|
Teleurstellende ervaring met Porsche Centrum Twente
Auteur |
Bericht |
anton964
991.1 gtstholen
|
 Re: Teleurstellende ervaring met Porsche Centrum Twente
Zou toch een beetje oppassen met over schade vergoeding roepen hier, zij lezen hier ook gewoon mee. En als je dan de zaak verliest kunnen zij jou ook om centen vragen voor het zwart maken van hun hier. Het is jou woord tegen dat van hun. Als zij zeggen dat ze je wel een nieuwe velg hebben aangeboden ben je klaar.
|
07 okt 2025 21:44 |
|
 |
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Misschien dat die opnames meer helderheid brengen, dacht dat heimelijk opnames maken niet mocht, maar blijkbaar wel. Denk dat pesl dan wel goede troeven in handen heeft.
|
08 okt 2025 8:15 |
|
 |
pesl
|
Maak je geen zorgen, ik heb alles keurig volgens de regels gedaan. Er is uiteraard een ingebrekestelling verstuurd, met daarin de eis om de velg te vervangen en de aankondiging dat ik de auto na aflevering zou laten herkeuren bij een ander Porsche Centrum. De reactie van PCT daarop was werkelijk briljant: “Gaan we niet doen, we annuleren de koop.” Veel dommer kun je het bijna niet aanpakken als dealer , precies het tegenovergestelde van hoe je in zo’n situatie hoort te handelen.
|
08 okt 2025 10:14 |
|
 |
pesl
|
Goede vraag. Ja, ik eis natuurlijk een schadevergoeding , maar vooral omdat het om het principe gaat. Een bedrijf hoort zich aan de regels te houden. Dit gaat niet om een meningsverschil, maar om oneerlijke praktijken: afspraken niet nakomen, draaien met de feiten en proberen de klant uit te spelen. Daarbovenop nog de stuitende domheid om in plaats van het probleem op te lossen de koop eenzijdig te annuleren. Als ze slim zijn, stellen ze voordat de Geschillencommissie uitspraak doet zelf nog een schikking voor , want reken erop dat met die uitspraak het probleem nog veel groter wordt.
|
08 okt 2025 10:24 |
|
 |
MY00
Cayman S
|
Er is een kans dat niet alleen de velg schade heeft opgelopen. 
_________________________________________ Mvg,
René
|
08 okt 2025 13:53 |
|
 |
Inflatable
2018 718 Boxster,
2013 981 Boxster S
|
Gegevens die mijn eerdere vermoeden alleen maar versterken.. Dat ze dus de auto relatief snel ook aan een ander konden verkopen, die waarschijnlijk niet moeilijk deed over de velg of er zelfs helemaal niet van op de hoogte was/is, en daarom zo makkelijk waren met het annuleren van de overeenkomst met pesi. Ik ben echt benieuwd wat de uitkomst van deze hele zaak wordt.. Het is iets voor ons allen om lering uit te trekken..
|
10 okt 2025 13:45 |
|
 |
Stiruam
'05 997 Carrera S cabNuland, jonguh!
|
Eens! Daar zou ik niet echt bang voor zijn. TS doet hier verslag van wat er is gebeurd vanuit zijn perspectief en gebruikt door de bank genomen geen nodeloos negatieve kwalificaties. Zoals door hem toegeicht is zijn doel niet om PCT schade toe te brengen of hun reputatie te bezoedelen, maar om zijn frustratie te uiten en anderen daar voor te waarschuwen op een merkgerelateerd forum. Dat mag gewoon. Nog even daarover. Niet als kritiek (zie boven: ik vind ook dat je verkeerd behandeld bent), maar meer als iets om je op voor te bereiden: geen schadevergoeding zonder werkelijke schade. We leven hier niet in Amerika waar de immateriële schadevergoedingen tot de hemel en terug gaan, in Nederland moet je kunnen aantonen dat je daadwerkelijk schade hebt geleden om aanspraak te maken op schadevergoeding. Principes, niet aan de regels houden, draaien met feiten, klant uitspelen, etc. zijn niet fraai, maar leveren jou geen schade op die op een bedrag te begroten is. Wat je mogelijk wel schade oplevert is dat je nu elders een gelijkwaardige auto voor een hoger bedrag moet kopen, dat je bijvoorbeeld al kosten hebt gemaakt, etc., etc. Zie je mijn punt? Om bij de Geschillencommise op een schadevergoeding uit te komen (in aanvulling op terugbetaling van het door jou betaalde klachtengeld), zul je dus wel feiten moeten hebben die zich in geld vertalen en niet alleen maar in gevoelens. Dus voor zover je die nog niet (duidelijk) hebt benoemd, kun je dat in je volgende schriftelijke ronde bij de Geschillencommissie als nog doen. Nogmaals: bedoeld om je te helpen en niet als kritiek he. 
