Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 26 sep 2025 5:18

Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Mijn “droom” komt uit….. 911 (997.1) 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Porsche 911 997.1 Carrera Zakelijk BMW iX1 Xdrive 30
Zevenhuizen ZH
Bericht Mijn “droom” komt uit….. 911 (997.1)
Even voorstellen, Peter en mijn eerste Porsche!

Na jaren dromen en uitstellen is het nu eindelijk zover: zaterdag 20 september ga ik mijn allereerste Porsche ophalen! Een jongensdroom die in vervulling gaat.

Na een serieuze zoektocht en het bekijken rijden en keuren (akk) van meerdere auto’s, heb ik eindelijk de juiste gevonden. Het is een zwarte 911 997.1 Carrera geworden, met 95% van de opties die ik graag wilde. De auto is volledig gedocumenteerd en altijd bij de officiële Porsche dealers in onderhoud geweest (Porsche centrum Rotterdam) en is de afgelopen 14 jaar in bezit geweest van dezelfde eigenaar.
Hij/zij ;-) heeft “pas” op 99.500 km ervaring en verkeert zowel van binnen als buiten in absolute nieuwstaat.

Qua opties precies wat ik zocht:

* zwart geperforeerd leder (ook dashboard en deurpanelen)
* schuif/kanteldak
* Tiptronic met multifunctioneel stuur
* elektrisch verstelbare stoelen met geheugen
* Lobster velgen
* en nog veel meer fijne details, Bose had fijn geweest maar ontbreekt op dit exemplaar.

Voor de wintermaanden gaat de Porsche in de garage en alvast een originele Porsche-pyjama en druppellader aangeschaft. En op 25 september gaat de auto naar een detailer voor een 3-staps polijstbeurt met keramische coating, zodat hij er helemaal strak bij staat.

Over mijzelf: ik ben Peter (57), woon samen met mijn vriendin en dochter in het dorpje Zevenhuizen en werk in de bouwwereld als commercieel manager. In mijn vrije tijd geniet ik van varen met onze isloep Rapida 750 tendersloep, koken, en toeren met de andere hobby auto, Audi A4 cabriolet (B7 en verkeerd in nieuwstaat) maar hier ga ik afscheid van nemen en staat te koop op autoscout.

Daarnaast wil ik graag toevoegen dat ik al veel waardevolle informatie op dit mooie forum heb gevonden. Dit heeft mij enorm geholpen bij mijn zoektocht en keuze voor de juiste auto. Extra leuk vind ik dat er veel forumleden uit mijn regio komen, dat voelt meteen vertrouwd. Ook leuk om te lezen hoe andere leden ook hun zoektocht doorlopen hebben. Veel herkenbare zaken zag ik voorbij komen.

Nog een paar dagen geduld en dan is het zover, ik kijk er enorm naar uit. Op je 57ste nog slapeloze nachten hebben… het moet niet gekker worden!

18 sep 2025 7:21
Profiel
PorscheForum Rakker
997.1 C4S
Sassemheim
Bericht Re: Mijn “droom” komt uit….. 911 (997.1)
Welkom Peter! Veel plezier met de P! Het wordt aankomend weekend waarschijnlijk heel mooi weer, dus prima Porsche-weer
Foto's worden zeer gewaardeerd!

18 sep 2025 10:54
Profiel
PorscheForum Rookie
2002 996.2 Carrera 4 cabrio
Arnhem
dag Peter, dat van de slapeloze nachten herken ik maar als te goed. Heb je bewust voor een coupe gekozen nu ipv cabrio, ik ben zelf van een C70 naar een 996.2 cabrio gegaan omdat ik het open rijden niet kan loslaten...

84401

de 997 is 100% mijn droomauto maar op dit moment (nog) niet haalbaar, de 996 gelukkig wel. Ik ga er overigens het hele jaar mee rijden, inmiddels zit de hardtop erop.

veel rijplezier

Huibert

18 sep 2025 13:19
Profiel
PorscheForum Rakker
SpeedGelb 987.2
Kaatsheuvel
Een heerlijk vooruitzicht. En een 997 is ook werkelijk prachtig. Ik zegt het nog sterker... ik vind die mooier dan de 991 en 992. Maar goed... iets met twisten en smaak.

Ik zie graag de eerste foto's en geniet van je kilometers.

In 1963 vindt de werkelijke geboorte plaats van de automobiel.
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

18 sep 2025 14:11
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bergschenhoek
Welkom Peter.
Ik herken het wel van die slapeloze nachten, ik was de dag voor aflevering zo nerveus als een jochie van 4.
Heb je veel auto’s laten keuren voordat je je droomauto eindelijk had gekocht?
Veel plezier zaterdag en alvast heel veel fijne en veilige km’s gewenst.

18 sep 2025 18:02
Profiel
PorscheForum Rookie
Porsche Cayman, Porsche Design Edition 1, 390/777
Boskoop
welkom, ben benieuwd naar je porsche.
ik heb zelf ook gekeken voor een 997 maar voor wat ik wilde moest ik nog wel even een paar jaar wachten. toen ik mijn cayman had gereden was ik eigenlijk verkocht.

je komt uit de buurt zie ik dus wie weet kom ik je onderweg wel eens tegen

https://www.instagram.com/cayman_pd1.390/

18 sep 2025 18:48
Profiel
PorscheForum Rakker
'05 997 Carrera S cab
Nuland, jonguh!
Klinkt goed Peter! Ik kom net terug van een (zakelijk) tripje met mijn 997.1 op en neer naar Frankfurt, viel me weer op hoe makkelijk je er toch comfortabel hard mee kunt rijden (mits het verkeer het toestaat natuurlijk, aan de auto ligt het in ieder geval niet).

Veel plezier bij het ophalen!

18 sep 2025 20:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Gefeliciteerd! Schitterende 911 ! Zelf heel lang een 997 4S HG gehad

Veel plezier ermee

19 sep 2025 21:05
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 8 berichten ]