Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
De oliekoeler blijft een probleem.
De exacte replica koeler heeft de in en uitgang aan de zijkant zitten en omdat we besloten hadded het rooster/grille aan de koeler zelfvast te maken, is er nu niet genoeg ruimte voor de olieleidingen.
Ik ben geen fan van banjo aansluitingen, en daarbij kan ik niks vinden wat 30mm groot is en zou passen. De mooie AN aanslutingen die ik bij EB-motorsport had gekocht passen niet in de ruimte dus moet ik iets anders verzinnen. Da's echt het laatste beetje voor we de auto qua body af hebben en kunnen spuiten.

We hebben de beschadigde harde olieleidingen redelijk goed gekregen en gepast, dat komt wel goed; verder heb ik een PRV (pressure relief valve) en thermostaat gekocht voor bij de olietank en kan ik de flex leidingen daar nu wel voor maken met de Cohline 30/22 leiding en EB's AN fittingen.

Ook is er wat voortgang voor de motor. Ik heb het blok terug, nadat het behandeld is en er time-certs in zijn gezet. GT3 scavenge pomp gekocht, cilinders zijn gecontroleerd en schoon gemaakt, de barrels hebben een verse laag Nikasil en we hebben toch maar besloten om mijn cilinderkoppen niet te her-gebruiken aangezien het allemaal te veel werk en te duur gaat zijn. Ik heb daarentegen een setje 911S/RS cilinderkoppen gevonden die al behandeld waren (grotere in en uit poorten, twin plug en met de de juiste kompressie (1:10.3 in plaats van 1:11.2 bij mijn originele). komende week komt de door met kleppen, pakkingen, etc en kan het opbouwen beginnen.
foto laat mijn 'oude' cilinderheads zien naast de nieuwe:

De cilinderheads moeten wel nog even behandeld worden (want te ruw). Ook moet er in het blok nog ruimte gemaakt worden voor de (grotere) GT3 pomp.
Maar het begint ook qua motor de goede kant uit te gana. Licht aan het einde van de tunnel....