|
Teleurstellende ervaring met Porsche Centrum Twente
Auteur |
Bericht |
disciple
981 Cayman S PDK
|
 Re: Teleurstellende ervaring met Porsche Centrum Twente
Helemaal eens, was in mijn geval in ieder geval niet aanvallend bedoeld, maar het is wel goed als er duidelijkheid is over wat er precies speelt lijkt mij, zodat de speculatiefactor zoveel mogelijk kan worden vermeden.
|
25 sep 2025 17:24 |
|
 |
MY00
Cayman S
|
Ik weet niet of jullie de auto ook bekeken hebben. Ik vindt het echt een heel mooi exemplaar en zou ook niet erg gelukkig zijn als deze om de een of andere onduidelijke rede werd geannuleerd. Het kopen van een Porsche is in de meeste gevallen toch ook een hoop emotie.
_________________________________________ Mvg,
René
|
25 sep 2025 18:01 |
|
 |
Inflatable
2018 982 Boxster
2013 981 Boxster S
|
Wat ik uit het verhaal van pesi begrijp is dat hij de auto nog wel graag wilt hebben maar dan wel zeker wil zijn dat er verder niks ernstigs aan mankeert, en dat hij door het verhaal met de velg en hoe PCT daar mee omgaat er niet veel vertrouwen meer in heeft dat PCT hem het eerlijke verhaal verteld en dus naast een juiste oplossing voor de velg graag een 2nd opinion wil van PCG.. Over dat laatste kan je discusseren maar over het eerste niet lijkt mij.. Het gedrag van PCT komt op mij ook over zo van deze klant doet te lastig, we kunnen deze auto relatief makkelijk weer aan een ander verkopen die hopelijk niet moeilijk doet over het repareren van de velg (of nog erger we vertellen het ze gewoon helemaal niet), dus annuleer de boel maar.. De vraag is nu dus of dat zomaar kan en mag in deze..
Nogmaals mijn mening, wat ik in mijn 1e reactie in dit topic ook al zei, als je een Porsche koopt bij een officiele dealer met approved garantie etc dan mag je ervanuit gaan dat alles 100% is en dat ze eventuele gebreken kostenloos voor je oplossen.. En dan dus niet op een goedkope budget manier (velg laten herstellen), maar op de juiste door Porsche voorgeschreven manier (velg vervangen).. Dealers zijn vele duizenden euro's duurder dan andere handelaren met als excuses juist om dit soort "gezeik" te voorkomen voor jou als klant, dat maakt dit hele verhaal des te pijnlijker vind ik..
Hopelijk voor pesi wint hij deze zaak, krijgt hij de auto alsnog met goede velgen en zonder verdere gebreken. En hopelijk leert men bij PCT ook weer van deze zaak.. Neem als bedrijf gewoon je verlies in dit soort zaken, zeker als officiele dealer.. Nogmaals, je bent niet voor niks een stuk duurder dan andere handelaren vanwege de "garantie", maak dat dan ook waar..
|
25 sep 2025 18:59 |
|
 |
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
Andere NOOB vraag : Zouden er tussen 2 verschillende PCs dan andere normen gehanteerd worden, wat m.i. niet zou mogen? Als Porsche AG zegt, de norm is “X”, moeten de PCs zich daar toch aan houden en niet afkomen met, ja maar, het is 0,98 X, dus dat kan er wel door. In geval van TS zou ik die auto niet eens meer willen hebben, zou bij mij persoonlijk altijd een zure nasmaak nalaten bij elke rit, elk rammeltje, piepje of trilling van waar die velg zat / zit, grrr. Vervelend verhaal achter je laten, hup en door, de zoektocht gaat verder. En het is niet je nu zonder 991 zit 
_________________________________________ MX-5 ex-NA 1.8 en NC 1.8, nu ND 2.0 Sport/Bilstein/Recaro, the poor man's Boxster Honda VFR800FI - Yamaha RD350 YPVS
|
25 sep 2025 19:32 |
|
 |
Stiruam
'05 997 Carrera S cabNuland, jonguh!
|
Amen! 
|
25 sep 2025 21:45 |
|
 |
Olaf
The Last of the Mohicans ~ 993
|
Dát  Maar hopelijk leest de volgende koper hier ook mee … dan missen we voor Google nog ‘t kenteken 
|
25 sep 2025 22:21 |
|
 |
Johann
981 GT4, 718 Cayman, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Zal ik maar wat olie op het vuur gooien?
Laat ik mijn recente ervaring delen over mijn 718 Cayman 2.0, gekocht op 9 mei bij Porsche Centrum Twente. De auto was precies zoals ik hem wilde, op de velgen na die ik graag terug in origineel zilver wilde hebben. Dat duurde bijna een maand om voor elkaar te krijgen, waardoor ik al een maand moest wachten voor ik de auto echt kon ophalen.
Toen ik de auto naar huis reed, voelde ik direct dat de koppeling niet goed functioneerde en dat de auto bokte bij het wegrijden. Na een week heb ik hem teruggebracht naar Twente, waar werd vastgesteld dat de hoofd-koppelingscilinder lek was. Iets dat eigenlijk al opgemerkt had moeten worden bij de 111-punten check. Die cilinder is vervangen, maar nadat ik de auto terugkreeg, reed hij nog steeds niet goed. Toen ik hem opnieuw terugbracht, kreeg ik te horen dat ik niet wist hoe ik met een koppeling moest omgaan – terwijl ik zes handgeschakelde Porsches bezit en dit probleem alleen bij deze auto ervaar.
Pas na escalatie bij Michel en de aftersalesmanager werd mijn klacht serieus genomen. Bij inspectie bleek dat er lucht in de koppeling zat omdat deze niet goed was ontlucht. Ook werd een gescheurde ashoes geconstateerd – opnieuw iets dat bij de 111-punten check al had moeten worden ontdekt.
Daarbovenop bleek dat de velgen slecht gespoten waren. Bij het schoonmaken waren ze plakkerig en niet goed schoon te krijgen. Autocare, waar ik de auto had gebracht voor een PPF en glascoating, constateerde dat de lak zodanig slecht was dat de velgen opnieuw gespoten moesten worden. Daardoor kon hun werk niet doorgaan en lag de auto nóg langer stil.
Door deze slechte communicatie en diagnose heeft mijn auto in totaal een maand bij hen gestaan.
Alles lijkt nu opgelost, maar ik zal mijn auto daar niet meer terugbrengen.
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
25 sep 2025 23:10 |
|
|