remo
|
Erg fraaie kleur inderdaad. Vind alleen die rolbeugels een beetje 'too much' denk, die hadden van mij ook zwart mogen zijn. Bij mijn auto zijn ze ook meegespoten (wat een optie is) maar dat is GT Silver, en springt op een of andere manier veel minder in het oog.
|
01 aug 2025 16:47 |
|
 |
porschenot
ex 993 ex 996
|
Je zit voorin dus dan zie je er niets van  Anders zo opgelost met een zwarte wrap Maar was dit niet de 981 die je op het oog had??
|
01 aug 2025 16:58 |
|
 |
Inflatable
2018 718 Boxster
|
De 981 GTS is ook behoorlijk aan de prijs in de huidige markt.. Om voorbeeldje te laten zien bij Zuffenhaus staat een 981 Cayman GTS uit 2015 met 43k op de teller voor 81k euro te koop, bij dezelfde handelaar staat ook een 981 Cayman GT4 ook uit 2015 met slechts ietjes meer km (61k) die 95k euro moet kosten.. Een verschil van "slechts" 14k euro.. Voor dat relatief kleine verschil zou ik altijd voor de GT4 gaan.. Dat is een veel specialere auto met ander nog beter onderstel en motor etc, waar de GTS niet veel meer is dan een volgeladen S met wat leuke extra's als de bumpers, alcantara en die sound symposer.. Dat is mij ook de meerprijs van 20+k over een S met voor de rest dezelfde opties niet waard (op dit moment).. Maar genoeg anderen hebben het er kennelijk wel voor over, al was het alleen maar voor de badge en het gevoel dat je een GTS i.p.v. S rijdt.. Dit soort auto's zijn gewoon niet heel rationeel, net zoals mijn eigen keuzes qua auto's niet rationeel zijn.. Maar we dwalen een beetje af van het topic.. Mijn keuze is duidelijk, maar dan moet de deal wel goed voelen, ik ga mijn 718 niet zomaar "weggeven".. Wat anderen hier ook al zeiden, het is geen straf om daar in te moeten blijven rijden als het daar op uitdraait.. De "basis" 718 is een perfecte Porsche voor iemand die het niet zo boeit of het nou een 4-cilinder of 6-cilinder is en kan leven met afentoe wat mindere gasresponse.. Klinkt voor een 4-cilinder turbo echt wel bruut en is meer dan snel genoeg.. Wat ik al zei, de mijne is ook nog net van voor de OPF, wat ook zeker een pluspunt is qua geluid.. Maar als je die 3.4 zo kon overlepelen in een 718 dan wist ik het wel.. De 718 GTS 4.0 klinkt toch al weer wat minder door alle filters en andere eco ellende etc, nog los van de (911) prijzen..
|
02 aug 2025 16:05 |
|
 |
Autoke
Boxster 981 2.7 Handbak
|
Ben het met je eens - zou dan ook (alleen) voor GT4 gaan .. Die was me ook opgevallen.. Helaas is TOTMBO niet zo gecharmeerd van de coupe, en helemaal niet indien met vleugel, maar qua auto beste Porsche van het moment volgens mij.. Ik weet dat de Spyder dan het alternatief is, maar dat geklooi met zo'n dak, zie ik niet echt zitten..
|
02 aug 2025 16:50 |
|
 |
de Fiscalist
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2Den Haag
|
Valt echt heel erg mee met dat dak…. Je hoeft het er bijna nooit op te zetten  En als het er op moet, is het een rondje om de auto heen en klaar. https://youtu.be/7ILHb9XmLJw?si=r0_3jlzIMInlergUHij loopt eigenlijk nog onnodig naar de passagiersaantallen, dus het kan in 30 sec
_________________________________________ Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag
|
02 aug 2025 18:24 |
|
 |
Autoke
Boxster 981 2.7 Handbak
|
En nu nog een keer als het waait en stort regent.. , zonder meteen een parkeerplaats te vinden, maar geloof het best , maar toch liever met een knop dan .. 
|
02 aug 2025 19:32 |
|
|