Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 11 nov 2025 16:57

Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Rich's onbedoelde 996 project 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
911SC targa '82 996.2 40 jahre limited edition
Drenthe
Bericht Re: Rich's onbedoelde 996 project
De lemförder hebben wel de ingestanste bovenkant die de originele ook hebben.

84539

Daarom vielen die me op.

11 nov 2025 12:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Tuck-under schreef:
De lemförder hebben wel de ingestanste bovenkant die de originele ook hebben.

84539

Daarom vielen die me op.

Ligt ook weer aan het type lemforder, de 997 types hebben dat niet https://www.motointegrator.nl/producten ... r-44520-01

Wel interessant dat Porsche volgens mij zelf 993 steunen in de (vroege) 996 heeft toegepast, 996 steunen in de vroege 997 en er dus ook weer 997 steunen zijn. Ze zijn uitwisselbaar, maar mogelijk op een bepaald vlak toch ook weer anders? Ik kon het verschil qua constructie niet vinden en denk dat het sowieso in de marge is. Gemiddeld genomen ga ik ervan uit dat een nieuwer deel ook doorontwikkeld is. Bovendien, het is een slijtagedeel, net als remblokken, dus als het inks is koop ik over een paar jaar weer anderen.

p.s. ik lees hier ook het e.a. over de RS steunen, daar heb ik bewust niet voor gekozen, die zijn niet oliegecdempt/eenvoudiger qua ontwerp en willen van wat ik las wel eens issues geven met de klopsensor.

11 nov 2025 13:41
Profiel
PorscheForum Rakker
911SC targa '82 996.2 40 jahre limited edition
Drenthe
Ah grappig, heb de 997 steunen niet bekeken. Bedankt voor het antwoord.

Ben benieuwd naar het eindresultaat. De vaart zit er mooi in in ieder geval.

11 nov 2025 14:30
Profiel
PorscheForum Rakker
'05 997 Carrera S cab
Nuland, jonguh!
996 en 997 steunen zijn in beginsel uitwisselbaar, afgezien van bijzonderheden zoals dynamische motorsteunen. Volgens Porsche zelf en volgens sommige toeleveranciers zijn er voor verschillende uitvoeringen binnen een modelserie al verschillende onderdeelnummers (voor de coupe anders dan voor de cabrio bijvoorbeeld), volgens de meeste aftermarket producenten niet. Ik ben dan ook benieuwd hoeveel de verschillende Porsche OEM varianten in de praktijk van elkaar verschillen.

Ik ben zelf bij de wissel van Porsche OEM naar semi-solids van RSS gegaan (ik wilde nog wel iets van comfort (dus geen solid), maar vooral minder deining van het blok in snelle bochten (dus geen OEM). Die hebben - net als bij mijn weten de andere semi-solid fabrikanten - maar een variant voor het hele 996 en 997 gamma.

En inderdaad: je houdt er goed de vaart in! Ik ben er jaloers op dat je dit allemaal zelf kunt!

11 nov 2025 15:02
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2