Auteur |
Bericht |
Pascal911
993 Carrera 4SBelgië
|
Achteruit
Iemand een idee waar je makkelijkst de 'achteruit'-rij-licht-aansluiting kan vinden om op een navigatiesysteem aan te sluiten? Een kabel trekken van de achterlichten naar voor lijkt me wat omslachtig ... Thx
|
10 dec 2005 16:56 |
|
|
Epicurus
*in between Porsches*
ex 993 C2 coupe
ex 993 C2 cabrio
ex 964 C4
|
Hi Pascal,
Wellicht domme vraag; maar waarom moet de 'achteruit' functie op het Nav-systeem worden aangesloten ?
_________________________________________ Life moves pretty fast, if you don't stop and look around once in a while, you could miss it (FB)
|
10 dec 2005 17:50 |
|
|
Pascal911
993 Carrera 4SBelgië
|
Wel , een noodzaak is het niet maar het zou nauwkeuriger werken (schijnt het) ... tenzij iemand me van het tegendeel overtuigt. Thx
|
10 dec 2005 18:01 |
|
|
thijzer
1978-er 928Hulsberg (L)
|
Als je achteruit rijdt, krijgt de navigatie eigenlijk vreemde coordinaten binnen omdat je eigenlijk vooruit aan het rijden was. Dan duurt het even voor de software het echt in de gaten heeft.
Als je de achteruit aansluit, dan weet de software dat er teruglopende coordinaten binnen horen te komen en werkt alles wat vlotter.
Achteruitrijlicht komt bij de pook of de versnellingsbak vandaan. Even zoeken of draadje leggen.
_________________________________________ Wear sunscreen.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…
|
10 dec 2005 20:33 |
|
|
Epicurus
*in between Porsches*
ex 993 C2 coupe
ex 993 C2 cabrio
ex 964 C4
|
Dank Thijzer, klinkt best logisch
_________________________________________ Life moves pretty fast, if you don't stop and look around once in a while, you could miss it (FB)
|
10 dec 2005 22:57 |
|
|
thijzer
1978-er 928Hulsberg (L)
|
Het klinkt logisch en zo werkt het ook. Probeer maar eens het verschil, dan merk je dat zonder achteruitrij signaal de software vaak de kluts kwijt raakt.
_________________________________________ Wear sunscreen.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…
|
11 dec 2005 0:32 |
|
|
Karrera
Niederlande
|
Hoi Pascal,
Ik heb vaak in de instellingen van Porsche/Becker Traffic Pro's gezien dat het achteruitsignaal niet was aangesloten of om een andere reden niet werkte. Ik heb hier echter nog nooit een waarneembaar probleem in ontdekt.
Groet,
Brian
|
14 dec 2005 2:21 |
|
|
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
We hebben het hier toch over een GPS navigatie systeem ( neem ik aan)
Dan hoef je toch helemaal NIETS aan te sluiten ( behalve prik naar het kastje)
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
Laatst bijgewerkt door outletvalve op 14 dec 2005 10:07, in totaal 1 keer bewerkt.
|
14 dec 2005 9:45 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
en ik ook niet en gebruik de Becker Pro al 3 jaar.
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
14 dec 2005 9:48 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Ik heb het achteruitrij-signaal niet aangesloten bij de Becker - simpel en alleen omdat ik daar geen aansluiting voor had in de iso-stekker ... moest al een stekkertje omsteken om de gewone signaalgever aan te sluiten ..
Over de kluts kwijt zijn op het moment dat de becker op de gewone weg "off-road" aangeeft even van richting veranderen en voila ...
Tot nog toe geen problemen ondervonden en inmiddels een Becker rijker voor in het andere automobiel
|
14 dec 2005 9:52 |
|
|
912
|
De beter systemen zijn ook aangesloten op de rijrichtingen (voor uit (afgelegde afstand) en achter uit zoals je hebt kunnen lezen) van je auto, zodat als het gps signaal wegvalt de software kan blijven berekenen hoeveel je afgelegd hebt en waar je dus ongeveer bent. Als het signaal dan terug komt kan de zaak weer vlotjes verder berekend kan worden...
_________________________________________ There are those who love 912’s... and those who have never driven one...
|
15 dec 2005 9:22 |
|
|
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
Ahh,
duidelijk verhaal.
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
15 dec 2005 9:44 |
|
|
John
Cayenne
|
In de iso stekker zit alleen de GAL aansluiting voor het snelheidssignaal, das nodig, achteruit is niet nodig.
|
15 dec 2005 10:32 |
|
|
Pascal911
993 Carrera 4SBelgië
|
Klopt heren, ik heb de 'achteruit' niet aangesloten. Hen hem wel aan de massa moeten leggen omdat ie anders zogezegd in 'achteruit' blijft staan. Maar alles werkt perfect nu!
Bedankt voor jullie info!!!
|
15 dec 2005 17:51 |
|
|