Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 aug 2025 6:08

Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ] 
Mysterieuze 996 Cab houdt Amsterdamse buurt bezig 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Boxster 987S Tip; Ex-986 2.5
Berkel en Rodenrijs
Bericht Mysterieuze 996 Cab houdt Amsterdamse buurt bezig
Een gedumpte Porsche 996 cabrio in Amsterdam Zuid houdt de buurt bezig.Het voertuig staat er al zo lang, dat er ondertussen onkruid omheen groeit. ,,Zit de eigenaar vast?”, grappen bewoners. Ondertussen zitten de ramen vol met briefjes van autohandelaren, die de Porsche maar al te graag willen hebben. Nu hoor je natuurlijk op dit Forum te vragen: iemand van hier...? :mrgreen:

Afbeelding

13 aug 2025 21:53
Profiel Facebook  Twitter 
Moderator
The Last of the Mohicans ~ 993
Bericht Re: Mysterieuze 996 Cab houdt Amsterdamse buurt bezig
Ik las het artikel vandaag in de Telegraaf ... moest wel lachen toen ik Dominicus met naam en toenaam genoemd zag.

Tja, Mysterieus? APK verlopen, wel verzekerd én ook voor de parkeerplaats wordt betaald.

Die laatste 2 kunnen natuurlijk automatisch van de bankrekening gaan :popcorn:

13 aug 2025 23:47
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Berkel en Rodenrijs
Buurt in ban van mysterieuze Porsche overwoekerd door onkruid: wilde speculaties over lot eigenaar

Amsterdam- Een gedumpte Porsche in Amsterdam Zuid houdt de buurt bezig. Het voertuig staat er al zo lang, dat er ondertussen onkruid omheen groeit. ,,Zit de eigenaar vast?”, grappen bewoners. Ondertussen zitten de ramen vol met briefjes van autohandelaren, die de Porsche maar al te graag willen hebben.
Het is een vreemd gezicht. In de Dintelstraat in de Rivierenbuurt staat een zwarte Porsche Carrera die langzaam wordt opgeslokt door het onkruid. De eerste maanden viel niemand het nog op. Maar nu de planten langs de velgen omhoog groeien, vragen steeds meer bewoners zich af waarom de auto daar staat. Zeker al een jaar, zo blijkt als we terugkijken op Google Streetview.

Eindeloos filosoferen

,,Heeft u enig idee van wie deze Porsche is?” De buurman die zijn tuin sproeit, moet meteen lachen om de vraag. ,,Die staat er al heel lang, ik heb geen idee sinds wanneer. Mijn zoon begon er laatst ook al over. Het is wel een gek gezicht, hè?”
Even verderop zit een stel voor hun huis in de zon, glazen wijn in de hand. Ook zij weten meteen over welke Porsche het gaat. Zou de eigenaar in een verzorgingshuis zitten? Zit diegene vast? Is iemand zijn auto kwijt?

De Porsche is uitgegroeid tot een bezienswaardigheid.

We filosoferen eindeloos over waarom iemand een dure sportwagen zo laat staan. Maar tot antwoorden leidt het niet. ,,Wij vragen het zelf ook al maanden rond”, klinkt het van andere bewoners. En zo is de Porsche, omsingeld door onkruid, in de afgelopen maanden uitgegroeid tot een heuse bezienswaardigheid in de straat.

Ramen volgeplakt met briefjes van handelaren

Wie er langs loopt, kan het niet laten even te gluren naar de ramen, die zijn volgeplakt met briefjes van autohandelaren. Sommige kaartjes zijn zelfs via het raampje naar binnen geschoven. We bellen een van hen, Berend Wallenburg, op. Hij weet meteen over welke Porsche het gaat: de zwarte cabriolet in de Rivierenbuurt.
,,Dat is mijn werk, hè”, zegt Wallenburg gevat. Hij rijdt heel Nederland rond, op zoek naar pareltjes. Voor zo’n 12.000 à 13.000 euro zou hij de sportwagen wel willen overnemen.
,,Er zijn vast liefhebbers voor, maar dan moet die wel rijden. Deze heeft schade aan de bumper en heeft al een lange tijd stilgestaan. We moeten ’m dus wel eerst helemaal nakijken.”

’Verzorgingshuis of Dubai’

Ook Wallenburg weet niet waarom de Porsche al maandenlang eenzaam op straat staat. ,,Soms is iemand overleden, soms zit de eigenaar in het verzorgingshuis en kan niet bij de auto komen. Ik maak ook mee dat mensen in Dubai zitten en gewoon niet meer omkijken naar de auto. Het kan van alles zijn.”
Op de ramen zitten briefjes van autohandelaren.
,,Ik heb twee jaar geleden ook een Porsche Carrera gekocht die lang op straat stond”, vervolgt Wallenburg. ,,De wagen was van een man die net gescheiden was. Door de alimentatie en de kosten van het huis, kon hij ’m toch niet houden. Dus voor hem kwam de verkoop goed uit. Iedereen heeft zo een eigen verhaal.”

