981S Meer geluid uit een non-PSE uitlaat
Ik vind het uitlaatgeluid van mijn 981S niet-PSE uitlaat iets te tam. Ik zit al een tijdje op het net te zoeken wat voor mogelijkheden er zijn. Er zijn hele mooie uitlaatsystemen (oa. capristo klinkt erg mooi) op de markt maar de tendens is dat alle niet-OEM systemen meer of minder drone geven in het interieur. Heb niet zoveel zin om een paar duizend euro uit te geven en dan tot de ontdekking te komen dat je er weer vanaf wil.
Klep systemen zijn ook niet zaligmakend, zelfs bij PSE schijnen ze regelmatig vast te gaan zitten. Om een aftermarketsysteem met een knop op middenconsole te kunnen bedienen (en dat wil ik) moet er behoorlijk veel gedemonteerd worden wat ik geen fijn idee vind.
Nu kwam ik op het 718 forum een draadje tegen waarbij ze de bovenste verbindingspijp tussen de 2 dempers opzij hebben geschoven waardoor een spleet van 2-3 mm ontstaat. Is 5 minuten werk en geeft direct resultaat, heb het zojuist gedaan

. Heb alleen nog maar een koude start gedaan en er verder nog niet mee gereden maar ik heb er wel vertrouwen in. Het klinkt een stuk beter. Mooi is ook dat je het makkelijk weer kunt aanpassen zowel luider als stiller.
Er staan nog meer tips om het geluid te beïnvloeden ter plaatse van die verbindingspijp.
Misschien is het een heel bekende truc maar wilde het jullie niet onthouden.