|
10 okt 2025 14:22 |
|
 |
pesl
|
De Geschillencommissie kan een bindende schadevergoeding opleggen als een partij in strijd handelt met het Burgerlijk Wetboek of de BOVAG-voorwaarden.
Ik kan mijn schade en kosten ook gewoon onderbouwen — o.a. doordat mijn inruilauto met kenteken online te koop werd aangeboden, wat ik stel op ongeveer 5% waardevermindering van mijn 991.1, uren juridische ondersteuning, x euro per dag te laat geleverd etc...
Zo’n claim kan zeker standhouden, omdat dit valt onder wanprestatie (art. 6:74 BW) , onrechtmatig handelen (art. 6:162 BW), vergoeding van vertraging ( Art. 6:119 BW rente of waarde van gemist gebruik) etc..
|
10 okt 2025 17:20 |
|
 |
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
Je hebt een punt, zeer zeker. Je mag op je strepen staan, maar ik krijg meer en meer het gevoel dat je er nu gewoon nog een 'financieel slaatje' uit wil slaan. Ergernis, frustratie : heel terecht, maar waarom zou je auto opeens 5% minder waard zijn? Hoeveel km is er mee gereden? Laat me raden -> 0 buiten binnen en buiten rijden.
Hopelijk zetten ze je niet als klant op 1 of andere black list voor andere PCs. Negatieve energie kost je ook energie pesl. Hup en vooruit met de geit. Laat dit verhaal achter je, maak in de toekomst betere afspraken vooraf en geniet van de nwe zoektocht naar een mooie auto.
_________________________________________ MX-5 ex-NA 1.8 en NC 1.8, nu ND 2.0 Sport/Bilstein/Recaro, the poor man's Boxster Honda VFR800FI - Yamaha RD350 YPVS
|
10 okt 2025 19:40 |
|
 |
MarcoB
ex Porsche 987 Boxster S
en nu Porsche 981 Boxster GTS
|
Auto heeft er waarschijnlijk op papier 2 of meer nieuwe eigenaren bij. 1 bij overschrijving naar PCT, 1 bij overschrijving naar derdengarage en 1 weer terug op eigen naam.
_________________________________________ Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan
|
10 okt 2025 20:06 |
|
 |
pesl
|
Er zijn bedrijven die alle gegevens van online aangeboden auto's verzamelen. Dus nu staat mijn auto in die systemen als aangeboden bij bedrijf xyz voor de prijs van X euro's. Natuurlijk is dit niet goed voor de waarde van mijn auto en onrechtmatig, eigendom van een ander te koop aanbieden (zonder toestemming). Artikel 6:162 BW 'onrechtmatige daad'. Even ter verduidelijking: het gaat hier niet om één incident of misverstand, maar om een hele reeks aan overtredingen die de Geschillencommissie gaat meenemen in de beoordeling.
|
10 okt 2025 20:31 |
|
 |
MarcoB
ex Porsche 987 Boxster S
en nu Porsche 981 Boxster GTS
|
Waar ik wel nieuwsgierig naar ben: blijf je, wanneer dit verhaal is afgerond hier nog rondhangen?
_________________________________________ Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan
|
10 okt 2025 22:13 |
|
 |
jantje112
|
Goed dat je dit grondig aanpakt. Voor een aanschaf van 100k+ mag je verwachten dat je niet de afhandeling krijgt van een Apeldoornse autohandelaar  (sorry voor de handelaren die daar wel een beetje de regels volgen) Goed dat je dergelijke ervaringen deelt. Dat bespaart anderen weer ellende.
|
10 okt 2025 23:12 |
|
|