’Porsche ziet er nog best goed uit’

Hoe kijkt een Porsche-inkoper en verkoper naar de waarde van deze auto? ,,Deze ziet er nog best goed uit”, zegt autohandelaar Dominicus Smit. ,,Zeker voor een auto die al een jaar op straat staat. Ik ken gevallen waar ze er na een paar maanden veel groener uitzien.”
Het gaat volgens hem om een Porsche 996. ,,Is die gestolen?”, vraagt Smit.
We doen een kentekencheck op de website van RDW. Daaruit blijkt dat het voertuig niet gestolen is. De auto is ook gewoon verzekerd, wel is de APK sinds vorig jaar april verlopen.
,,Ik zie geen gekke dingen”, vervolgt Smit. De Porsche komt uit 2003 en is sinds 2018 ingeschreven in Nederland. Nieuw was deze auto destijds ongeveer 130.000 euro, schat Smit.
Hij verwacht dat de huidige verkoopwaarde tussen de 20.000 en 25.000 euro ligt, afhankelijk van de kilometers. ,,Heeft de auto een lage kilometerstand, dan loopt het op naar 30.000 tot 35.000 euro. Niet verkeerd, hoor.”
Gemeente: ’Eigenaar betaalt voor parkeerplaats’
Maar dit type Porsche is niet vrij van motorproblemen, vervolgt Smit. ,,Het is de eerste generatie met een watergekoelde motor. Het zou zomaar kunnen dat de motor kapot is en daarom daar staat. Maar wat er ook aan de hand is, het blijft een bijzondere situatie. Vreemd dat die Porsche daar zo tussen het onkruid staat.”

14 aug 2025 6:47
PorscheForum Rakker
En ik die dacht dat een Porsche nooit veilig geparkeerd staat in Amsterdam. :roll:

14 aug 2025 8:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Sint-Niklaas (B)
Ipv wijn te hijsen in de zon voor hun huis, kunnen ze ook dat onkruid wegdoen net als die kaartjes in de vuilbak gooien. Hoop en al 10 minuten werk. Dit is vragen nee smeken om ellende zeker als het aandacht krijgt in de krant.

14 aug 2025 10:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Dat geldt toch zekers wel voor de nette luchtgekoelde klassiekertjes Bladerunner, evenals parkeren in Zuid Limburg, beter van niet ... als je er nog lang plezier van wilt hebben dan toch! :drive:

14 aug 2025 12:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Regio Utrecht
Vlak bij mijn huis staat in een (openbare) ondergrondse parkeergarage een 996 al een jaar of 5 onaangeroerd geparkeerd (dikke laag stof waarin ondertussen de nodige teksten zijn geschreven )… vlg RDW geen apk sinds 2019 en niet verzekerd…

Hoe zou je hier actie op kunnen ondernemen om de huidige eigenaar te achterhalen..? (En uiteindelijk te weten te komen of een verkoop mogelijk is..)

14 aug 2025 13:04
Profiel
PorscheForum Junkie
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Tja, er zijn allerlei redenen te bedenken waarom deze er zo bij staat:
Eigenaar verblijft in het buitenland voor langere periode, is ziek, is overleden, is zijn sleutels kwijt, heeft andere zorgen die meer aandacht vragen, zit in de gevangenis, auto is kapot en de eigenaar heeft geen geld om te repareren, ... en zo kun je nog wel even doorgaan.
Zolang een auto geen gevaar vormt en niet fout geparkeerd straat, kan er weinig aan gedaan worden. Je leest regelmatig over auto's die gedumpt worden op een parkeerplaats en daar maandenlang mos staan te vergaren. Als je daar als buurtbewoner last van hebt, heeeft klagen bij gemeente en politie geen zin.

Eigenaar achterhalen kan alleen de politie, en alleen indien een auto staat waar die niet mag staan of een gevaar vormt. In alle andere gevallen geldt de privacywet en kom je er gewoon niet achter zonder heel veel moeite te doen.

