Auteur |
Bericht |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Misschien dat het feit dat de auto teveel stil stond te maken had met e.e.a. Ook de 964 kan prima als dagelijkse auto fungeren. Ik rij er 50.000 km per jaar mee. En de verwarming werkt prima trouwens.
|
01 dec 2005 23:38 |
|
|
Roi
niet meer....
|
ver(w)arming in 964
Je hebt veel eerder warme lucht bij de luchtgekoelde motoren voor verwarming van de binnenruimte beschikbaar, dan bij de watergekoelde versies bij start van een koud-koude motor. Regeling is daarentegen niet echt stabiel...dat moet ik toegeven.
Trouwens ik vind de boxster ook o.k., helemaal niets mis mee.
Maar dat vind ik ook van de verschillende 911 uitvoeringen door de jaren heen.... en ik begin ook de 944's en 968-en te waarderen.
Mzzl.
Roi
_________________________________________ Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.
|
02 dec 2005 1:54 |
|
|
adu
Nu even niet ...amersfoort
|
Blijft vermakelijk zo´n terugkerende discussie waar je toch niet uit komt. Afijn, mijn bescheiden bijdrage ... M.i. is de 993 t.o.v. de 964 een betere auto, zo´n 25% stijver chassis, een volwassen vermogen en gelukkig weer een volwassen kont én ... nagenoeg widowmaker af. En ja, dat laatste vind ik bepaald géén goede eigenschap van een auto (bijv. 964) die hard of niet, je wilt toch graag blijven leven nietwaar
De 996 is t.o.v. de 993 werkelijk een andere en betere wagen. Meer vermogen en een moderner interieur, was geen overbodige luxe als je het mij vraagt. Bovendien is de 996 tegen minder kosten te onderhouden dan de oudere modellen. Voor velen zal echter de aanschafprijs en de kosten van verzekering een struikelblok vormen. Dit zal tevens zo z´n gevolgen hebben voor de vraag naar deze auto´s en de prijs. Naarmate de auto ouder wordt zal die minder (snel) afschrijven. Overigens is dat volgens mij bij bijna iedere auto wel het geval. Ben benieuwd of het de 996 naarmate de tijd verstrijkt hetzelfde vergaat.
Wat ik helamaal niet begrijp zijn die mensen die de 997 helemaal het einde vinden en de 996 afbranden Behoudens de koplampen (en zelfs dat betreft maar een gering deel) en het interieur, is er aan het exterieur weinig gebeurd. Of is het schokkend nieuws dat de roosters bij het motorcompartiment ietwat afwijken, of zit het ´m in de achterlichten (nou, nou, wat een verschil zeg) of liggen we te kwijlen van de wijziging van de achterbumper. Ook motorisch is het me een raadsel. Het motormanagement is veranderd meer pk´s. Nou brandt me nou maar af dan
|
02 dec 2005 23:00 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Ik kijk wel uit bij een advocaat
Ben het helemaal met u eens!
|
02 dec 2005 23:05 |
|
|
adu
Nu even niet ...amersfoort
|
|
02 dec 2005 23:08 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Vooropgesteld: alle respect voor de 996. Dus hoe IK het ervaar: de belijning van de 996 is imho niet 100% 911, niet dat krachtige, dat ronde, die harmonie. Die is er bij de 964/993, en gek genoeg, bij de 997 ook weer. Ik zie een 997 rijden en denk weer: WOW!!! Dat is weer helemaal 911. Daar kan ik helemaal verliefd op worden, net als op de 964 en de 993. En het komt absoluut niet (alleen) door de koplampen.
Nogmaals, dit is MIJN mening, zat mensen die er anders over denken, gelukkig maar, en het is ook helemaal niet als diskwalificatie bedoeld voor de 996 of voor de 996-liefhebbers.
|
02 dec 2005 23:45 |
|
|
Beltar
love is in the (h)air!Belgie
|
De 997 heeft weer een wespetaille, en dat had de 996 niet (behalve tt en 4S)
_________________________________________ Gelukkig zijn is: blij zijn met wat anderen realiseren en tevreden zijn met hetgene je zelf hebt...
|
03 dec 2005 0:25 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Met alle respect, maar als je de 964 een widowmaker vindt, dan vraag ik me af of een sportauto wel iets voor je is...
|
03 dec 2005 1:04 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Nu je het zegt Beltar, het zou heel goed kunnen dat het de wespetaille is die een groot verschil maakt. Ik denk zelfs dat je daar gelijk in hebt. Maar heeft de 964 een (duidelijke) taille?
|
03 dec 2005 1:26 |
|
|
Beltar
love is in the (h)air!Belgie
|
Tja, dat is nog waar ook , de normale SC en 964 hebben idd niet zo'n "turbolook"- wespetaille.