Wat je dan kunt doen (nee, dit heb je niet van mij) is een sleepkabel vastmaken en de auto naar het midden van de weg slepen zodat hulpdiensten er niet meer langs kunnen. Uiteraard zonder dat iemand het ziet, of met goedkeuring van je buren... Let maar op: binnen een halve dag is de auto weg. Maar nogmaals, die tip heb je niet van mij 8)

14 aug 2025 13:12
Profiel
Sint-Niklaas (B)
Dat vindt een automaat (als het dat is) die in P staat heel erg leuk, gesleept worden ipv takelen :roll:
Dom idee award van de maand heb je bij deze al binnen PD :twisted:

14 aug 2025 13:54
Profiel
PorscheForum Junkie
Breda
Dat moet je uiteraard niet doen als het jouw eigen auto is, maar als er al een half jaar (of langer) een auto vogelstront staat te vergaren op een gewilde parkeerplek zonder dat je in contact kan komen met de eigenaar, en de gemeente en politie doen niks, dan zou ik het wel weten. Een openbare parkeerplek is om je auto te parkeren, niet om hem te stallen om er vervolgens niet meer naar om te kijken.

14 aug 2025 15:32
Profiel
997 4S cabrio ex 964 cabrio 92 midnight blue
De Porsche wordt lijkt wel gewassen want hij is erg schoon voor een wagen die al zo lang staat.

14 aug 2025 16:55
Profiel
Moderator
The Last of the Mohicans ~ 993
PaulW schreef:
Hoe zou je hier actie op kunnen ondernemen om de huidige eigenaar te achterhalen..? (En uiteindelijk te weten te komen of een verkoop mogelijk is..)

Via de RDW kan je de huidige eigenaar vragen contact met je op te nemen.
Het ligt dan aan de eigenaar of hij/zij dat wil ;)

14 aug 2025 17:50
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Berkel en Rodenrijs
We schakelen even live naar de Rivierenbuurt in Amsterdam voor het laatste nieuws...

https://www.at5.nl/artikelen/233963/mysterie-in-de-rivierenbuurt-overwoekerde-porsche-staat-al-ruim-een-jaar-op-dezelfde-plek

14 aug 2025 20:19
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Niks aan de hand, heb even gekeken.
Auto staat er al een tijdje, so what.
De reactie van Polydeukes ( maar die maakt wel meerdere blunders alhier) slaat natuurlijk helemaal nergens op zoals onze Belg 2.2 Vtec ook al memoreerde.

14 aug 2025 20:53
Profiel
PorscheForum Junkie
Breda
alvin01 schreef:
maar die maakt wel meerdere blunders alhier

Blunders zelfs. Toe maar. Ik ben heel benieuwd.
:popcorn:

14 aug 2025 22:18
Profiel
Sint-Niklaas (B)
Ik blunder ook hoor, en helemaal niks ten kwade van Polydeukes. Die is hier meer dan geregeld zeer behulpzaam bij nieuwkomers en over het plaatsen van foto's.
Mijn punt was eigenlijk : als de arm der wet er niks kan, mag of wil doen, OK dan maar blijf van een ander zijn spullen af. Moest ik daar wonen (wij waren recent in A'dam 8) ) was dat onkruid al lang weg. Ik hou de stoep van mijn hoogbejaarde buurvrouw ook onkruidvrij :wink:

14 aug 2025 22:25
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 911 3.2 1987 ex 987.1 S 3.2 2005 981 S 3.4 Boxster
's-Hertogenbosch
Nix van aantrekken, Polydeukes!

14 aug 2025 22:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster 981 2.7 Handbak
Voor de toekomstige eigenaar nu wat sneller te vinden :mrgreen:
SX-818-S

Bandjes lijken niet plat.. Na anderhalf jaar.. Logo staat naar ventiel gericht zover ik kan zien, dus toch een liefhebber :mrgreen:

14 aug 2025 23:41
Profiel
PorscheForum Junkie
Breda
2.2VTEC schreef:
Ik blunder ook hoor, en helemaal niks ten kwade van Polydeukes. Die is hier meer dan geregeld zeer behulpzaam bij nieuwkomers en over het plaatsen van foto's.

Dank. Ik probeer meer bij te dragen dan alleen wat vluchtige comments aan de F1- en voetbaltopics :evil:
2.2VTEC schreef:
Mijn punt was eigenlijk : als de arm der wet er niks kan, mag of wil doen, OK dan maar blijf van een ander zijn spullen af.
Daar heb je ook gelijk in. Mijn tip (die niet van mij kwam) is vooral gericht op de autowrakken (zoals deze) die soms maanden of nog langer bij iemand voor de deur staan. Als dat bij mij voor de deur was, zou ik het wel weten (en daar mag je van vinden wat je wil).
Als je mijn post goed leest die daar over gaat, dan weet je dat ik het niet specifiek over deze 996 had.

15 aug 2025 8:43
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 19 berichten ]