Ik denk dat het voor die types niet stoort omdat die duidelijk kleinere buitenafmetingen hebben dan de 996 (door die extra lengte, toont ie een uitgestrekte sigaar...), de vroegere porsche's hebben dat niet vanwege hun compactheid, denk ik
_________________________________________ Gelukkig zijn is: blij zijn met wat anderen realiseren en tevreden zijn met hetgene je zelf hebt...
|
03 dec 2005 9:45 |
|
|
Valentijn
911/964 Carera 2 BJ 1992
|
[quote="adu"]Blijft vermakelijk zo´n terugkerende discussie waar je toch niet uit komt. Afijn, mijn bescheiden bijdrage ... M.i. is de 993 t.o.v. de 964 een betere auto, zo´n 25% stijver chassis, een volwassen vermogen en gelukkig weer een volwassen kont én ... nagenoeg widowmaker af. En ja, dat laatste vind ik bepaald géén goede eigenschap van een auto (bijv. 964) die hard of niet, je wilt toch graag blijven leven nietwaar
Onzin verhaal (volwassen) kont ?? een 964 heeft tenminste nog een echt tijdloos 911 aanzicht wat betreft de NEUS vd AUTO
_________________________________________ Porsche 911/964 Carrera 2 Bouwjaar 1992
|
03 dec 2005 11:20 |
|
|
993_4S
993_4S
|
Maar een widowmaker is de 964 ook al niet meer hoor Adu. Gelukkig.
Maar dat de 993 een betere auto is, ben ik wel met je eens. Gebaseerd op de techniek en ervaring van de 964 (en voorgangers) en weer een stukje vervolmaakt.
|
03 dec 2005 11:30 |
|
|
John
Cayenne
|
Dat noemen ze bij Porsche "evolutie" en dat heb je nou eenmaal met ieder opvolgend model, men (de Pers en de rest van de Wereld) verbaasd zich iedere keer maar weer dat het Porsche lukt om de 911 steeds maar weer te verbeteren.
Oja de Looks, ik ben zelf nog steeds gek van de oerlooks van de SC en 3,2 (maar ben denk een van de weinige).
|
03 dec 2005 11:59 |
|
|
Franco
993 Carrera 4 Coupé
Ex; 997, 993 C2, 964 C2, 911 3.0 SC, 2.4 T en 944.Utrechtse heuvelrug
|
Wat zo'n losse flodder allemaal niet losmaakt.............. :wink:
_________________________________________ Deutsche Gründlichkeit !!
|
07 dec 2005 0:48 |
|
|
D-Dreamer
Boxster S 2001Rozenburg
|
liever (te) duur dan niet te koop en is het niet gewoon een kwestie van vraag en aanbod?
|
10 dec 2005 10:34 |
|
|
adu
Nu even niet ...amersfoort
|
Beetje druk de laatste tijd daarom nu pas mijn reactie. Devils son, een sportauto komt in vele verschijningen met evenzoveel eigenschappen. Ieder het zijne, maar ik (let wel, dit is dus mijn persoonlijke mening) waardeer de veiligheidsmaatregelen die in de loop van de jaren zijn ingebouwd wel. Laten we zeggen dat we met elkaar wat wijzer zijn geworden en de techniek kan ons daar een handje helpen. Voor hen die hardleers zijn, enjoy de (korte) kick en bidt voor een goede afloop ... Verder vermaak ik mij kostelijk met de sportauto. Echt iets voor mij ...
|
10 dec 2005 23:53 |
|
|
adu
Nu even niet ...amersfoort
|
Ik chargeer daarmee natuurlijk wel een beetje, doel m.n. op de RS met z´n ruige, onvoorspelbare en wispelturige karakter. Met alle aanpassingen die de meeste 964 wel hebben ondergaan (beter onderstel, andere vering, betere banden, etc.) zoou je je ook nog kunnen afvragen of we het nog wel over de 964 hebben zoals die in ´90 / ´94 uit de fabriek kwam rollen.
|
11 dec 2005 0:02 |
|
|
adu
Nu even niet ...amersfoort
|
Sorry hoor, ik heb geloof ik een brilletje nodig. Een wespentaille t.o.v. de 996. Het wordt tijd dat ik de 996 eens naast een 997 ga zetten, want dat verschil heb ik nog niet ontdekt ...
|
11 dec 2005 0:05 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Ook met PSM, traction control, ABS, Weissach achteras, whatever... rijdt een Porsche 996 (of 997) toch wel even anders dan een Golfje 1.6. Voor iemand die een Golfje 1.6 gewend is, is een 996 nog steeds een "widowmaker" als je het zo ruim gaat nemen als jij nu doet.
Bij mij is een "widowmaker" een auto die als je er een beetje snel mee gaat rijden onverwacht een andere route kan kiezen dan je had gehoopt. De eerste 911's hadden dat, maar het is minder en minder geworden. De 3.2 is al geen widowmaker meer in mijn ogen en een 964 Carrera 4 met ABS, 4wd met traction control is dat in mijn ogen al helemaal niet meer.
|
11 dec 2005 15:49 |
|
|
adu
Nu even niet ...amersfoort
|
Er is inderdaad onderscheid tussen de div. modellen in de 964 range. Zoals gezegd, ik doel m.n op de RS, maar vlak ook de standaard 964 niet uit. Chassis van de 964 is aanzienlijk minder stijf dan die van een 993 en 996. Onderstel is niet vergelijkbaar, evenals de vele veiligheidsvoorzieningen van latere datum.
En nog maar een keertje, weet iemand mij te vertellen wat voor sommigen (behoudens de koplampen) het aanmerkelijke verschil is tussen een 996 en 997 Er werd iets geroepen van een wespentaille. Ik heb er eens wat fotootjes van de 997 en de 996 erbij gepakt, heb ze naast elkaar gelegd en snap nog steeds niet wat er wordt bedoeld Of wennen we aan het idee van een watergekoelde moter en is de komst van de 997 een goed excuus nu wel mee te gaan met de technologische evolutie
|
11 dec 2005 23:08 |
|
|
912
|
Wel eens een 997 in het echie gezien?
Het verschil met een 996 is dan direct duidelijk.
_________________________________________ There are those who love 912’s... and those who have never driven one...
|
12 dec 2005 15:59 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Van de voorkant heb je helemaal gelijk!
Bij de achterkant vind ik de verschillen duidelijk minder groot, zeker van een afstandje.
En dan hebben wij nog "wat" met dit merk.......een leek zal zelfs een geïmporteerde 964 met nieuw kenteken aanzien voor een nieuwe 911!
|
12 dec 2005 16:44 |
|
|
Joost993
ex 997 Carrera S, ex 3,2 ex 993 C2 PF#233Limburg
|
Klopt helemaal en gebeurt ook vaak.
997 heeft weer een beetje de 993 lijn terug gekregen met idd weer een smallere taille ook in het interieur vind je weer elementen van het oude 911 interieur terug.
997 en 996 is een zeer groot verschil imo, kan me niet voorstellen dat je dat niet ziet.
|
12 dec 2005 21:44 |
|
|
sir marco
997 mk2 cabrioveluwe
|
Dat is dus ook al geen voordeel ..... toch niet weer z'n rechte houten plank met her en der een metertje.......
Nee hoor het interieur van de 997 lijkt meer op dat van de 996 dan de 993...maar als je er graag een 993 in ziet om hem mooi te vinden mag dat best.
Ik kwam laatst een 997 tegen en zag er met alle goede wil van de wereld geen wespentaile in, sterker nog ik dacht ook dat het een 996 was. (met de koplampen van een mini, kever, of japanner....)996 koplampen zijn veel onderscheidener zeker in het donker of schemer...
Ik vind het wel grappig om te zien dat nu de 993 erg begint te verouderen
(en zeker de cabrio) hoe velen hier tegen over zich zelf gaan zitten verkopen dat z'n nieuwe porsche toch wel heel mooi is...
Dat is eerst begonnen met de Boxster... Nu durven ze al te zeggen dat ze de GT3 mooi vinden.
|
13 dec 2005 9:59 |
|
|
adu
Nu even niet ...amersfoort
|
Sir Marco, ik had het niet beter kunnen verwoorden. Ik zal t.z.t. eens de 996 naast een 997 zetten en dan nog maar eens goed kijken of ik het zie ... Had overigens van het PF wel wat meer tegengas verwacht na mijn enigszins provocerende uitlatingen Worden we mild of zijn we om
|
13 dec 2005 21:38 |
|
|